Paul1965
Freshman Meerweter
Paul1965
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
23-04-2025
19:32
|
Lid sinds: 01-11-2021
Datum laatste bezoek: 23-04-2025 19:32
Ranking
Freshman Meerweter
25-06-2024
15:30
Al meerdere dagen problemen met de tv box v1, verschillende keren uit- en aanzetten om beeld te krijgen (melding geen signaal). Gisteren gaf hij helemaal de geest, geen blauw licht meer in standby, uiteraard geen wit licht meer bij aan, en telkens je hem aanzette een oranje licht (doorstarten) voor een tiental seconden en dan viel hij terug uit. De klantendienst adviseerde via Whatsapp om vandaag een technieker langs te sturen. De tv box v1 is nu vervangen door wat hij noemde de Apollo box, wat dus de nieuwe tv box IP is. Hij vertelde dat ik die normaal niet zou krijgen maar de voorraad tv boxen v1 en v2 is uitgeput. Ik wou eerst zelf naar een center rijden om de defecte tv box om te wisselen maar goed dat ik dat niet gedaan heb, want volgens de technieker zou ik daar niets mee gekregen hebben bij gebrek aan v1 en v2 en IP niet mogen meegeven ??? Er was ook nog wat onduidelijkheid over het al dan niet bewaren van de opnames en instellingen volgens de technieker maar ik kan iedereen gerust stellen dat die allemaal behouden blijven. Netflix vraagt wel om opnieuw in te loggen want voor hen is het een nieuw onbekend toestel. Voor de rest werkt dat ding dus prima en neemt weeral minder plaats in. Het verschil in formaat van digicorder naar tv box v1 was al enorm. Straks geen tv box meer en rechtstreeks de software in de tv zelf ?
... Meer weergeven
03-08-2023
09:28
Ik heb even gewacht met vooruitgang te melden tot ik zeker was dat het eindelijk opgelost was. Ik had nogmaals via de ombudsdienst klacht ingediend en dan kreeg ik plots van de technische dienst een "handleiding" hoe Netflix te activeren alsof ik niet wist hoe op een knop te klikken. Toen ik voor de 37e keer meldde dat dit niet werkt kreeg ik plots telefoon van iemand van de technische dienst. Hij vroeg wat er allemaal misliep ?????? Ze wisten weinig of niets van dit aanhoudende probleem. Ten eerste heb ik hem verteld dat ik niet zo gelukkig was met de handleiding op eerste studiejaar niveau waarin ik als een idioot bestempeld werd die niet op een gele knop kan klikken. Hij was nu toevallig net degene die de handleiding had geschreven en verontschuldigde zich daarvoor. Hij vond het echter zo raar dat ik als klant niet in staat was via Mijn Telenet en een simpele gele knop Netflix te activeren. Ik vertelde dat ik al tientallen automatische mails van hen had gekregen om te activeren en dat het niet werkte en zo al maanden aan een stuk. Toen ik hem screenshots van de foutmeldingen doorstuurde werd het hem duidelijk. Hij heeft dan de combo volledig verwijderd en terug opnieuw aangevraagd. Zijn uitleg ? Het zou in het nieuwe software systeem blijven hangen zijn zonder echt doorgevoerd te worden. Wat ook zeer duidelijk was is dat de technische dienst niet alle klachten en beschrijvingen te zien krijgt van de klantendienst. Ze werken dus volledig in het donker met alleen maar de melding dat een bepaalde dienst niet werkt bij een bepaalde klant. En dan is het ook niet te verwonderen dat ze af en toe denken "hoe dom is deze klant dat hij niet op een gele knop kan klikken?". Ten eerste zou deze interne communicatie volgens hem in de toekomst verbeteren maar ondertussen raadde hij aan om bij aanhoudende problemen steeds via de ombudsman klacht in te dienen want die stuurt wel al die info naar hun dienst door. Telenet intern slaagt daar vooralsnog niet in ???? Maar ondertussen werkt alles nu toch al een aantal weken zoals het hoort.
... Meer weergeven
30-06-2023
07:53
Alsof ik het op voorhand wist niet te snel of te luid te juichen want nu amper een maand later opnieuw geen Netflix meer. "Telenet laat ons weten dat ze het niet kunnen factureren" ???? Maar aan mij slagen ze er wel in om het te factureren. Dus nog maar eens opnieuw naar de fantastische klantendienst zeker ? Ipv de combo op te zeggen heb ik veel goesting om Telenet in zijn geheel buiten te gooien !
... Meer weergeven
31-05-2023
16:32
1
Inderdaad, het is geen kwestie van je rekening te betwisten. Het is dezelfde dienst die het probleem moet oplossen en/of de combo annuleren. Nu is er ondertussen wel goed nieuws : af en toe probeer ik nog eens bij Netflix, zeker als ik nog eens een mail krijg....na die mail werkte het nog altijd niet met dezelfde foutmeldingen als voordien, maar gisterenavond laat probeer ik nog eens via de tv box en ja hoor...terug Netflix ! Ik ga wel voorzichtig zijn met juichen want de vorige keer heeft het ook maar 3 dagen gewerkt, dus we zullen afwachten en hopen dat het nu eindelijk definitief in orde is.
... Meer weergeven
31-05-2023
10:40
Dag Loti, Dat gaat niet ! Want dan moet eerst de Combo opgezegd worden en het is dezelfde dienst die zowel de opzeg moet doen als het probleem oplossen. Ik ga niet 2x betalen voor Netflix.
... Meer weergeven
31-05-2023
10:39
Dag Martijn, Nee hoor, zelfde email. Mvg, Paul.
... Meer weergeven
30-05-2023
12:17
Update ; we zitten nu in week drie na de aanvraag van de Combo Play More en Netflix. Nog steeds stuurt Telenet emails dat ik mijn Netflix account nog moet activeren. Voor de zoveelste keer ; DIT WERKT NIET ! Op Mijn Telenet de foutmelding dat de activatie al gebeurt is en op Netflix is mijn emailadres nog altijd onbekend. Wil er nu aub eens iemand bij Telenet lezen en luisteren naar wat ik schrijf en zeg ? Ik denk dat ik het voltallige Telenet personeel al aan de lijn heb gehad en iedereen behandelt dit probleem als iets nieuws waarvan ze nog nooit gehoord hebben. Ik kan wel op Netflix met mijn emailadres een nieuwe account maken maar dan zou ik dubbel moeten gaan betalen want de dienst die de Combo moet opzeggen is dezelfde dienst die ook het probleem moet oplossen. Althans volgens een medewerker van de technische dienst. En zo blijven we maar in hetzelfde cirkeltje ronddraaien. De enige optie nu nog is Telenet volledig buiten gooien en dat begin is stilaan sterk te overwegen.
... Meer weergeven
23-05-2023
16:18
Gisteren 2x iemand aan de lijn gehad van Telenet, een dame van de klantendienst en een heer van de technische dienst. Twee mogelijkheden : wachten tot het probleem Netflix door de achterliggende dienst eindelijk wordt opgelost of combo opzeggen en Netflix bij Netflix zelf nemen zoals sommigen hier al voorgesteld hebben. Er is echter 1 groot probleem : Netflix kan de combo niet opzeggen omdat Telenet dat moet doen en het is dezelfde achterliggende dienst die ofwel het probleem moet oplossen ofwel de opzeg moet doen. Komt er dus op neer dat we gewoon moeten wachten tot één van beide oplossingen worden uitgevoerd. Ik kreeg wel de opmerking dat als het niet snel in orde moest komen en Telenet zou toch Netflix aanrekenen, ik dan maar de factuur moet aanvechten voor de periode dat ik geen Netflix heb kunnen kijken. Ok, het is geen ramp om enkele dagen geen Netflix te hebben, er is nog tv en Play More en zelf heb ik ook nog wel wat films liggen. Hoe je het ook draait of keert, het loopt compleet mis en de klant moet maar geduld hebben. Plezant is anders, tv zou een ontspanning moeten zijn en geen aanhoudende frustratie.
... Meer weergeven
21-05-2023
08:03
Dit geloof je nooit ! Voor de tweede keer in een week tijd kent Netflix mijn account niet meer. Nog maar pas heeft Telenet het in orde gebracht of het werkt al niet meer. Zaterdag krijg ik een mail van Telenet met de melding dat ik mijn Netflix account nog actief moet maken. Nonsens, want dit heb ik natuurlijk onmiddellijk dezelfde dag al gedaan toen het in orde werd gebracht. En ja hoor, mijn account is niet gekend ???? Dus zal ik de mail maar eens volgen en de account dus nog maar eens actief maken. Wat denk je ? Uiteraard een foutmelding dat de account al actief is, natuurlijk ! Dus nog maar terug de klantendienst contacteren zeker en dagen wachten tot men goesting heeft je verder te helpen ? Ik ben het echt beu aan't worden. Alles wat misloopt wordt op de nieuwe software gestoken maar deze is dan wel in staat de prijzen op te slaan en je dit onmiddellijk te laten weten. Je diensten zonder problemen te laten werken niet.
... Meer weergeven
17-05-2023
12:31
1
Dag Suzy, Inderdaad, Play More heb ik al jaren. Een paar maanden geleden Netflix aangevraagd via de tv box, wat dus perfect werkte tot een paar dagen geleden. En zoals gezegd wilde Netflix me wel helpen maar omdat het via Telenet was aangevraagd kon dat niet zo maar. Sinds kort is de combo er en een paar euro goedkoper dan de twee apart, dus waarom niet op die manier het probleem oplossen ? Alleen...dat kon ik niet zelf via Mijn Telenet, steeds opnieuw roze balk met "Oeps er liep iets mis". Vermits ik meer dan een half uur naar wachtmuziekjes heb zitten luisteren vermoed ik dat de klantendienst het ook niet zo maar opgelost kreeg. Als de software meewil zijn dat immers maar een paar muisklikken. De volgende mogelijke oplossing had geweest Netflix abonnement nemen los van Telenet. En waarom is mijn emailadres bij Netflix onbruikbaar geworden in de eerste plaats ? Mysterie. Maar opgelost !
... Meer weergeven
17-05-2023
08:31
2
Gisteren telefoontje van Telenet gemist, dus even terug gebeld naar het nummer dat ik via sms kreeg. Na even zoeken wist een dame van de klantendienst te zeggen dat mijn dossier in behandeling is bij de technische dienst en dat ze niet veel kon doen. Door wie en waarom ik dan voorheen gebeld werd wist ze niet, maar ze zou toch even kijken. Ik vertelde haar ondertussen ook dat ik zelf via Mijn Telenet niet opnieuw Netflix kon aanvragen en ik steeds een foutmelding kreeg, en dat Netflix me wel wilde helpen maar een service code via Telenet nodig was. Dus zoals sommigen hier voorstelden Netflix apart terug aanvragen zonder Telenet zou nog een optie zijn. Ik zou even in wachtmuziek gezet worden, na een half uur werd echter de lijn verbroken. Mijn eerste gedacht was, dit komt (weer) niet in orde. Maar enkele minuten later kreeg ik enkele mails van Telenet dat ik een abonnement Combo Play More en Netflix had aangevraagd, hoe actief te maken enzovoort. Na dat allemaal doorlopen te hebben werkt Netflix terug. Ondanks hetzelfde emailadres ben ik voor Netflix wel een nieuwe klant en ben ik mijn favorieten en geschiedenis kwijt, maar dat is het minste. Ik had wel liever even het gesprek afgerond ipv de lijn te verbreken en nadien standaard mails te sturen, maar ik ben al blij dat het in orde is. Dat het vorige Netflix abonnement, aangevraagd via de tv box, verdwenen is zal wel allemaal te maken hebben met de nieuwe software zeker ? Zo ook de foutmelding als je zelf in Mijn Telenet je "diensten" probeert aan te passen ?
... Meer weergeven
14-05-2023
19:39
In februari neem ik een abonnement op Netflix via de TV Box van Telenet. Tot gisteren werkte dat perfect zowel op tv via tv box als op smartphone, laptop, enz. Vandaag krijg ik een mail van Netflix dat mijn login, mijn telenet email adres onbekend is en ik kan bijgevolg geen Netflix meer kijken. Na telefonisch contact met Netflix willen ze me onmiddellijk verder helpen door een servicecode via Mijn Telenet te sturen om mijn emailadres bij hen terug actief te maken. Die servicecode via Mijn Telenet heeft 2 redenen ; ten eerste omdat ik een abonnement heb bij hen via Telenet en ten tweede zodat zij een bewijs hebben dat ik wel ben wie ik beweer te zijn. Logisch. Alleen....via Mijn Telenet is er helemaal geen Netflix abonnement actief ??? Bijgevolg zegt Netflix me niet verder te kunnen helpen. Telenet moet eerst mijn Netflix abonnement in Mijn Telenet (terug) activeren. Ik heb gezien dat er sinds kort combo's te krijgen zijn, bvb Play More en Netflix samen, we kennen ondertussen ook allemaal al het verhaal van de aanslepende problemen bij Telenet met hun nieuwe software. Heeft dat er misschien mee te maken ? Of is Netflix nooit actief geweest in Mijn Telenet. Ik weet niet hoe het bij anderen zit, maar ik bekijk Mijn Telenet alleen maar als het nodig is en dat is zeker niet elke week of zelfs niet elke maand. Nu maar wachten tot Telenet mijn probleem behandeld zeker ?
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Netflix ken mij niet meer ?
... Meer weergeven
09-04-2023
12:22
3
Dag Suzy, Ik heb nog niet zo lang geleden hier enorme hulp gekregen van verschillende leden toen ik serieuze problemen had. Dus als ik iets kan bijdragen om anderen te helpen, zeer graag. Mvg, Paul.
... Meer weergeven
09-04-2023
09:55
Een 30-tal in totaal waarvan de meeste PUP.OPTIONAL.xxxx van verschillende installaties van programma's die me niet onbekend zijn. De twee die er echter het meest uitspringen zijn PUP.OPTIONAL.CONDUIT en SALITY.VIRUS.FILEINFECTOR.DDS die volgens MalwareBytes ongevraagd toolbars installeren en Windows systemen infecteren en browser settings wijzigen. PUP.Optional.Conduit (malwarebytes.com) en Sality.Virus.FileInfector.DDS (malwarebytes.com) Die wijziging van de browser settings lijkt me nu ook logischer wijze de reden waarom de uploadsnelheid in Firefox toch nog iets hoger was dan in Edge. Dat deed me ook denken dat er met het Moca systeem niets mis was en dat het softwarematig was. Ik vind niets zo erg dan een probleem te hebben waarvoor geen oorzaak te vinden is, zelfs al is het probleem opgelost. Dus in deze ben ik zeer blij dat ik een duidelijk aanwijsbare oorzaak gevonden heb en dat het opgelost is.
... Meer weergeven
08-04-2023
15:41
3
Ter info voor mensen die hetzelfde moesten ondervinden. Na enkele maanden zonder problemen te hebben gewerkt met het Hirschmann Moca (multimedia over coax adapter) systeem was sinds meer dan een week mijn uploadsnelheid op mijn desktop zeer laag, van 20 mbps naar amper 0,1 mbps. De downloadsnelheid was echter dik in orde, dicht tegen de theoretische 300 mbps. Na de infrastructuur thuis te hebben getest, gereset en nagekeken, Telenet modem, Moca adapters, kabelbox NIU, splitter, switch, coax- en utpkabels...helaas geen verbetering. Via wifi waren beiden snelheden ook normaal, ook met andere pc's, maar via de coax kabel en het Moca systeem niet. Uiteraard denk je dan eerst dat daar iets mee mis is. Zou het systeem na enkele maanden al defect zijn ? Of hebben nieuwe goede kabels plotseling het begeven ? Na wat opzoekwerk op internet las ik dat o.a. Malware ook verantwoordelijk kan zijn om bvb de downloadsnelheid normaal te "houden" en toch de uploadsnelheid negatief te beïnvloeden. Nochtans heb ik al jaren een volledige betalende Norton bescherming op al mijn pc's staan. Helaas heeft Norton dit niet gedetecteerd. Na MalwareBytes te hebben geïnstalleerd en uiteraard alle gevonden Malware te hebben verwijderd was de uploadsnelheid terug zoals het hoort, rond de 20 mbps. Ik heb dan ook onmiddellijk de betalende Malwarebytes op alle pc's geïnstalleerd. Dus moest je hetzelfde rare fenomeen tegenkomen ; downloadsnelheid normaal maar uploadsnelheid zeer laag - zeker eens nakijken of je geen malware hebt alvorens bepaalde hardware onnodig te gaan vervangen.
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
snelheid
Berichten die Paul1965 geliked heeft
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
3 | 17-04-2025 09:18 | |
2 | 12-04-2025 09:04 | |
1 | 11-04-2025 15:01 | |
1 | 10-04-2025 06:51 | |
1 | 31-05-2023 16:32 | |
1 | 17-05-2023 12:31 | |
2 | 17-05-2023 08:31 | |
3 | 09-04-2023 12:22 | |
3 | 08-04-2023 15:41 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
134 | 17-04-2025 09:18 | |
2603 | 09-04-2023 09:55 |
Nieuwste tags
Nog geen tags aanwezig