24775
netweters
|
152604
antwoorden
|
20723
vragen
|
Opgelost! Ga naar oplossing.
je tv ondersteunt gewoon geen ondertitels op die manier? Ik zou de handleiding van je tv even doornemen.
Op TV zal je geen ondertitels zien, op computer wel. Dit is volledig normaal: Op computer wordt de *.srt file met dezelfde naam als de video gezien als een text file die als dusdanig ook getoond wordt. Je kan er lettertype , grootte en plaats in het beeld meestal wijzigen. Een TV kan dat niet. Daar wordt gewerkt met verschillende layers: één voor het beeld zelf en één voor de ondertitels die grafisch opgeslagen zijn (net als video). Een DVD werkt ook zo.
Je hebt echter nog een andere optie in dit geval: Met het programma Subtitle Edit kan je srt bestanden omzetten, dat zou je eens moeten uittesten
ik heb mijn vraag eigenlijk slecht geformuleerd, ja mijn tv speelt wel films met ondertiteling af vanaf mijn usb stick, dat is het probleem niet
ik bedoelde dat ik de DLNA functie van de telenet digicorder (yelo tv) ontdekt had dat en dat deze met mijn NAS schijf communicieert, maar dat deze geen ondertitels afspeelt, dit probleem kan niet verholpen worden? is er ergens een functie in de digicorder die je kan aanpassen?
De enige manier om ondertitels weer te geven is door deze in de film te "branden". Dit kan je doen met het gratis programma HandBrake.
Formaat-ondersteuning is altijd het belangrijkste pijnpunt voor DLNA-spelers en dat is bij de digicorder niet anders: