Beantwoorden
Ex-Netweter

ipad 2 upgrade: goed idee? durf niet goed...

Hallo,

Yelo-TV meldt ons dat we moeten upgraden met IOS, anders zal yelo niet meer werken,

maar ik hoorde toch al waaien dat dit geen goed idee is: alles wordt traag of werkt helemaal niet meer...

Probleem is, als je upgrade gedaan hebt kan je niet meer terug...

Iemand ervaring mee?

0 Likes
Beantwoorden
5 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Onze iPad 2 is nu heel traag... Ik weet niet of dit veranderd is door de update want ik gebruik hem vrijwel nooit, maar Apple kennende zal dit waarschijnlijk het geval zijn dus zou ik het niet doen. 🙂
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Ex-Netweter

De laatste iOS versie, is versie 9.2. Zeker als je van iOS 8 (of lager) komt, heeft dit een heel aantal voordelen voor je iPad, en weinig of geen nadelen.
http://www.tabletsmagazine.nl/2015/06/apple-onthult-ios-9-wat-is-er-nieuw/
DIt geeft je een overzicht van de nieuwigheden.

Vooral in de apps zie je de grootste verschillen. 

-> safari: nu veel makkelijker om reclames te blokkeren

-> notes (notitieboekje): werkt veel beter samen met andere apps

-> je kan nu twee apps tegelijk open houden op je scherm (bv een app links, en een app rechts op je scherm, wat ik bv. geregeld doe met de kaarten-app en mail of facebook/chat.

In sommige gevallen is het verschil minder zichtbaar.

-> batterij-tijd lijkt weer wat beter

-> in het algemeen werkt het vlot/soepel. Geen idee hoe ik dat met iOS 8 zou kunnen vergelijken.

Voor mensen die de indruk krijgen dat de iPad trager wordt, dat heeft meestal niet veel met de iOS-versie te maken, maar is eerder een teken dat het geheugen volloopt.

Oplossing: klik enkele seconden op de power-knop (totdat je de slider krijgt om het toestel uit te zetten, maar zet het nu niet uit). -- klik enkele seconden op de home-knop (de ronde knop vanonder) tot je terug op het beginscherm uitkomt.

Resultaat: onnodige dingen worden uit het geheugen gehaald.

Andere mogelijkheid om dingen wat sneller te maken is lopende programma's af te sluiten. Op de duur kunnen er dat (te?) veel zijn. Dubbelklikken op de home-knop, dan kan je programma's uitzetten door ze naar boven te vegen.

0 Likes
Beantwoorden
Arthur2
Experienced Meesterweter

@Ex-Netweter ik denk dat jij geen ipad 2 hebt maar een nieuwe...
en iPad's worden ook gewoon trager het is niet van geheugen loopt vol want dat zou zelfs automatisch leeggemaakt moeten worden... Dat komt door die updates
   Arthur2 | Ere-Krak
0 Likes
Beantwoorden
Ex-Netweter

Ik heb een iPad 2 mini, maar het ging hier helemaal niet over mijn iPad, maar die van een ander.

Maar 't is goed, hoor. Ik begrijp van jou dat je geen voorstander bent van het updaten van iOS op een oudere iPad. Persoonlijk zou ik het die update wél doen, en ik heb aangegeven waarom ik dat zou doen, en hoe je op bepaalde manieren problemen kan oplossen met een iPad die traag wordt. Maar hey, je moet dat niet doen, he. Wil je liever bij iOS 8.4 of 8.5 blijven (of een andere versie), ga gerust je gang.

0 Likes
Beantwoorden
Arthur2
Experienced Meesterweter

Ok 🙂 maar de ipad 2 mini is natuurlijk veel nieuwer dan de iPad 2 dan zou ik hem natuurlijk wel updaten 🙂

Maar ik denk dat de ipad 2 veel trager is geworden door die update (ik gebruik hem wel nooit ik kan het wel eens aan de rest vragen 🙂 )
   Arthur2 | Ere-Krak
0 Likes
Beantwoorden