Dag Suzy, De optie "beelden per seconde" staat AAN bij mij, net omdat de netflix app anders stotterend beeld toont. Het nadeel is dat de app dan - elke keer er een omschakeling van framerate is - 5 seconden een zwart scherm toont. (Dus als de optie "beelden per seconde" af staat, dan is er geen zwart scherm, ... maar dan stottert netflix bij het afspelen van films). Ondertussen heb ik de optie "resolutie" eens bekeken en heb gemerkt dat als je daar een andere resolutie kiest het ook exact ! even lang duurt om over te schakelen naar de andere resolutie (ook 5 seconden een zwart scherm dus). Ik ben zelf programmeur en ik vermoed dat in de netflix app dezelfde functie wordt gebruikt - om het framerate aan te passen - als wordt gebruikt om de resolutie te veranderen. De 5 seconden zwart scherm lijkt dat te bevestigen. De resolutie moet echter niet aangepast worden, enkel de framerate, dus ik vermoed dat het met een "gekuiste versie" van dezelfde functie - die enkel het framerate aanpast - zou moeten kunnen lukken zonder die vervelende 5 secondes zwart scherm. ! De Netflix app op mijn blurayspeler en ook de app van mijn TV tonen dit zwart scherm nooit ! en schakelen wel over naar de juiste framerate ! Wat me nu ook opviel (na lang testen 🙂 ) : Als je bij resolutie "Automatisch" kiest, dan kiest de TVBox steeds de maximale resolutie van de TV zelf. Kan je TV bijvoorbeeld 4K aan, dan zet de TVBox alle signalen steeds om naar 4K. Er is namelijk geen enkele Vlaamse zender in 4K en toch ziet mijn TV als ingangsignaal steeds 4K. De TVBox doet dus blijkbaar steeds aan upscaling, net of ik manueel de optie "4K" had gekozen. Liever had ik dat de TV dat zelf afhandelt (betere upscaler) maar het is dus blijkbaar niet mogelijk om te kiezen voor een optie "originele resolutie" want die is er niet... misschien is deze optie bewust weggelaten... net omdat er anders te veel moet overgeschakeld worden tussen 720p en 1080p/i en er er dan steeds 5 seconden een zwart scherm is ? Ik heb getest in de Netflix app met resolutie van TVBox ingesteld op 4K, 1080p, 1080i, 720p en enkel bij de 720p is dat zwart scherm er niet. TV is een LG OLED55E8PLA ... dus heel recente tv, met laatste firmware. Misschien moet Telenet deze eens in een testopstelling zetten ?
... Meer weergeven