Beantwoorden
kino
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
TV-box / TV-app / telenttv.be Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

wifi bereik niet sterk genoeg

Hallo,

 

Ik heb mijn modem in de garage hangen, maar deze kan niet helemaal tot boven reiken. Ik heb ondertussen een andere modem geplaatst op de eersre verdieping waar een ethernet aansluiting is, maar deze werkt niet naar behoren. Nu had ik van een kennis gehoort dat het mogelijk is om een tweede modem van telenet te laten plaatsen voor de prijs van 12 euro zonder wijzigingen in het abonnement (fibernet). Nu mijn vraag is waar kan ik deze bestellen of met iemand contact opnemen om deze te laten plaatsen? 

 

Alvast bedankt! 

0 Likes
16 reacties
Area57
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 583
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?

wifi bereik niet sterk genoeg

0 Likes
El_dorado
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your seventh party! It's your third party!

wifi bereik niet sterk genoeg

Persoonlijk lijkt het mij een beter idee om ofwel in te gaan op de access point die telenet heeft ...

 

OF

 

Als je zelf een beetje technische kennis hebt kan je ervoor kiezen om zelf een router te plaatsen waar je dan je draadloze netwerk zelf kan beheren.

 

De access points die je dan kan kopen zijn vaak veel minder duur dan de telenet access points, maar je kan natuurlijk niet meer op de "support" van Telenet rekenen bij problemen.

0 Likes
Dedinho
Experienced Beetjesweter
Berichten: 19
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! It's your eighth party! Leesbeest!

wifi bereik niet sterk genoeg

koop gewoon zelf een accespointje......

zet de dhcp uit, nat uit , geef dezelfde ssid en zelfde beveiling en problem fixed!

je telenet modem regelt alles, je mag en kan zoveel ap's hangen als je wil

zet ze misschien best wel op een ander kanaal mochten ze overlappen.......

zelf nog een modem is niet aangewezen, je zal problemen krijgen bij het toekennen van ipadressen

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

wifi bereik niet sterk genoeg

@Dedinho jij denkt dat een access point een router is 🙂

een modem maakt het mogelijk dat jij met het internet van Telenet kan verbinden.

 

Een router heeft een firewall en deelt ip-adressen uit. (Het heeft nat en dhcp,...

Access point zend eigenlijk alleen maar wifi uit en doet voor de rest niks

switch: verbind meerdere internet poorten met elkaar

 

De telenet 'modem' is eigenlijk een modem+router+access point+switch

Als je je wifi wilt verbeteren op een andere plaats koop je oftewel een ap (access point) of een router (eigenlijk een router+switch+ap) en dan zet je nat en dhcp uit.

 

Ik zou een router kopen omdat die goedkoper zijn.

 

@kino welke router/ap heb je nu, ik bedoel degene die niet goed werkt? Misschien kunnen we dat oplossen? En als je toch een nieuwe wilt kopen, wat is je budget?

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kino
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
TV-box / TV-app / telenttv.be Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

wifi bereik niet sterk genoeg

Ik heb momenteel een linksys wrt54g als tweede router!
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

wifi bereik niet sterk genoeg

@kino dat is wel een zeer oude router. Misschien kun je best overwegen om een nieuw te kopen.
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kino
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
TV-box / TV-app / telenttv.be Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

wifi bereik niet sterk genoeg

@prinicipis welke router kan je me aanraden? Ik speel ook wel vaak online op mijn ps4 dus een stabiele gameconnectie is wel wenselijk!
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

wifi bereik niet sterk genoeg

Wat is je budget? 🙂

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kino
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
TV-box / TV-app / telenttv.be Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

wifi bereik niet sterk genoeg

Tussen de 50 en de 70 euro ongeveer!
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

wifi bereik niet sterk genoeg

Deze? http://www.routercenter.be/product/156909/category-112253/tp-link-tl-wr1043nd-v2.html 🙂
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kino
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
TV-box / TV-app / telenttv.be Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

wifi bereik niet sterk genoeg

Kan je ook makkelijk met meerdere apparaten tegelijkertijd hierop?
0 Likes
kino
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
TV-box / TV-app / telenttv.be Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

wifi bereik niet sterk genoeg

En maakt het eigenlijk een verschil wat de ethernetsnelheid is? Veranderd dit iets aan de snelheid van de wifi?
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7798
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

wifi bereik niet sterk genoeg

De snelheid kan nooit hoger zijn dan de ethernetsnelheid en wordt verder beperkt door afstand, hindernissen, andere WiFi signalen, blutooth signalen, dect signalen, luchtvochtigheid, stoorsignalen veroorzaakt door LED verlichting, transfo's enz. En de theoretische snelheid van Wifi van bijvoorbeeld 600 Mbps ( is in feite zijn switching snelheid) wil zeggen dat dit in feite 300 heen en 300 terug is en dit moet dan nog verdeeld worden tussen de verschillende aangesloten devices.

Data verkeer is zoals mensen tegen elkaar spreken. Als ze beiden tegelijk spreken vestaan ze elkaar niet, de ene spreekt de andere luistert en omgekeerd. Maar bij data verkeer gaat dit dusdanig snel dat het lijkt ofdat het gelijktijdig is. En jou Wifi router moet dusdanig snel zijn dat hij diverse geprekken gelijktijdig kan afhandelen (daarom is een wIfI router vrouwelijk, denk ik Smiley LOL)



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

wifi bereik niet sterk genoeg

@kino ja je kan er met meerdere tegelijkertijd op 🙂
En ik heb er een gekozen met gigabit ethernet voor het geval dat je die als switch gebruikt en dan de volledige snelheid wil behalen.
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes