De Netweters
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verzenden van het bericht is mislukt

Beantwoorden
Highlighted
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Goed gevonden! Leesbeest! Twee handen vol! Handje vol!

Geachte,

ik probeerde een bericht te verzenden met THINDERBIRD.

Verzenden van het bericht is mislukt.
Het bericht kon niet worden verzonden via uitgaande (SMTP-)server smtp.telenet.be om een onbekende reden. Controleer of de instellingen van uw uitgaande (SMTP-)server juist zijn en probeer het opnieuw.

Ik heb achteraf aangelogd op telenet email en geprobeerd om dit bericht te verzenden, met hetzelfde resultaat.

19/09/2019 12h00

 

mvg

 

Ronny 

0 Likes
19 reacties
Highlighted
Experienced Meesterweter
Berichten: 2523
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

@RonnyVa 

Als er een probleem is bij telenet gaat Thunderbird ook niet werken. Hier werkt, op dit ogenblik alles zoals het hoort. Als het probleem zich bij u nog voordoet best eens contact nemen met telenet.

 


  Louishufk | Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Highlighted
Experienced Superweter
Experienced Superweter
Berichten: 3701
De gouden postveer is voor jou De nieuwe Einstein! Netweters’ orakel! It's your third party!

Is dit de volledige foutmelding?


  Bjørn (sb) | Krak
  I'm here to save you! - Front 242 (Soul Manager)
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Highlighted
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Goed gevonden! Leesbeest! Twee handen vol! Handje vol!

Als ik aanlog bij telenet webmail -met mijn gebruikersnaam en passwoord- en ik verzend een bericht, krijg ik volgende melding:

 

x Bericht verzenden mislukt:mail_send- Failure

met onderaan Foutenrapport verzenden en Details weergeven

 

Ik heb het foutenrapport verzonden. Ik veronderstel dat dit naar telenet gaat???

Ik heb ook een mail gestuurd naar telenet om dit probleem te signaleren.

 

Als ik vanaf mijn computer een bericht verzend, krijg ik de foutmelding:

Aanmelden bij server smtp.telenet.be met gebruikersnaam xxx@telenet.be is mislukt.

Opnieuw Proberen      Nieuw wachtwoord invoeren       Annuleren

 

Met mijn wachtwoord in te voeren gaat het ook niet.

 

dank in ieder geval voor de antwoorden

 

Ronny

 

0 Likes
Highlighted
Experienced Meesterweter
Berichten: 2523
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

@RonnyVa 

Heb je jouw paswoord al eens veranderd?

Wat je kan doen is je paswoord voor mijn Telenet eens wijzigen. Dan is je paswoord voor webmail ook gewijzigd en heb je met zekerheid het juiste paswoord.

Groeten


  Louishufk | Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Highlighted
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Goed gevonden! Leesbeest! Twee handen vol! Handje vol!

Hello,

 

ik heb een nieuwe account aangemaakt in thinderbird met hetzelfde paswoord

waarmee ik telenet webmail opstart. Ik heb vanaf die nieuwe account een bericht

verstuurd met hezelfde foutbericht.

Het lijkt me dat er een probleem is met smpt, maar ik ontvang alle berichten en daarvoor

wordt er met hetzelfde paswoord gewerkt...

of heb ik het verkeerd voor?

mvg

Ronny

0 Likes
Highlighted
Experienced Meesterweter
Berichten: 2523
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

@RonnyVa 

Verander de poort van uw smtp server eens. Zie foto. Zo staat het bij mij en werkt.

Knipsel.PNG


  Louishufk | Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Highlighted
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Goed gevonden! Leesbeest! Twee handen vol! Handje vol!
 

Hello,

 

de instelling is identiek...

 
 
 

mvg

Ronny

0 Likes
Highlighted
Experienced Meesterweter
Berichten: 2523
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

@RonnyVa 

Ik zie op uw foto's staan:

Beschrijving: Standaard uitgaande mailserver

Of dat problemen geeft weet ik niet, maar bij mij is dat niet ingevuld.

Maak dat vak eens leeg

 

Groeten


  Louishufk | Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Highlighted
Freshman Meesterweter
Berichten: 2077
De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster! Applaus voor jezelf! Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Als je meer dan één emailadres hebt in Thunderbird, kan dit voorkomen. Als je een nieuw bericht opstelt kan je het verzendadres kiezen. Mogelijk staat er niet het juiste verzendadres.

 

Als je met webmail.telenet.be iets verzend kan ik me moeilijk inbeelden dat je die fout krijgt, tenzij je daar ook meerdere emailadressen hebt (aliassen mag, dat maakt niets uit).


   janne_man | Krak
    In het land der blinden is eenoog koning.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Highlighted
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Goed gevonden! Leesbeest! Twee handen vol! Handje vol!

Hello,

 

vanuit webmail gaat het fout. Ik krijg het volgende 

Ik heb de namen in het emailadres vervangen door xxx

 

quest:
Body: {
SendMsgRequest: {
_jsns: "urn:zimbraMail",
m: {
e: [
// [0]:
{
a: "xxx@telenet.be",
t: "t"
},
// [1]:
{
a: "xxx@telenet.be",
t: "f"
}
],
idnt: "c1be6fcb-132b-452b-bb9c-16089a5f7dd6",
mp: [
// [0]:
{
ct: "multipart/alternative",
mp: [
// [0]:
{
content: {
_content: ""
},
ct: "text/plain"
},
// [1]:
{
content: {
_content: "<html><body></body></html>"
},
ct: "text/html"
}
]
}
],
su: {
_content: "test vanaf webmail RITA"
}
},
suid: 1568998458332
}
},
Header: {
context: {
_jsns: "urn:zimbra",
account: {
_content: "xxx@telenet.be",
by: "name"
},
authToken: "(removed)",
notify: {
seq: 4
},
session: {
_content: 17513980,
id: 17513980
},
userAgent: {
name: "ZimbraWebClient - IE18.18362 (Win)",
version: "8.7.11_GA_3800"
}
}
}

 

0 Likes
Highlighted
Freshman Meesterweter
Berichten: 2077
De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster! Applaus voor jezelf! Hallo zeg! Wat weet jij niet?

@RonnyVa Ik heb je bericht eens herschikt om het meer leesbaar te maken en ik zie enkel dat je een mail stuurt van Telenet e-mail adres A naar Telenet e-mail adres B. Het bericht heeft als onderwerp 'test vanaf webmail'. Het bericht zelf is leeg en de mail wordt verstuurd in html formaat.

Dat is allemaal goed.

 

Heb je in je webmail meer dan één e-mail adres? 

Wat hier volgt is een veronderstelling dat ik doe.

Je hebt in je webmail een tweede (Telenet) e-mailadres toegevoegd (bijvoorbeeld B). Voor dat B adres heb je geen smtp server ingesteld. Webmail verstuurd het met de SMTP van A. Hierdoor heb je een verkeerd wachtwoord bij het verzenden.

 

Kan je een iets betere beschrijving geven hoe je Telenet webmail ingesteld is (slecht één e-mailadres of meer dan één, ...)


   janne_man | Krak
    In het land der blinden is eenoog koning.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Highlighted
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Goed gevonden! Leesbeest! Twee handen vol! Handje vol!

OEF,

 

ik heb Uw voorstel om mijn paswoord te wijzigen in webmail en thunderbird te veranderen 

toch uitgeprobeerd en blijkbaar met succes.

Ik begrijp het niet goed dat mijn mail binnenkwam en niet verzonden geraakte met een

paswoord dat ik al een ganse tijd gebruikte...zonder problemen...

Ik hoop dat er andere mensen met identieke problemen er iets zullen aan hebben....

 

In ieder geval een dikke merci voor Uw medewerking

 

met vriendelijke groeten

 

Ronny

Highlighted
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
A born reader! Tien op tien! Follow the reader, reader! Handje vol!

Daar is een simpele verklaring voor. Er is verdacht uitgaand mailverkeer opgemerkt (mailadres mogelijk gebruikt voor spam).

 

Hierdoor blokkeren ze uitgaande mails tot je het wachtwoord hebt aangepast.

0 Likes
Highlighted
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Goed gevonden! Leesbeest! Twee handen vol! Handje vol!

Hoe kan men mijn emailadres gebruiken om spam te verzenden?

In feite moet men dan mijn emailadres hebben en mijn paswoord?

Waar heeft men dat paswoord dan gehaald? Recent had ik mijn paswoord

gewijzigd.

Ik heb nu mijn opnieuw mijn paswoord gewijzigd. Is dit voldoende?

Mijn PC is wel beveiligd met McAfee en ik die krijgt regelmatig een update, net

zoals Windows 10. 

mvg

Ronny

0 Likes