Beantwoorden
Michael_1987
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! It's your fifth party! Pionier It's your fourth party!

Dlna geen ondertitel van NAS schijf

Ik heb een lacie cloud nas van 2gb op mijn thuisnetwerk staan. Ik heb onlangs ontdekt dat ik hier media van kan afspelen, dus ik teste direct mijn filmcollectie uit maar de ondertitels werken niet...

De film en de ondertitel staat altijd in 1 map en heeft dezelfde naam, ondertitel is srt file.

Kan iemand mij helpen? Is er misschien een ander manier om de ondertitel erop te krijgen zonder deze op de film te branden?
0 Likes
Beantwoorden
7 reacties
Michael_1987
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! It's your fifth party! Pionier It's your fourth party!

Dlna geen ondertitel van NAS schijf

 
0 Likes
Beantwoorden
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

Dlna geen ondertitel van NAS schijf

je tv ondersteunt gewoon geen ondertitels op die manier? Ik zou de handleiding van je tv even doornemen.

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
Beantwoorden
Muffin
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
Pionier It's your seventh party! It's your sixth party! De kop is eraf!

Dlna geen ondertitel van NAS schijf

Op TV zal je geen ondertitels zien, op computer wel. Dit is volledig normaal: Op computer wordt de *.srt file met dezelfde naam als de video gezien als een text file die als dusdanig ook getoond wordt. Je kan er lettertype , grootte en plaats in het beeld meestal wijzigen. Een TV kan dat niet. Daar wordt gewerkt met verschillende layers: één voor het beeld zelf en één voor de ondertitels die grafisch opgeslagen zijn (net als video). Een DVD werkt ook zo.

Je hebt echter nog een andere optie in dit geval: Met het programma Subtitle Edit kan je srt bestanden omzetten, dat zou je eens moeten uittesten

0 Likes
Beantwoorden
Michael_1987
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! It's your fifth party! Pionier It's your fourth party!

Dlna geen ondertitel van NAS schijf

ik heb mijn vraag eigenlijk slecht geformuleerd, ja mijn tv speelt wel films met ondertiteling af vanaf mijn usb stick, dat is het probleem niet

 

ik bedoelde dat ik de DLNA functie van de telenet digicorder (yelo tv) ontdekt had dat en dat deze met mijn NAS schijf communicieert, maar dat deze geen ondertitels afspeelt, dit probleem kan niet verholpen worden? is er ergens een functie in de digicorder die je kan aanpassen?

0 Likes
Beantwoorden
FiberMonkey
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Wereld gedichtendag Complimentendag Jij bent af! Follow the reader, reader!

Dlna geen ondertitel van NAS schijf

De enige manier om ondertitels weer te geven is door deze in de film te "branden". Dit kan je doen met het gratis programma HandBrake.

0 Likes
Beantwoorden
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

Dlna geen ondertitel van NAS schijf

Formaat-ondersteuning is altijd het belangrijkste pijnpunt voor DLNA-spelers en dat is bij de digicorder niet anders:

  • Voor foto's kan de speler overweg met jpg, gif en png.
  • Voor muziek is dat mp3 en aac. De speler toont eventuele album art en tag informatie van je muziekbestanden. Flac, wav en wma zijn niet ondersteund.
  • Voor video kan je gebruik maken van MPEG2, XVid (maar geen Divx) en H.264 (in mp4 en mkv containers). Helaas ondersteunt de speler geen enkele vorm van ondertitels. Ook DTS soundtracks zijn niet ondersteund en wie Dolby Digital (of AC3) soundtracks wil gebruiken moet die optie activeren in de instellingen (onder 'Digicorder, aansluitingen' Dolby Digital -> Ja).
Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
Michael_1987
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! It's your fifth party! Pionier It's your fourth party!

Dlna geen ondertitel van NAS schijf

Dank u 'talen technican' dat is al spijtig genoeg wat ik dacht. Dan blijf ik het gewoon op the old fashion way doen en eerst film van nas via mijn pc naar usb kopieren en dan via mijn tv afspelen.

Ik ga me niet bezig houden met per film de ondertitels op te branden...
0 Likes
Beantwoorden