@RonnyVa Bedankt voor de uitgebreide info. Officiële diensten laten geregeld weten, dat ze nooit persoonlijke gegevens vragen via email, of bankkaart gegevens en dergelijke. MAAR dit mag wel idd meermaals herhaald worden met een automatisch mailtje naar alle klanten met x aantal tijd tussen. Ook mag het iets meer op tv komen. /Offtopic Echter is er zoveel verschillende soorten in fraude en trukken dit het nogal heel veel en groot is om uit te leggen. Voor vele die met internet/computer zijn groot gebracht is het voor hen standaard de trukken te doorzien, maar veel te veel volk is te weinig onderlegt hierin. Het moeilijke eraan is, dat bij deze mensen, hoe simpel je ook iets technisch uitlegt, ze direct zeggen "is chinees voor me", "is te technisch" en daar loopt het al fout. Mails met oliesjeik gestorven heb geld nodig voor erfenis te betalen u krijgt 100..de miljoenen, valse mails dat vragen om paswoord aan te passen, websites die identiek gecopieerd zijn (met bijna identiek zelfste webadres (maar word gedraaid vanop 1 zen pc)om je bank gegevens in te vullen of om zogezegd pincode aan te passen, zogezegde windows helpers die bellen want ze zien storingen, En niet vergeten het vergif van social media, berichtjes hey moet je kijken wat ik hier over je zag, en je moet daarna inloggen (10tallen soorten van deze truks) klik er niet op Ook alle diensten die er maar bestaan hebben nu valse emails, bpost,dhl,gls,banken,streamingdiensten enz.. en vroeg of laat krijgen ze email, bij een dienst ze effectief zijn en valt er twijfel, want (zogezegd) hoe kan een hacker /spammer/... Weten bij welke dienst je bent? (Terwijl ze weken ervoor alle andere diensten hebben geprobeerd) Mensen verkleed als politieagent en u geld afsnoepen, nu recent mannen zogezegd van fiberklaar surveyors... Mensen die geen kennis hebben, naïef zijn, onwetend.. zouden cursus moeten volgen voor hun eigen goed (geeft nog geen 100% garantie) Bij twijfel, bel de officiële dienst TIJDENS kantooruren, bij twijfel aan deur legitimatie vragen en naar de officiële firma bellen, niet de nr die een valse persoon u kan geven, ga naar de website van je account door dit zelf in te tikken en kijk of er echt iets is aan je account,(als dit zo is via hun helpdesk nr of mail oplossen).. Ook moeten mensen gaan opletten op afzender email, bij sommige email programmas of apps zie je naam, bv "colruyt" mensen den dan dat dit van colruyt is maar zouden dan op afzender moeten klikken, hier zie je het meestal fout gaan wat echte email adres is dat ze gebruiken. Maar wat ook fout loopt laatste tijd is dat je bv email krijgt van zalando maar dan bv verstuurd van bpost server (en nog veel meer varianten) En tegen dat het grootste deel van mensen dit door heeft... Komen er 1000 nieuwe andere varianten en truks... Zodus voor gros van de mensen is dit niet zo simpel op te lossen.
... Meer weergeven