Beantwoorden
jonazzz_123
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

welke wifi sneheid mag ik verwachten?

Beste,

 

Ik heb een vraagje i.v.m de snelheid van mijn wifi netwerk.

Na meerde keren en op verschillende tijdstippen een speedtest te doen op Ookla,

kom ik tot de vaststelling dat de snelheid tussen 15 à 25 mbps ligt. 

Dit vlak langs mijn telenet modem/router.

We hebben hier thuis fiber 200. Is deze snelheid normaal of toch aan de lage kant?

Ook valt regelmatig het signaal plots weg voor enkele seconden. Dat is toch ook niet normaal?

 

Mvg,

 

jonas

0 Likes
20 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7776
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

welke wifi sneheid mag ik verwachten?

Zit je op het 2.4 Ghz netwerk dan zal dit vrij normaal zijn afhankelijk van de omliggende netwerken die kunnen storen. Als je een toestel hebt die op 5 Ghz werkt zal je normaal wat rapper moeten kunnen maar minder ver. Als je modem bvb achter de TV hangt kan dit ook al zorgen dat je WiFi minder werkt. Wifi dat is zoals met een tuinslang een emmer vullen op x aantal meter afstand. Waarbij je tuinslang de router is en je laptop of PC de emmer is. Je begrijpt dat als die emmer op 5 meter staat je die makkelijker kan vullen dan als die op 10 meter staat en als er dan nog allerlei objecten tussenkomen zal je emmer nog minder rap gevuld zijn. Andere netwerken zijn zoals de wind die je waterstraal doet afwijken zodat je emmer ook niet goed gevuld geraakt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

welke wifi sneheid mag ik verwachten?

Met jou opstelling  vlak naast de HGW moet je minimaal 120Mbps kunnen halen over wifi.

0 Likes
Tom_Acke
Professional Meerweter
Berichten: 141
Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! Even demarreren... Een bus vol!

welke wifi sneheid mag ik verwachten?


@robatoras schreef:

Met jou opstelling  vlak naast de HGW moet je minimaal 120Mbps kunnen halen over wifi.


Op de 5 ghz band wel. NOOIT op de 2,4ghz band.

Als dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing en/of een kudo geven.
Mensen met hetzelfde probleem zijn dan ook sneller geholpen.
Area57
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 583
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7776
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

welke wifi sneheid mag ik verwachten?


@robatoras schreef:

Met jou opstelling  vlak naast de HGW moet je minimaal 120Mbps kunnen halen over wifi.


Afhankelijk van:

of je op 5 Ghz band zit

het aantal gebruikers die er dan opzitten.

Of er een leuke TV met veel electronica voorstaat

Hoe goed de roadiontvanger in je laptop, PC of  tablet is.

enz.

+



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

welke wifi sneheid mag ik verwachten?

HDTV  die staat te spelen heeft geen invloed  op je internet snelheid.

Ook niet  al spelen er meerdere  tv toestellen.

Dan kan niet gezegd worden van de koper providers,waar deze 6Mbps opslurpen per HDtoestel in werking.

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

welke wifi sneheid mag ik verwachten?

@Tom_Acke ik kan boven 100 Mbps via 2.4 GHz halen 🙂

Maar 15-25 is wel heel weinig kan je het ook eens via kabel testen?
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
jonazzz_123
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

welke wifi sneheid mag ik verwachten?

Beste,

 

De tv staat inderdaad recht voor het kastje tegen de muur.

 

Heeft dit inderdaad zoveel invloed dan? 

Dan zou ik best de tv gewoon eens verplaatsen en het dan testen.

 

met de kabel haal ik gemakkelijk 180 mbps.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7776
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

welke wifi sneheid mag ik verwachten?

WiFi is net zoals met een tuinslang (Wifi router) water (data) spuiten naar een emmer (laptop, tablet) op een bepaalde afstand. Bij de minste hindernis verminderd de hoeveelheid die in de emmer terecht komt. Laat staan dat er verschillende emmers moeten gevuld worden op hetzelfde moment.

Googel er maar eens op los, alle experts zijn het erover eens dat Wifi door van alles e nog wat kan beinvloed worden, hout, metaal, vochtige ruimtes, aanwezige elektronica, blutooth noem maar op. Uit eigen ervaring weet ik dat zelfs een slecht afgeschermde coax uw WiFi signaal verstoord. Maar het is moeilijk om storingsbronnen te vinden.

Ik ben er van overtuigd dat hetzelfde WiFi toestel op diverse plaatsen andere prestaties zal neerzetten. Ik ben al lang blij als ik bij mensen een snelheid zie van 20 tot 30 Mbps. Dat is voldoende voor muziek en video streaming (mits de goede apparatuur met een voldoende grote buffer)

Blijft gewoon de conclusie gebruik gewoon Wifi als het niet anders kan (voor de fun) en een kabel als het efficient moet zijn

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Stijn
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

welke wifi sneheid mag ik verwachten?


@igvfer schreef:

WiFi is net zoals met een tuinslang (Wifi router) water (data) spuiten naar een emmer (laptop, tablet) op een bepaalde afstand. Bij de minste hindernis verminderd de hoeveelheid die in de emmer terecht komt. Laat staan dat er verschillende emmers moeten gevuld worden op hetzelfde moment. 


Ik vind het wel mooi hoe je het hier beschrijft @igvfer. En daarmee kan je het inderdaad vergelijken.

Nice one!

Stijn

"The force is strong with this one"
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
jonazzz_123
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

welke wifi sneheid mag ik verwachten?

Ik heb net alle elektronische apparaten weggehaald en het zo eens getest. nog steeds kom ik maar tot max 25 mbps vlak langs de telenet modem/router

Ik begrijp dat er veel factoren de snelheid kunnen beinvloeden, maar met alles te verwijderen blijft de snelheid nagenoeg hetzelfde.

 

 

 

0 Likes
jonazzz_123
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

welke wifi sneheid mag ik verwachten?

Ik heb het opgelost met een kabel naar mijn slaapkamer te leggen en hier een standaard router (TP-link TL-WR841N)  op aangesloten.

Het wifi signaal dat deze router uitzend is ongeveer een 100 à 120 mbs. Met de kabel haal ik 150 à 160 mbps hier

Toch heel wat meer dan dat ik uit mijn telenet router krijg (draadloos hoofdzakelijk).

Dit moet toch een fout in de telenet router zijn dan aangezien ik hier een veel hogere snelheid haal?

 

Mvg, Jonas

 

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

welke wifi sneheid mag ik verwachten?

Met de kabel  rechtstreeks moet je makkelijk 190Mbps halen.

Test naar Strasbourg France

 

 Test Strasbourg.jpg wordt weergegeven

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7776
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

welke wifi sneheid mag ik verwachten?

Je kan dit makkelijk uittesten. Sluit je router aan op de Telenetrouter en zorg dat die ongeveer op dezelfde plaats staat. Bind er hem desnoods tegenaan. Ga naar mijn.telenet.be en schakel je wifi signaal en je homespot signaal uit van de Telenet home gateway uit. En kijk wat er gebeurt met je snelheid.

Is dit veel hoger? Dan ben je beteer af met je modem te gaan inwisselen  voor een andere in het Telenetcenter. Vergeet niet om dan terug je wifi signaal en homespot signaal terug aan te zetten als je de home gateway hebt vervangen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes