Beantwoorden
NicoLouis
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Handje vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Hoe MCE (Mobile Coverage Extender) aansluiten?

Beste netweters,

 

ik ben info aan het inwinnen over de MCE van telenet aangezien wij geen verbinding hebben in en buiten het huis. Ik heb nogal wat tegenstrijdige info gekregen en vroeg me af wat nu correct is.

 

helpdesk 1ste maal: MCE aansluiten op vaste telefoonlijn

helpdesk 2de maal: kende het niet

Telenetwinkel: Je hebt al goeie mobiele coverage nodig omdat het enkel het signaal versterkt. internet aansluiting is enkel voor de settings aan te passen.

 

ik meende dat de MCE aan te sluiten was op de hgw via een netwerkkabel en dat het via het internet werkte.

 

Wat is nu waar? want als je al mobiele coverage nodig hebt dan gaat het gewoon niet werken.

 

vriendelijke groeten

0 Likes
8 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe MCE (Mobile Coverage Extender) aansluiten?

@NicoLouis werkt via de internet aansluiting, de persoon aan de telefoon zal dit verkeerd uitgelegd hebben door minder info beschikbaar bv.

als je zeker wilt zijn contacteer je ze beter via Facebook of Twitter of via whatsapp nr +32468001098

(enkel berichten).


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe MCE (Mobile Coverage Extender) aansluiten?

@NicoLouis 

 

Het juiste antwoord, zoals @Master-Magic reeds heeft aangehaald, is dat de MCE via UTP aangesloten wordt op de HGW (of meer algemeen op de router van uw thuisinstallatie).

 

De MCE is in wezen een kleine zendmast die het signaal van de provider op diens servers gaat halen via het internet en dat dan op zijn beurt uitstraalt in uw living. Zowel datasignaal als telefoonsignaal. Het is dus geenszins zo dat de MCE het signaal uit de lucht haalt en dan versterkt. Dat is een fabeltje. Dat jullie zowel buiten als binnen nul signaal hebben is bijgevolg geen enkel probleem.

 

Het nadeel van de MCE is dat het datasignaal slechts 3G is. En dat het signaal niet erg sterk is, een straal van 10 meter rondom is zowat het maximum. En natuurlijk dat het aantal gelijktijdige connecties beperkt is, en dan nog enkel voor Telenet abonnees. Bezoekers zullen dus veelal in de kou blijven ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Hoe MCE (Mobile Coverage Extender) aansluiten?

Ik heb bij mijn moeder een MCE geïnstalleerd en kan alleen maar bevestigen wat je zelf al zei: verbinden met de HGW via een UTP-kabel en dat ding installeert zichzelf. Bij mijn moeder is er een duidelijke verbetering.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Hoe MCE (Mobile Coverage Extender) aansluiten?

@NicoLouis Zet je gsm anders op alleen 2G dan zal je zien dat je inneens wel goed bereik hebt 🙂

Zonder installatie van de MCE


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Hoe MCE (Mobile Coverage Extender) aansluiten?

@kristofDW 

 

Dat wist ik niet. Maar de MCE is 3G, niet? Dat is (een beetje) sneller én je moet niet de hele tijd gaan knoeien met de instellingen van je gsm.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Hoe MCE (Mobile Coverage Extender) aansluiten?


@sb  schreef:

@kristofDW 

 

Dat wist ik niet. Maar de MCE is 3G, niet? Dat is (een beetje) sneller én je moet niet de hele tijd gaan knoeien met de instellingen van je gsm.


Snelheid is hier meestal van ondergeschikt belang omdat de meeste mensen ook internet hebben en dus via wifi surfen. Hoewel dit bij je moeder uiteraard niet het geval kan zijn 🙂
Maar als je dan al zonder MCE kan bellen en sms'en is het ook wel wat. Je moet dan als je thuis vertrekt wel iedere keer je 4G terug aanzetten, om onderweg fatsoenlijk je smartphone te kunnen gebruiken 🙂

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Hoe MCE (Mobile Coverage Extender) aansluiten?

Inderdaad MCE is 3g en zelfs 4g maar de spraak traffic gaat via 2g. Meer dekking dus beter bereik. Ik bedoel wel de instelling op uw gsm. Als je hier alleen 2g gebruiken aanduid zal je dus alleen 2g kunnen gebruiken. Voor voice geen probleem maar voor data wel. Je moet dus de keuze maken. Met MCE moet je die keuze niet maken natuurlijk. 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
NicoLouis
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Handje vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Hoe MCE (Mobile Coverage Extender) aansluiten?

Beste allemaal,

 

bedankt voor de duidelijke antwoorden. Ik ga de MCE dan toch maar aanschaffen. Het omschakelen van 2G naar 4G is me wat te veel van het goede. Dat geef je op na een tijd.

 

Bedankt en stay save!