Beantwoorden
Appelflapje
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Haperend beeld bij tv kijken, niet bij de Netflix-app !

Ik had reeds geruime tijd last van schokkerig beeld en gisteren heb ik besloten om de tvbox eens rechtstreeks op de tv aan te sluiten (LG OLED E8) ipv via de AVR (Denon 3500H). (Het geluid gaat nu via HDMI-ARC zo naar de versterker, dus qua geluid wordt er niks ingeboet). Het beeld is nu blijkbaar wel vloeiender, MAAR ... elke seconde lijkt het beeld een fractie van een seconde te haperen.  Heel irriterend bij bewegende beelden en hééél bizar WANT ... via de netflix app van de Telenet TVBOX (die bekabeld is) hapert het beeld NOOIT !

Ik heb reeds onder "Instellingen>Beeld en geluid" de optie "Beelden per seconde" op "Aan" gezet, maar dit helpt niet. 

 

Ook bij de TV heb ik alle beeldverbeterende opties afgezet. Zelfs als TruMotion volledig uit staat - waardoor het beeld dan zowiezo ietwat schokkerig wordt - blijven die haperingen om de seconde heel duidelijk bestaan. Het probleem is er NIET als ik via de blurayspeler een dvd of blu-ray (HD of 4K maakt niet uit) afspeel op de TV. Het is precies of de TVBOX tijdens TV kijken een timer heeft die om de seconde een taak uitvoert waarbij het beeld dan een fractie niet kan verstuurd worden. Het grappige is dus dat de beelden van de TVBOX niet haperen als de Netflix-app draait. Dus kabel is zeker ok, TV ook. 

 

Nog iemand met dit probleem en die weet hoe dit op te lossen... of zit het probleem ergens in de software / hardware van de tvbox ?

0 Likes
3 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Haperend beeld bij tv kijken, niet bij de Netflix-app !

@Appelflapje  hier hebben we dat probleem niet ervaren en ook niks van gemerkt. Je kan wel eens proberen om je tv box eens met de knop aan de achterkant eens uit te zetten en opnieuw te herstarten en zien of je verbetering merkt.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Rudy0
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
De kop is eraf! Hi there!

Haperend beeld bij tv kijken, niet bij de Netflix-app !

Haperen, schokken, blokjes, streepjes....

Ik heb ze allemaal, maar alleen bij Belgische zenders. Andere zenders hebben er geen problemen van.

Dit is begonnen waar telenet omgeschakeld is naar alleen digi tv.

Dacht eerst dat het aan corona virus lag, daar iedereen thuis was en er meer tv gekeken werd. (zwak signaal)

Na een tijdje heb ik vast gesteld dat het alleen is als er op een ander apparaat (pc, tablet, gsm) een video (filmpje) afspeelt word.

 

0 Likes
Appelflapje
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Haperend beeld bij tv kijken, niet bij de Netflix-app !

Dag Patrick,

Ik had dit nog niet geprobeerd - omdat ik bij de netflix-app van de tvbox nooit haperingen ondervond en ik dus al dacht dat niet zou helpen - MAAR ... ik heb het zonet de box toch eens volledig heropgestart en ... JAWEL. Het beeld schokt nu niet meer ! Er moet dus toch iets in de software niet juist geweest zijn dat voor die haperingen zorgde. Het was net of de box 25 frames aan 24 fps probeerde te tonen en telkens het 25e frame overboord gooide. Beeld was hierdoor vloeiend, maar elke seconde was er dan een klein sprongetje (frame 24 naar 26).

Heb de Trumotion van de TV zelfs terug ingeschakeld en op Helder ingesteld waardoor het beeld nog een pak vloeiender is. EINDELIJK !!! Heb 2 dagen alle opties van TV en telenet zitten proberen. Was al heel vervelend om uit te zoeken wie voor de problemen zorgde ... tv, box, avr ...

Bedankt om me toch te overhalen om de box eens aan en uit te leggen. Beeld is nu bij gewoon tv-kijken ook vloeiend !