24776
netweters
|
152627
antwoorden
|
20723
vragen
|
Ik stel een probleem vast met bepaalde websites, bijvoorbeeld met deze:
www.victoire.be
www.eurohouse.be
Beide zijn immobilienwebsites die ik beroepsmatig dagelijks gebruik. Sinds kort kan ik ze niet of slechts gedeeltelijk bekijken (vooral de afbeeldingen worden geblokkeerd). Dit is voor mij een heel groot probleem. Ik heb al meerdere keren Telenet gecontacteerd maar ik moet het probleem daar elke keer opnieuw uitleggen en ze kunnen me niet helpen. Het ligt niet aan mijn computer. Het probleem doet zich voor bij elk toestel dat bij ons op internet gaat. Als ik met mijn computer bij iemand anders op internet ga, dan lukt het wel. Kan iemand me aub helpen!!!!
Gebruik je een eigen router ?
Raar, hier bij mij werkt alles perfect.
Heb je al eens een andere browser geprobeerd? IE, firfox, safari, chrome?
Bij allemaal hetzelfde probleem?
In het slechtste geval naar een center gaan en je modem omruilen.
Heb je een eigen router? Check dan eens of er geen firewall instellingen zijn die problemen maken.
Ik heb hierover al uren gebeld met Telenet. Ik gebruik de Telenet modem maar daarop is wel een soort 'verdeler' aangesloten om meerdere internetuitgangen te kunnen hebben.
Volgens Telenet zou het nu zo zijn dat de websites zelf mijn IP adres blokkeren omdat ik heel veel op die sites ga (heb ze dagelijks nodig voor mijn werk). Ik vind het wel heel raar want dat zou betekenen dat er een vijftal websites van totaal verschillende mensen mij plots blokkeren in dezelfde periode.
Ik ben vrij radeloos. Momenteel los ik het op door met mijn smartphone op het 4G net te gaan en zo te kijken maar uiteraard kan dat niet blijven duren. Iedereen die er iets van kent en een idee heeft wat het probleem kan zijn..... please help.
Bedankt voor je bericht. Ja ik heb al meerdere browsers geprobeerd. Het is zelfs zo dat het probleem zich stelt op verschillende toestellen. Zowel op een Imac, een windows computer, een smartphone. Alles wat bij ons op het netwerk komt heeft hetzelfde probleem. Daarom dat ik dacht dat het een Telenet probleem was, dat ik als 'spammer " gezien werd. Helaas is het blijkbaar niet mogelijk om ons IP adres te veranderen. Het zou kunnen door de modem 24u uit te schakelen maar dan krijg je na enige tijd toch het zelfde IP adres terug wisten ze me te vermelden. Bovendien is 24u zonder internet ook moeilijk ......
Ik zou aanraden om de modem van Telenet los te maken, mee te nemen naar een Center en deze om te ruilen. Vermoedelijk ga je dan toch een ander IP adres krijgen als je die installeert. Je bent dan tenslotte enkele uren van het net af geweest.
Browsers heb je reeds verwijderd en opnieuw geinstalleerd?
Die modem van Telenet is er toch eentje met 4 van die gele poortjes?
De verdeler die er achter hangt is ofwel een zilverkleurig bakje van Dlink ( oude type) of een klein zwartje ook van D Link. Dat zijn beiden switches. Eventueel ook meenemen en laten vervangen, zeker dat erste type.
Dus niet wachten en doen.
Als jouw 'verdeler'-bakje een router is, dan kan het wel eens zijn dat de dns-instellingen daarvan foutief zijn ingesteld.
Mogelijk staan die foto's op een domein dat exclusief ipv6 gebruikt.
Als de naam van jouw draadloos netwerk begint met "Telenet-" of met "Wifi-" dan gebruik je geen router.
Als je wel een router gebruikt, probeer de Google dns-servers eens in te stellen op jouw 'verdeler'-bakje:
IPv4 DNS servers:
8.8.8.8
8.8.4.4
IPv6 DNS servers:
2001:4860:4860::8888
2001:4860:4860::8844
Super dat jullie mij willen helpen!!
De modem van Telenet is er inderdaad eentje met 4 gele poortjes.
De verdeler erachter is een zolverkleurige bak van TP-Link TL-SG1016D Gigabit Switch.
Deze verdeler werd geïnstalleerd door onze electricien ongeveer een jaar geleden (na verbouwingen). Eerst werkte alles prima.
Bedankt. DNS-servers instellen?? Oei, dat is al wat technisch voor mij. Ik heb eens gekeken en zie niet direct dat ik op die TP link iets kan instellen maar ik zal nog eens goed kijken.
Ik herinner me wel dat ik in een gesprek met Telenet werd gevraagd of ik IPV6 had. En dat heb ik dus dat kan het probleem niet zijn.
Het is een spookprobleem.
Heb DNS servers aangepast via computer. Heb het gevonden op internet hoe ik dit kon doen.
Helaas is dit niet de oplossing
Ben je nu al de modem gaan omruilen? Eerst doen, is misschien de oorzaak van gans het probleem vooral omdat je het met al je toestellen hebt.
Hoi,
intrigeert me wel,
als ik zo eens de dns bekijk van eurohouse.be en victoire.be krijg ik de indruk dat beide sites bij dezelfde server staan en dat die server jouw ip adres blokkeert.
(Je vindt jouw publiek ip adres via mijn telenet > mijn internet > draadloze instellingen > geavanceerd > wan-configuratie >"ip adres" )
contacteer info@whise.be of desnoods het bedrijf dat de hosting doet: support@combell.com rechtstreeks met vermelding van je ip adres en uitleg en vraag of zij nagaan of jouw ip adres geblokkeerd staat bij hun server.
Jouw toestellen en telenet modem thuis of werk zijn ok. Alleen heeft iets of iemand iets teveel gedaan (foutieve inlogprogingen, etc) waardoor jouw ip adres geblokkeerd is geraakt. Aangezien alle toestellen bij jou via hetzelfde ip adres op internet terecht komen zal inderdaad alles geblokkeerd worden. Kan zijn dat de beveiligingsinstellingen van die server waarop die twee websites staan te scherp ingesteld staan voor jouw bedrijfsbehoeften.
Dat is toch hetgeen ik eruit afleid,
groeten,
Steve