ubiquiti ap ac pro afstellen
Beste,
Wij wonen nu 2 jaar in onze nieuwbouw woning. Het Wifi bereik is niet echt wat het zou moeten zijn en nu na 2 jaar prutsen met repeaters en niet zo super veel kenis van internetnetwerken heb ik 2 AP AC pro unifi gekocht. 1 voor de boven verdieping en 1 voor de gelijkvloers. Ik heb deze aangesloten op onze modem(24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS)). Ik heb beide AP,s dezelfde Naam en wachtwoord gegeven als onze modem zodat we 1 netwerk krijgen. ik heb ook de 5g kanalen aangezet en deze ook de zelfde naam en wachtwoord gegeven als onze modem... .
Deze zijn beide ook aangesloten met een Cat5e kabel. zo is ook heel onze woning voor zien met Cat5e kabel.
De kanalen heb ik nog op Auto staan omdat ik hier niet veel kennis van heb en niet goed weet wat goed en fout is.
Nu heb ik dicht bij de AP,s boven en beneden een speedtest gedaan en ik krijg op de boven verdieping en de benede verdieping een download snelheid van 51,7 mbps & uploadsnelheid 19mbps. Nu wij zijn wigo klant en ik kan wel begrijpen dat je via draadloze verbinding niet snel 200mbps zal halen maar is 51 mbps niet vrij weining voor 2 AP,s die makkelijk 1300mbps aan kunnen ?
Nu wil ik eens horen bij de netwerkexperts hier. Wat ik hier nog aan kan veranderen. Moet ik nog iets aan De instellingen veranderen ? De kanalen verzetten ?
Er zijn 7 toestelen verbonden aan onze modem dat kan ik zien via (MijnTelenet) Mijn Thuisnetwerk.
2 iphones (wat ik wel raar vind is dat hij mijn iphone er 2 keer heeft tussen staan met een ander ip adres)
1 laptop
2 AP,s
1ps4
Als er informatie ontbreekt gelieven het te melden dan zal ik deze proberen te geven.
Alvast bedankt
Tim
- Labels:
-
access point
-
modem
-
snelheid
-
WiFi bereik
-