NicoLouis
Freshman Weetjesweter
NicoLouis
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
09-02-2022
13:09
|
Lid sinds: 08-05-2018
Datum laatste bezoek: 09-02-2022 13:09
Ranking
Freshman Weetjesweter
07-02-2022
14:27
2
IPV6 activeren loste alle problemen op voor mij
... Meer weergeven
07-02-2022
10:47
achter de telenet modem is er tot nu geen probleem ik las ook net dat opnames via ipv6 gaan of toch voorkeur hebben. net hetgene dat dus niet werkt en ook niet actief is in mijn netwerk. Ik ga deze eens activeren en zien of het hiermee wel verholpen gaat zijn. dank voor de assistantie
... Meer weergeven
07-02-2022
10:24
beste dank voor het snelle antwoord, ik heb de 8560E in MAC bridge staan inderdaad. Wat ik net merkte is als je deze modem herstart door de spanning 10 sec eraf te halen werkt de tv box weer terug voor enkele minuten. Ik ga de tv box eens rechstreeks aansluiten en laat het weten als het probleem is opgelost mvg
... Meer weergeven
07-02-2022
08:17
Beste allen,
mijn tv-box doet de laatste tijd raar (2-3weken), ik krijg melding CS3300, CS9993 geen internet. Dit krijg ik af en toe, dus niet continue. Hij laad dan ook geen opgenomen programma's op dat moment.
Ik heb een IP adres en de dns records zijn correct. Ook kan telenet van buitenaf op het moment van het probleem zich voordoet inloggen op mijn tv box. Diagnose werkt op dat moment ook en geeft aan dat alles in orde is en kan kijken aan 4K. Er is ook een technieker langsgeweest die de tv box gewisselt heeft. Maar op het moment dat hij hier was werkte alles natuurlijk. Ter info: alle andere toestellen geraken altijd op het internet zonder problemen.
Opnames bekijken wij nu door naar de app te gaan en dan te starten op de tv-box.
Als je de internet kabel uittrekt op de tv box dan geeft hij onmiddelijk een popup het internet is verbroken CS9996 dus er is een verschil tussen kabel uittrekken en geen internet hebben, en wel internet hebben maar het bericht krijgen na je op de home toets drukt of naar opnames gaat.
Over mijn installatie:
Ik heb een modem only met een unifi router, ik draai ook adguard waar ik kan zien dat er niets geblocked wordt van de tv-box. Ik heb ook al in adguard aangegeven dat de tv box niet langs een filter moet gaan maar rechtstreeks naar 1.1.1.1 en ook telenets dns servers 195.130.130.1, 195.130.131.1 met ook geen resultaat.
Ik weet niet meer waar te zoeken, aangezien het niet altijd voorkomt dacht ik dat het niet bij mij lag. Maar volgens telenet ligt het wel bij mij.
Iemand enig idee waar ik moet beginnen zoeken? Heeft telenet tv box een specifieke dns record nodig of dergelijks? het heeft altijd gewerkt tot 3 weken terug.
vriendelijke groeten
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
diagnose
-
foutmelding
-
installatie
-
opnames
-
TV-box
03-06-2021
08:09
Hey Michael, Ik heb identiek hetzelfde voor, geen idee waarom. Het zal vooral bij unifi liggen en niet bij jou of je toestellen. Als je je controller op een pi/server hebt draaien kan je openVPN eens proberen en met port forwarding werken.
... Meer weergeven
20-05-2021
13:26
1
ik heb niet de pro maar de usg met modem only, komt op zich op hetzelfde neer. bekijk deze handleiding eens, ik heb die gevolgd en alles werkte direct. https://help.ui.com/hc/en-us/articles/115005445768-UniFi-USG-UDM-Configuring-L2TP-Remote-Access-VPN
... Meer weergeven
04-08-2020
21:44
4
Beste allemaal, bedankt voor de duidelijke antwoorden. Ik ga de MCE dan toch maar aanschaffen. Het omschakelen van 2G naar 4G is me wat te veel van het goede. Dat geef je op na een tijd. Bedankt en stay save!
... Meer weergeven
03-08-2020
16:35
Beste netweters,
ik ben info aan het inwinnen over de MCE van telenet aangezien wij geen verbinding hebben in en buiten het huis. Ik heb nogal wat tegenstrijdige info gekregen en vroeg me af wat nu correct is.
helpdesk 1ste maal: MCE aansluiten op vaste telefoonlijn
helpdesk 2de maal: kende het niet
Telenetwinkel: Je hebt al goeie mobiele coverage nodig omdat het enkel het signaal versterkt. internet aansluiting is enkel voor de settings aan te passen.
ik meende dat de MCE aan te sluiten was op de hgw via een netwerkkabel en dat het via het internet werkte.
Wat is nu waar? want als je al mobiele coverage nodig hebt dan gaat het gewoon niet werken.
vriendelijke groeten
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
bellen
-
MCE (Mobile Coverage Extender)
13-01-2020
10:16
dank voor de info,
ik dacht dat hij met "box" de "tv box" bedoelde maar hij bedoelt dus de "digibox"
... Meer weergeven
13-01-2020
09:31
Beste netweters,
Heeft iemand al voorgehad dat na de koppeling, de home assistant blijft zeggen: "je account heeft geen tv box". Deze heb ik nogtans wel en weet niet meer wat ik nu net moet doen om het toch werkende te krijgen. Helpdesk kon me niet verder helpen, zei konden me enkel zeggen dat ik wel degelijk een tv box had en dat het daarmee moest werken maar meer wisten ze ook niet.
Ik dacht eerst dat het lag aan het feit dat ik een beheerder was van onze account en niet de hoofdaccount maar na uitloggen en terug inloggen met de hoofdaccount was er geen verbetering.
Ter info: de telenet tv app werkt wel dus aansturing werkt wel via een ander apparaat, en alles zit op hetzelfde draad/draadloze netwerk.
Zijn er nog dingen die ik kan testen/proberen?
Vind het persoonlijk wel wat omslachtig dat de tvbox niet als apparaat in de home app weergegeven wordt en dat je ook met een andere stem praat. Raar dat telenet het niet gewoon 'standaard' houd zoals elke andere integrator het doet.
alle hulp is dus welkom, en dank bij voorbaad
... Meer weergeven
- Tags:
- Google Assistant
Labels:
- Labels:
-
instellingen
-
TV-box
Berichten die NicoLouis geliked heeft
Berichten die {login} geliked heeft
Onderwerp | Likes | Auteur | Laatste bericht |
---|---|---|---|
2 | |||
1 | |||
6 | |||
3 | |||
2 | |||
3 |
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
2 | 07-02-2022 14:27 | |
1 | 20-05-2021 13:26 | |
4 | 04-08-2020 21:44 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
3386 | 07-02-2022 14:27 | |
4260 | 20-05-2021 13:26 |
Nieuwste tags
Nog geen tags aanwezig