Beantwoorden
wd002
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Pionier Primeur! Pageturner!

Insider pc registreren

Om de lieve vrede kijk ik naar het Belgisch Voetbal op één van mijn pc's. Die zit echter in het Windows 10 insider programma en krijgt dus regelmatig een volledige update van windows waarbij alles op nul wordt gezet.

Vannacht is versie 10532 binnengekomen en ik heb nu voor de 5e keer mijn (dezelfde) pc moeten registreren bij yelo. Ik kan dus geen ander toestel registreren om iets te bekijken en als er binnenkort een nieuwe windows komt dan is het voor deze pc ook voor drie maanden gedaan.

Het insider programma van Microsoft heeft een paar miljoen gebruikers en ik kan me dus niet voorstellen dat ik de enige ben die hier last van heeft.

Wat gaat Telenet hier aan doen?

12 reacties
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

Insider pc registreren

Jij moet toch toestemming geven voor die update om die te laten doorgaan of die setup doorlopen? Want dan ligt die fout niet bij telenet of bij microsoft  maar wel bij jou. Gebruik dan op zijn minst een andere pc die niet al die updates krijgt?

 

Neem even contact op met de klantendiensten leg duidelijk uit wat er aan de hand is. Zij kunnen je wel helpen maar euh... gebruik daarna bij voorkeur een ander toestel dat niet meedoet aan dat insider programma.

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
Beantwoorden
wd002
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Pionier Primeur! Pageturner!

Insider pc registreren

Ik dacht dat ik toch nergens gezegd heb dat het de' schuld is van Telenet.

Ongeacht wat de oorzaak is, heb ik nu vijf maal hetzelfde toestel moeten registreren en kan ik dus geen andere pc meer nemen die niet in het insider prgramma zit.

Ik heb trouwens voor het ogenblik maar 1 pc die niet meedoet aan insider.

Wat betreft het toelaten van die updates: mijn insider instellingen staan op fast zodat ik steeds zo vlug mogelijk updates krijg en andere mensen kan waarschuwen en/of verder helpen met windows 10. (het is niet voor de schone ogen van Microsoft)

0 Likes
Beantwoorden
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

Insider pc registreren

Ik zeg ook niet wie of wat er schuldig is. Ik geef aan waar de fout zit :).

 

Wanneer een toestel zich registreert voor yelo play krijgt deze als het ware een 'toelating' om het te gebruiken. Wanneer jij je toestel volledig reset naar fabrieksinstellingen of windows opnieuw installeert is deze van jou toestel verdwenen en gaat je toestel niet meer herkend worden. Dus dan ga je genoodzaakt zijn op het toestel waar je yelo op gebruikt  dat soort updates uit te schakelen (indien dat mogelijk is).

 

 

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
Beantwoorden
dandries
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! Pionier

Insider pc registreren


@talen schreef:

Ik zeg ook niet wie of wat er schuldig is. Ik geef aan waar de fout zit :).


 

De fout zit bij het systeem, niet bij de gebruiker.
Het systeem is voor een aantal gebruikers (de "families vollenbak") niet goed (genoeg).

 

Heb vandaag ook een pc voor de derde maal moeten registreren (tweede maal in twee maand tijd).
Was zo verstandig geweest de eerste maal te de-registreren (upgrade van W7 naar W8.1).

Tweede maal ging dat dus niet, vanwege nog geen 90 dagen geregistreerd.

De 5 registraties zijn nu opgebruikt: tablet, 2 pc's en derde pc 2x.

Daarvan zijn er nu 3 geblokkeerd voor 2 tot 3 maanden.

En dan zijn er nog 4 smartphones (waaronder 2 waar de yelo app -gelukkig?- nog steeds niet op werkt.

 

Het aantal te registreren toestellen moet omhoog én de periode waarin je kan de-registreren moet korter.

 


talen schreef:Dus dan ga je genoodzaakt zijn op het toestel waar je yelo op gebruikt  dat soort updates uit te schakelen (indien dat mogelijk is).

 


Daar zit de fout in je redenering:  je zou dat toestel moeten kunnen de-registreren. Wat je niet kan, gezien de periode van 90 dagen.

 

 

0 Likes
Beantwoorden
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

Insider pc registreren

Ik zie de fout niet direct als ik eerlijk moet zijn want de redenen op zich zijn vrij duidelijk:

 

Hoe en vanaf wanneer kan ik mijn geregistreerde toestellen beheren?
  • Je kan je geregistreerde toestellen beheren via Mijn Telenet
    • Ga naar Mijn televisie
    • Klik op Yelo TV voor het beheer van je toestellen

  • Opgelet: je toestel moet min. 90 dagen geregistreerd zijn voor je dit kan verwijderen
 
Waarom pas verwijderen na 90 dagen?

Dit is op vraag van productiehuizen die zo hun producties (films, series, zenders) tegen misbruik willen beschermen.

 

 

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
Beantwoorden
wd002
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Pionier Primeur! Pageturner!

Insider pc registreren

Ik krijg een mail met daarin de vraag of ik geholpen ben met het antwoord.

Het antwoord is uiteraard: NEEN.

Ik heb niet gevraagd om promoties te krijgen van ditjes en datjes, ik vraag ! aan telenet ! een oplossing voor mijn ---> hun probleem. Eerste vraag die ik hier stel en dat is knap voor iemand die onafgebroken sinds 1999 klant is.

Intussen is mijn insider pc dus weeral gereset en heb ik nu geen yelotv mogelijkheid meer. Dezelfde pc is nu 5 keer geregistreerd en weigert een 6e keer te registreren.

Telenet?

0 Likes
Beantwoorden
wd002
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Pionier Primeur! Pageturner!

Insider pc registreren

Telenet is, na telefonisch contact, zo vriendelijk geweest mijn registraties te resetten.

Nu moet ik (voor mij en de mensen welke op mij rekenen) een oplossing zoeken om dit voorval (bij correct gebruik) te vermijden.

Met dank voor de snelle hulp

0 Likes
Beantwoorden
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Insider pc registreren

Waarom wordt heel u PC gereset na een update? 😛 Ik zat ook in het insiderprogramma en ik deed dat toch niet 😉
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

Insider pc registreren

Ik zit niet in het insider programma maar principis lijkt me toch correct te zijn. Ook van andere insiders  krijg  ik niet door dat hun systeem reset.  Dit gaat toch echt aan de TS zelf liggen metzijn interpretatie van correctgebruik.

 

Wie gaat overigens op een machine die hij dagelijks/wekelijks gebruikt zoiets installeren dat zichzelf ineens 's nachts reset?

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
Beantwoorden
wd002
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Pionier Primeur! Pageturner!

Insider pc registreren

Ik heb momenteel 4 desktops en 1 laptop die insider zijn. Telkens er een nieuwe versie van windows 10 komt (momenteel 10532) wordt die geinstalleerd (met behoud van gegevens en programma's). Alle bijgehouden paswoorden blijven behouden maar moeten terug geactiveerd worden, bij sites die normaal opengingen moet terug ingelogd worden, enz. En ook Yelotv vraagt om de pc terug te registreren.

Wat me wel bezig houdt is dat bij de registraties telkens vermeld staat dat de pc niet herkend wordt. Is dat omdat ik een pc bouwer ben die zelf OEM pc's maakt in plaats van carrefour brol te kopen van H(opeloze) P(rullen), Packard Brol of een ander "merk".

0 Likes
Beantwoorden
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Insider pc registreren

Ahja zo bedoel je best wel logisch omdat je van besturingssysteem veranderd eigenlijk dus die 'handshake' of hoe je dat ook noemt tussen de server en uw PC is niet meer geldig want de build is veranderd 🙂
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Insider pc registreren

Vaste PC's van HP ofzo zijn niet brol he 🙂 maar zelf bouwen is veel goedkoper en toffer 🙂
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden