24791
netweters
|
152698
antwoorden
|
20730
vragen
|
netweters,
mijn internet verbinding in huis is op zich prima, enkel mijn pc geeft een probleem. Ik heb een HP laptop met een windows 10 instalatie en werk voornamelijk met chrome.
Als ik nu op het net wil via mijn eigen verbinding geeft deze aan "beveiligd" te zijn en dan ben ik wel verbonden, maar heb ik geen internet toegang. Via de Homespot kan ik er wel op ...
Iemand enig idee wat ik kan doen of al kan nakijken?
alvast bedankt.
Guido
Wil je eens nakijken via Netwerkcentrum of je verbonden bent als "particulier" of als "openbaar" netwerk.
Via openbaar netwerk staat de beveiliging meestal zo hoog dat het onwerkbaar wordt. Probeer dit dan te veranderen naar "Particulier" netwerk.
het netwerk particulier maken is mij niet onmiddelijk gelukt; in de vorige windows leek me dit handiger te wijzigen; nu vind ik het gewoon nt terug.
tot slot de gevraagde print screen:
ik heb dus wel degelijk een verbinding; kan zelfs op google en FB blijkbaar; maar kan bvb niet naar deze site surfen.
alvast bedankt voor de tips
@Ex-Netweter
Dat "verbonden, beveiligd" is normaal.
Klik eens even met de rechtermuisknop op het wifi-icoontje en klik op "Netwerkcentrum openen"
Klik daarna aan de rechterkant bij verbinding op de blauwe tekst.
Klik vervolgens op details. Kun je daarvan een screenshot posten?
Probeer ook even dit:
chrome://net-internals/#dns
ipconfig /flushdns
ipconfig /registerdns
Laat even weten of het dan werkt.
Edit:
Je kan je het netwerk particulier maken door in verkenner naar "Netwerk" te gaan waarna er een gele balk en een foutmelding zal verschijnen.
Klik op de foutmelding op ok en klik daarna op de gele balk.
Selecteer de eerste optie.
alle stapjes eens geprobeerd maar zonder veel succes jammer genoeg 😕
maar bij deze de gevraagde sceenshot:
@Ex-Netweter
edit: Heb je je modem al eens herstart?
En misschien een stomme vraag maar heb je die screenshot genomen toen je verbonden was met het netwerk dat niet goed werkt of met de homespot? Als je dat gedaan hebt toen je op de homespot zat, kun je het nog eens opnieuw doen als je op het netwerk zit dat
Ik denk dat ik het gevonden heb.
Edit:
Als het al op automatisch stond doe dan dit.
Edit 2:
Als het dan nog altijd niet werkt, zoek dan in start naar systeeminformatie en geef dan alles wat achter versie staat door.
Edit 3:
Heb je nog een andere router of andere netwerkapparaten op je netwerk hangen? Of is het alleen je Telenet modem?