24757
netweters
|
152456
antwoorden
|
20708
vragen
|
Hallo,
Ik heb mijn modem in de garage hangen, maar deze kan niet helemaal tot boven reiken. Ik heb ondertussen een andere modem geplaatst op de eersre verdieping waar een ethernet aansluiting is, maar deze werkt niet naar behoren. Nu had ik van een kennis gehoort dat het mogelijk is om een tweede modem van telenet te laten plaatsen voor de prijs van 12 euro zonder wijzigingen in het abonnement (fibernet). Nu mijn vraag is waar kan ik deze bestellen of met iemand contact opnemen om deze te laten plaatsen?
Alvast bedankt!
Je kan maar 1 modem hebben per internet-abonnement.
Je kan wel een Telenet access point bijplaatsen (€89,95):
Persoonlijk lijkt het mij een beter idee om ofwel in te gaan op de access point die telenet heeft ...
OF
Als je zelf een beetje technische kennis hebt kan je ervoor kiezen om zelf een router te plaatsen waar je dan je draadloze netwerk zelf kan beheren.
De access points die je dan kan kopen zijn vaak veel minder duur dan de telenet access points, maar je kan natuurlijk niet meer op de "support" van Telenet rekenen bij problemen.
koop gewoon zelf een accespointje......
zet de dhcp uit, nat uit , geef dezelfde ssid en zelfde beveiling en problem fixed!
je telenet modem regelt alles, je mag en kan zoveel ap's hangen als je wil
zet ze misschien best wel op een ander kanaal mochten ze overlappen.......
zelf nog een modem is niet aangewezen, je zal problemen krijgen bij het toekennen van ipadressen
@Dedinho jij denkt dat een access point een router is 🙂
een modem maakt het mogelijk dat jij met het internet van Telenet kan verbinden.
Een router heeft een firewall en deelt ip-adressen uit. (Het heeft nat en dhcp,...
Access point zend eigenlijk alleen maar wifi uit en doet voor de rest niks
switch: verbind meerdere internet poorten met elkaar
De telenet 'modem' is eigenlijk een modem+router+access point+switch
Als je je wifi wilt verbeteren op een andere plaats koop je oftewel een ap (access point) of een router (eigenlijk een router+switch+ap) en dan zet je nat en dhcp uit.
Ik zou een router kopen omdat die goedkoper zijn.
@Ex-Netweter welke router/ap heb je nu, ik bedoel degene die niet goed werkt? Misschien kunnen we dat oplossen? En als je toch een nieuwe wilt kopen, wat is je budget?
De snelheid kan nooit hoger zijn dan de ethernetsnelheid en wordt verder beperkt door afstand, hindernissen, andere WiFi signalen, blutooth signalen, dect signalen, luchtvochtigheid, stoorsignalen veroorzaakt door LED verlichting, transfo's enz. En de theoretische snelheid van Wifi van bijvoorbeeld 600 Mbps ( is in feite zijn switching snelheid) wil zeggen dat dit in feite 300 heen en 300 terug is en dit moet dan nog verdeeld worden tussen de verschillende aangesloten devices.
Data verkeer is zoals mensen tegen elkaar spreken. Als ze beiden tegelijk spreken vestaan ze elkaar niet, de ene spreekt de andere luistert en omgekeerd. Maar bij data verkeer gaat dit dusdanig snel dat het lijkt ofdat het gelijktijdig is. En jou Wifi router moet dusdanig snel zijn dat hij diverse geprekken gelijktijdig kan afhandelen (daarom is een wIfI router vrouwelijk, denk ik )