Beantwoorden
RonnyVa
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
De vlam zit erin. On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

Verzenden van het bericht is mislukt

Geachte,

ik probeerde een bericht te verzenden met THINDERBIRD.

Verzenden van het bericht is mislukt.
Het bericht kon niet worden verzonden via uitgaande (SMTP-)server smtp.telenet.be om een onbekende reden. Controleer of de instellingen van uw uitgaande (SMTP-)server juist zijn en probeer het opnieuw.

Ik heb achteraf aangelogd op telenet email en geprobeerd om dit bericht te verzenden, met hetzelfde resultaat.

19/09/2019 12h00

 

mvg

 

Ronny 

0 Likes
19 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Verzenden van het bericht is mislukt

@RonnyVa 

De toekomst zal uitwijzen of dat voldoende is. Meer dan je best kan je niet doen.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verzenden van het bericht is mislukt

Om je e-mailadres te zetten in het veld 'Van' of 'From' is er helemaal geen wachtwoord nodig. Een manier om spam te ontdekken is als de 'Van' niet overeenstemt met het werkelijke verzendadres (het deel na de @). Om e-mailadressen te bekomen is er geen virus nodig. E-mailadressen met wachtwoorden worden verkocht. Op het (dark)net circuleren lijsten. Met Firefox Monitor kan je zien of het in het bekend is dat uw e-mailadres versjacherd wordt. Het voorkomen van uw e-mailadres heb je een zekerheid. Met het niet voorkomen van je e-mailadres weet je nog niets.

0 Likes
RonnyVa
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
De vlam zit erin. On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

Verzenden van het bericht is mislukt

Beste,

 

als ik het goed voorheb, is het eigenlijk best om voor TELENET regelmatig een ander wachtwoord

aan te maken en dan ook in mijn mailprogramma.

Ik veronderstel dat de sites van alle providers het meest kans bieden om spam of andere brol te 

verzenden met IEMAND ANDERS emaiadres???

 

Ronny

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Verzenden van het bericht is mislukt

Neen, dat is niet nodig. Ik heb zelf een wachtwoord van ongeveer 16 karakters, maar je kan ook met zgn. passphrase werken.

 

https://www.ing.be/nl/retail/my-news/online-security/passphrases

 

Wat betreft het achterhalen van je wachtwoord: Netweters is een open forum, dus "ronnyva" heb ik al. Veel kans dat als ik daar "@telenet.be" achter zet dat ik één van je e-mailadressen heb. Zoals gezegd is het kinderspel om dat adres als afzender in te stellen in een spammail.

 

Veel kan je daar niet tegen doen. Thunderbird beschikt echter over verschillende filters. Een zelflerende filter die je wat moet "trainen" en eentje die gekoppeld is aan spamlijsten zoals SpamPal, SpamAssassin, ... Ook herkent TB zgn. scammails. Je krijgt dan een waarschuwing. Daarnaast kun je de adressenlijst instellen als whitelist om op die manier false positives (mails die onterecht als spam gemarkeerd worden) te vermijden.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verzenden van het bericht is mislukt

@RonnyVa Als je op een correcte manier werkt dan kan je niet een ander e-mailadres gebruiken als afzender. Maar het e-mail systeem zit zo in elkaar dat de "From" en de "Sender" twee verschillende informaties zijn die helemaal niet identiek hoeven te zijn. Als je spam krijgt van Van Pimperzele dan is Van Pimperzele de "From", maar de "Sender" is helemaal  niet Van Pimperzele. 

De mensen die zich bezighouden met het verzenden van spam manipuleren die zaken en op dit ogenblik is de enigste mogelijkheid om dit tegen te houden het gebruik van spamfilters. Het probleem is dat bonafide ondernemingen individuele e-mail versturen waarbij de From en de Sender verschillend zijn. In het begin gaf dat geen probleem, nu verwittigen ze hun klanten dat hun mail in de spam kan terecht komen. 

Heel dat internet en wat er rond  hangt is  in eerste instantie gemaakt voor mensen met goede bedoelingen. Achteraf ziet men misbruiken en dan probeert men daar een stukje aan vast te hangen waarbij enerzijds het geoorloofde gebruik niet mag gehinderd worden en waarbij anderzijds het ongeoorloofde gebruik maximaal belet wordt. In sommige gevallen is dit maximaal nul komma nul.  

0 Likes