Beantwoorden
NicoLouis
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Handje vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

TV-box: wel IP maar geen internet

Beste allen,

 

mijn tv-box doet de laatste tijd raar (2-3weken), ik krijg melding CS3300, CS9993 geen internet. Dit krijg ik af en toe, dus niet continue. Hij laad dan ook geen opgenomen programma's op dat moment.

Ik heb een IP adres en de dns records zijn correct. Ook kan telenet van buitenaf op het moment van het probleem zich voordoet inloggen op mijn tv box. Diagnose werkt op dat moment ook en geeft aan dat alles in orde is en kan kijken aan 4K. Er is ook een technieker langsgeweest die de tv box gewisselt heeft. Maar op het moment dat hij hier was werkte alles natuurlijk. Ter info: alle andere toestellen geraken altijd op het internet zonder problemen. 

Opnames bekijken wij nu door naar de app te gaan en dan te starten op de tv-box.

 

Als je de internet kabel uittrekt op de tv box dan geeft hij onmiddelijk een popup het internet is verbroken CS9996 dus er is een verschil tussen kabel uittrekken en geen internet hebben, en wel internet hebben maar het bericht krijgen na je op de home toets drukt of naar opnames gaat.

 

Over mijn installatie:

Ik heb een modem only met een unifi router, ik draai ook adguard waar ik kan zien dat er niets geblocked wordt van de tv-box. Ik heb ook al in adguard aangegeven dat de tv box niet langs een filter moet gaan maar rechtstreeks naar 1.1.1.1 en ook telenets dns servers 195.130.130.1, 195.130.131.1 met ook geen resultaat.

 

Ik weet niet meer waar te zoeken, aangezien het niet altijd voorkomt dacht ik dat het niet bij mij lag. Maar volgens telenet ligt het wel bij mij. 

Iemand enig idee waar ik moet beginnen zoeken? Heeft telenet tv box een specifieke dns record nodig of dergelijks? het heeft altijd gewerkt tot 3 weken terug.

 

vriendelijke groeten

 

 

0 Likes
5 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

TV-box: wel IP maar geen internet


@NicoLouis  schreef:

Over mijn installatie:

Ik heb een modem only met een unifi router, ik draai ook adguard waar ik kan zien dat er niets geblocked wordt van de tv-box. Ik heb ook al in adguard aangegeven dat de tv box niet langs een filter moet gaan maar rechtstreeks naar 1.1.1.1 en ook telenets dns servers 195.130.130.1, 195.130.131.1 met ook geen resultaat.


Grappig dat  de Telenet Helpdesk eigenlijk de moeite gedaan heeft om jou te helpen, en een technieker gestuurd.

Want een TV-Box bij een modem-only klant is een combinatie die Telenet niet ondersteunt.🤔

 

Wat bedoel je met de "modem-only"? Een e-MTA modem (zoals de CV7160E) ??

In dit geval zou ik jou aanraden om de 7160E te gaan omruilen voor de CV8560E (de "E-router").

Dit is de een Docsis 3.1 HGW (modem/router) zonder WiFi, en is door zijn Mac bridge uitermate geschikt om er een eigen router aan te hangen.

 

Dan kan je de de TV-Box rechtstreeks aansluiten op één van de vrije ethernet poorten van de Telenet E-router. Deze opstelling is 100% ondersteund, en als er dan nog problemen voor doen, dan ligt het probleem niet meer bij jou!

Eventueel de TV-Box eens volledig opnieuw instellen terwijl deze rechtsreeks op de E-router hangt.

 

Misschien wil je voor praktische redenen de TV-Box achter de Unifi router hangen, dat zal ook werken, maar met de E-router heb je altijd een stok achter de deur: in geval van problemen kan je nog altijd de TV-Box rechstreeks aansluiten ...

0 Likes
NicoLouis
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Handje vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

TV-box: wel IP maar geen internet

beste 

 

dank voor het snelle antwoord, 

 

ik heb de 8560E in MAC bridge staan inderdaad.

Wat ik net merkte is als je deze modem herstart door de spanning 10 sec eraf te halen werkt de tv box weer terug voor enkele minuten.

 

Ik ga de tv box eens rechstreeks aansluiten en laat het weten als het probleem is opgelost

 

mvg

0 Likes
NicoLouis
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Handje vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

TV-box: wel IP maar geen internet

achter de telenet modem is er tot nu geen probleem

ik las ook net dat opnames via ipv6 gaan of toch voorkeur hebben. net hetgene dat dus niet werkt en ook niet actief is in mijn netwerk.  Ik ga deze eens activeren en zien of het hiermee wel verholpen gaat zijn.


dank voor de assistantie

 

 

0 Likes
Flip19
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

TV-box: wel IP maar geen internet


@NicoLouis  schreef:

dank voor het snelle antwoord, 

ik heb de 8560E in MAC bridge staan inderdaad.


Om alle verwarring te vermijden: gelieve de CV8560E in het vervolg géén "modem-only" te noemen 🤔. Dit is absoluut géén "modem-only", maar modem + Voip + router 😊...


@NicoLouis  schreef:

achter de telenet modem is er tot nu geen probleem


Dus Telenet heeft gelijk: het probleem ligt bij U 😊


@NicoLouis  schreef:

ik las ook net dat opnames via ipv6 gaan of toch voorkeur hebben. net hetgene dat dus niet werkt en ook niet actief is in mijn netwerk.  Ik ga deze eens activeren en zien of het hiermee wel verholpen gaat zijn.


IPv6 op eigen router achter de CV8560E werkt perfect (met de juiste instellingen). Er loopt hier een aparte topic over, daar kan je een en ander leren over de nodige instellingen.

Dat zal waarschijnlijk jouw probleem ook oplossen ...

 

 

 

NicoLouis
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Handje vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

TV-box: wel IP maar geen internet

IPV6 activeren loste alle problemen op voor mij