TV-box: wel IP maar geen internet
Beste allen,
mijn tv-box doet de laatste tijd raar (2-3weken), ik krijg melding CS3300, CS9993 geen internet. Dit krijg ik af en toe, dus niet continue. Hij laad dan ook geen opgenomen programma's op dat moment.
Ik heb een IP adres en de dns records zijn correct. Ook kan telenet van buitenaf op het moment van het probleem zich voordoet inloggen op mijn tv box. Diagnose werkt op dat moment ook en geeft aan dat alles in orde is en kan kijken aan 4K. Er is ook een technieker langsgeweest die de tv box gewisselt heeft. Maar op het moment dat hij hier was werkte alles natuurlijk. Ter info: alle andere toestellen geraken altijd op het internet zonder problemen.
Opnames bekijken wij nu door naar de app te gaan en dan te starten op de tv-box.
Als je de internet kabel uittrekt op de tv box dan geeft hij onmiddelijk een popup het internet is verbroken CS9996 dus er is een verschil tussen kabel uittrekken en geen internet hebben, en wel internet hebben maar het bericht krijgen na je op de home toets drukt of naar opnames gaat.
Over mijn installatie:
Ik heb een modem only met een unifi router, ik draai ook adguard waar ik kan zien dat er niets geblocked wordt van de tv-box. Ik heb ook al in adguard aangegeven dat de tv box niet langs een filter moet gaan maar rechtstreeks naar 1.1.1.1 en ook telenets dns servers 195.130.130.1, 195.130.131.1 met ook geen resultaat.
Ik weet niet meer waar te zoeken, aangezien het niet altijd voorkomt dacht ik dat het niet bij mij lag. Maar volgens telenet ligt het wel bij mij.
Iemand enig idee waar ik moet beginnen zoeken? Heeft telenet tv box een specifieke dns record nodig of dergelijks? het heeft altijd gewerkt tot 3 weken terug.
vriendelijke groeten
Opgelost! Ga naar oplossing.
- Labels:
-
diagnose
-
foutmelding
-
installatie
-
opnames
-
TV-box