Beantwoorden
timroels
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

ubiquiti ap ac pro afstellen

Beste,

 

Wij wonen nu 2 jaar in onze nieuwbouw woning. Het Wifi bereik is niet echt wat het zou moeten zijn en nu na 2 jaar prutsen met repeaters en niet zo super veel kenis van internetnetwerken heb ik 2 AP AC pro unifi gekocht. 1 voor de boven verdieping en 1 voor de gelijkvloers. Ik heb deze aangesloten op onze modem(24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS)). Ik heb beide AP,s dezelfde Naam en wachtwoord gegeven als onze modem zodat we 1 netwerk krijgen. ik heb ook de 5g kanalen aangezet en deze ook de zelfde naam en wachtwoord gegeven als onze modem... . 

Deze zijn beide ook aangesloten met een Cat5e kabel. zo is ook heel onze woning voor zien met Cat5e kabel.

 

De kanalen heb ik nog op Auto staan omdat ik hier niet veel kennis van heb en niet goed weet wat goed en fout is.

 

Nu heb ik dicht bij de AP,s boven en beneden een speedtest gedaan en ik krijg op de boven verdieping en de benede verdieping een download snelheid van 51,7 mbps & uploadsnelheid 19mbps. Nu wij zijn wigo klant en ik kan wel begrijpen dat je via draadloze verbinding niet snel 200mbps zal halen maar is 51 mbps niet vrij weining voor 2 AP,s die makkelijk 1300mbps aan kunnen ? 

 

Nu wil ik eens horen bij de netwerkexperts hier. Wat ik hier nog aan kan veranderen. Moet ik nog iets aan De instellingen veranderen ? De kanalen verzetten ? 

 

Er zijn 7 toestelen verbonden aan onze modem dat kan ik zien via (MijnTelenet) Mijn Thuisnetwerk.

2 iphones (wat ik wel raar vind is dat hij mijn iphone er 2 keer heeft tussen staan met een ander ip adres)

1 laptop

2 AP,s

1ps4

 

Als er informatie ontbreekt gelieven het te melden dan zal ik deze proberen te geven.

 

Alvast bedankt

Tim 

 

 

 

 

2 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

ubiquiti ap ac pro afstellen

Wifi wordt door veel dingen beïnvloedt en in de eerste plaats door het toestel zelf. Doe de test met verschillende toestellen en je zal verschillende uitslagen krijgen. 50 Mbps down is niet slecht volgens mij. Ik haal dit ook maar met mijn smartphone. 1600 Mbps zoals je aangeeft zal misschien wel mogelijk zijn maar dan tussen apparaten onderling op je netwerk. Naar het internet toe zal dit altijd maar de max. snelheid zijn die je provider voorziet in dit geval 200 Mbps. Je upload zit aan het maximum dat je hebt dus dat zit zeker goed. Nog iets over die 1600 Mbps. Fabrikanten tellen de  mogelijke up en down tesamen. Dus het is heel goed mogelijk dat je eigenlijk maar 800 Mbps down hebt. En dit moet je dan verdelen over de aangesloten apparaten. En ieder apparaat dat connectie maakt gebruikt automatisch data.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
timroels
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

ubiquiti ap ac pro afstellen

Ik heb na wat opzoek werk en wat uit te testen deze setting ingebruik genomen. 

 

Voor de AP boven

2,4g 

kanaal 4 

40mhz

zend sterkte:midden 

5g

kanaal 44

80mhz

zend sterkte midden.

 

Ap beneden

2,4g

kanaal 6

40mhz

zendsterkte midden

 

5g

kanaal 40

80mhz

zendsterkte midden

 

mijn download snelheid varierd nu van 180-190mbps en upload altijd 19mbps,

FD6347EE-8756-4B15-A429-2DC6B4B86165.png

 Hier ben ik zeer te vreden van.