24750
netweters
|
152315
antwoorden
|
20691
vragen
|
Geachte,
ik probeerde een bericht te verzenden met THINDERBIRD.
Verzenden van het bericht is mislukt.
Het bericht kon niet worden verzonden via uitgaande (SMTP-)server smtp.telenet.be om een onbekende reden. Controleer of de instellingen van uw uitgaande (SMTP-)server juist zijn en probeer het opnieuw.
Ik heb achteraf aangelogd op telenet email en geprobeerd om dit bericht te verzenden, met hetzelfde resultaat.
19/09/2019 12h00
mvg
Ronny
Opgelost! Ga naar oplossing.
Als er een probleem is bij telenet gaat Thunderbird ook niet werken. Hier werkt, op dit ogenblik alles zoals het hoort. Als het probleem zich bij u nog voordoet best eens contact nemen met telenet.
Als ik aanlog bij telenet webmail -met mijn gebruikersnaam en passwoord- en ik verzend een bericht, krijg ik volgende melding:
x Bericht verzenden mislukt:mail_send- Failure
met onderaan Foutenrapport verzenden en Details weergeven
Ik heb het foutenrapport verzonden. Ik veronderstel dat dit naar telenet gaat???
Ik heb ook een mail gestuurd naar telenet om dit probleem te signaleren.
Als ik vanaf mijn computer een bericht verzend, krijg ik de foutmelding:
Aanmelden bij server smtp.telenet.be met gebruikersnaam xxx@telenet.be is mislukt.
Opnieuw Proberen Nieuw wachtwoord invoeren Annuleren
Met mijn wachtwoord in te voeren gaat het ook niet.
dank in ieder geval voor de antwoorden
Ronny
Heb je jouw paswoord al eens veranderd?
Wat je kan doen is je paswoord voor mijn Telenet eens wijzigen. Dan is je paswoord voor webmail ook gewijzigd en heb je met zekerheid het juiste paswoord.
Groeten
Hello,
ik heb een nieuwe account aangemaakt in thinderbird met hetzelfde paswoord
waarmee ik telenet webmail opstart. Ik heb vanaf die nieuwe account een bericht
verstuurd met hezelfde foutbericht.
Het lijkt me dat er een probleem is met smpt, maar ik ontvang alle berichten en daarvoor
wordt er met hetzelfde paswoord gewerkt...
of heb ik het verkeerd voor?
mvg
Ronny
Hello,
de instelling is identiek...
mvg
Ronny
Ik zie op uw foto's staan:
Beschrijving: Standaard uitgaande mailserver
Of dat problemen geeft weet ik niet, maar bij mij is dat niet ingevuld.
Maak dat vak eens leeg
Groeten
Als je meer dan één emailadres hebt in Thunderbird, kan dit voorkomen. Als je een nieuw bericht opstelt kan je het verzendadres kiezen. Mogelijk staat er niet het juiste verzendadres.
Als je met webmail.telenet.be iets verzend kan ik me moeilijk inbeelden dat je die fout krijgt, tenzij je daar ook meerdere emailadressen hebt (aliassen mag, dat maakt niets uit).
Hello,
vanuit webmail gaat het fout. Ik krijg het volgende
Ik heb de namen in het emailadres vervangen door xxx
quest:
Body: {
SendMsgRequest: {
_jsns: "urn:zimbraMail",
m: {
e: [
// [0]:
{
a: "xxx@telenet.be",
t: "t"
},
// [1]:
{
a: "xxx@telenet.be",
t: "f"
}
],
idnt: "c1be6fcb-132b-452b-bb9c-16089a5f7dd6",
mp: [
// [0]:
{
ct: "multipart/alternative",
mp: [
// [0]:
{
content: {
_content: ""
},
ct: "text/plain"
},
// [1]:
{
content: {
_content: "<html><body></body></html>"
},
ct: "text/html"
}
]
}
],
su: {
_content: "test vanaf webmail RITA"
}
},
suid: 1568998458332
}
},
Header: {
context: {
_jsns: "urn:zimbra",
account: {
_content: "xxx@telenet.be",
by: "name"
},
authToken: "(removed)",
notify: {
seq: 4
},
session: {
_content: 17513980,
id: 17513980
},
userAgent: {
name: "ZimbraWebClient - IE18.18362 (Win)",
version: "8.7.11_GA_3800"
}
}
}
@RonnyVa Ik heb je bericht eens herschikt om het meer leesbaar te maken en ik zie enkel dat je een mail stuurt van Telenet e-mail adres A naar Telenet e-mail adres B. Het bericht heeft als onderwerp 'test vanaf webmail'. Het bericht zelf is leeg en de mail wordt verstuurd in html formaat.
Dat is allemaal goed.
Heb je in je webmail meer dan één e-mail adres?
Wat hier volgt is een veronderstelling dat ik doe.
Je hebt in je webmail een tweede (Telenet) e-mailadres toegevoegd (bijvoorbeeld B). Voor dat B adres heb je geen smtp server ingesteld. Webmail verstuurd het met de SMTP van A. Hierdoor heb je een verkeerd wachtwoord bij het verzenden.
Kan je een iets betere beschrijving geven hoe je Telenet webmail ingesteld is (slecht één e-mailadres of meer dan één, ...)
OEF,
ik heb Uw voorstel om mijn paswoord te wijzigen in webmail en thunderbird te veranderen
toch uitgeprobeerd en blijkbaar met succes.
Ik begrijp het niet goed dat mijn mail binnenkwam en niet verzonden geraakte met een
paswoord dat ik al een ganse tijd gebruikte...zonder problemen...
Ik hoop dat er andere mensen met identieke problemen er iets zullen aan hebben....
In ieder geval een dikke merci voor Uw medewerking
met vriendelijke groeten
Ronny
Daar is een simpele verklaring voor. Er is verdacht uitgaand mailverkeer opgemerkt (mailadres mogelijk gebruikt voor spam).
Hierdoor blokkeren ze uitgaande mails tot je het wachtwoord hebt aangepast.
Hoe kan men mijn emailadres gebruiken om spam te verzenden?
In feite moet men dan mijn emailadres hebben en mijn paswoord?
Waar heeft men dat paswoord dan gehaald? Recent had ik mijn paswoord
gewijzigd.
Ik heb nu mijn opnieuw mijn paswoord gewijzigd. Is dit voldoende?
Mijn PC is wel beveiligd met McAfee en ik die krijgt regelmatig een update, net
zoals Windows 10.
mvg
Ronny