Beantwoorden
Skor
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Opnames met veel blokvorming - gedeeltelijk grijs beeld

Sommige opnames zitten vol met slechte beelden (blokvorming, grijze blokken/vlakken).
Aangezien de opnames NIET lokaal opgeslagen worden is het op de servers van telenet waar het probleem zich situeert.
Ook is het niet in het streamen want als men terugspoelt is het telkens op dezelfde plaatsen te zien. Ook heb ik 2 boxen en heb dezelfde problemen op dezelfde plaatsen in de opnames op de 2 boxen.
Het werd dus duidelijk SLECHT opgenomen op de servers zelf!
Gelieve dringend na te kijken want soms is het kijken van die opnames zo slecht dat het haast niet meer te doen is. Wat mij ook opvalt is dat het meestal bij zenders zijn die iets minder populair zijn (TLC, Discovery, ...).

 

29 reacties
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Opnames met veel blokvorming - gedeeltelijk grijs beeld

Met alle andere problemen die ik ervaar met de update naar 4.25 kan ik me hier ook bij aansluiten. Vooral op discovery, comedy central, vijf, en vier.

louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Opnames met veel blokvorming - gedeeltelijk grijs beeld

@Skor 

@Silverwing 

Niet op bepaalde zenders doet het probleem zich voor. Hier zijn alle recente opnames niet om aan te zien.

Live kijken geeft geen probleem. Opnames bekijken is niet te doen.

Allemaal bellen naar Telenet. Probleem melden.

 

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Opnames met veel blokvorming - gedeeltelijk grijs beeld

@louishufk @Skor @Silverwing er zal een probleem zijn op de cloud server in Nederland of een probleem met de verbinding met de server.

heb altijd al gezegd, hoe meer gebruikers er op komen hoe meer die belast word en problemen geeft en nu is het minder goed weer en weekend en iedereen wilt kijken en dan krijg je deze problemen.

ze moeten eens deftig dit nakijken dat dit niet meer voorkomt of een server in belgie zetten en die in Nederland behouden voor Ziggo.

nu komt dit over als of de klanten beta testers zijn.....


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Opnames met veel blokvorming - gedeeltelijk grijs beeld

best dit doorgeven aan hun  met zenders probleem en foto en meer info zij geven dit door aan de technische dienst  zal wel een tijdje duren vakantie periode  ( bij mij heeft 2 weken geduurd en dan  heeft   technieker gebeld stap per stap uitgelegd wat probleem was en fout zat epg programmeur na een maand had ik zelf gezien waar fout zat ik had het doorgeven )

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/forms/technisch/

 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Opnames met veel blokvorming - gedeeltelijk grijs beeld

@Skor 

Ik had vandaag de tijd om me eens rustig te ergeren aan de beeldkwaliteit van opnames (en terugkijktv want dat is hetzelfde). Picasso was zijn tijd ver vooruit.

Hierbij aangesloten vind je een paar voorbeelden. Deze zijn ook doorgestuurd naar klantendienst.

MVIMG_20200726_162712.jpgMVIMG_20200726_162741.jpgMVIMG_20200726_162645.jpgMVIMG_20200726_162455.jpgMVIMG_20200726_162445.jpgMVIMG_20200726_162434.jpg


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Opnames met veel blokvorming - gedeeltelijk grijs beeld

@louishufk ik herinner mij in de test periode dat ze de snelheid toen hebben verlaagd van de streams en dit toen nodig was omdat hogere streams niet altijd konden geladen worden, 

toen hebben ze dit verlaagd en konden de streams beter afspelen, denk dat er weer problemen zijn daarrond met meer kijkende mensen enz.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Opnames met veel blokvorming - gedeeltelijk grijs beeld

@Master-Magic 

Ik heb tot enkele dagen terug weinig last gehad van dit probleem. Op dit ogenblik gaat elke opname de mist in. Uitzendingen die je met terugkijktv kan bekijken hebben dezelfde problemen op dezelfde plaatsen. Er moet dus iets mis zijn met het opslaan van (mogelijk) alle uitzendingen. Er is werk aan de winkel bij Telenet.

Edit: oude opnames kunnen wel zonder problemen bekeken worden.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Opnames met veel blokvorming - gedeeltelijk grijs beeld

@louishufk eens checken of dit bij ziggo ook is anders kunnen we het probleem daar zoeken op de cloud server in Nederland, moet daar ergens zijn.

hoe meer mensen inloggen op een cloud server hoe trager die word hé 😉 

 

ik blijf het zeggen, het zou beter zijn om die Cloud server te splitsen in belgie ene en in Nederland ene alleen al voor stabiel te blijven voor het alsmaar meer en meer aankomende klanten met een telenet box of de next gen box van ziggo.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Opnames met veel blokvorming - gedeeltelijk grijs beeld

Dit is al lang zo dat opnames en terug kijkTv soms niet is om aan te zien.

Ik heb vandaag eens het nieuws (gratis) opgevraagd via de TV theek.

Al maar goed dat dit gratis was want de beeldkwaliteit was erbarmelijk slecht.

Ik vraag me af wie er voor programma's in de TV-theek betaald als de beeldkwaliteit net zo slecht is.

 

Er is dringend werk aan de winkel bij "telenet" en als dan misschien ook nog eens de Belgische voetbalcompetitie mis loopt verwacht ik een pak Telenet klanten die hun abonnement opzeggen!

0 Likes
francis50
Freshman Veelweter
Berichten: 206
Full speed writing! Even demarreren... Topicvreter! Warming up?

Opnames met veel blokvorming - gedeeltelijk grijs beeld

Zo'n grijze en blokjes beelden heb ik op discovery op yeloplay punt be.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Opnames met veel blokvorming - gedeeltelijk grijs beeld

@francis50 

Via telenettv.be

Zelfde opname als de foto's boven.

Bekeken op maandag 7u55.

Zelfde fouten (voor zover dat uit te vissen is)

Knipsel.PNG


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Opnames met veel blokvorming - gedeeltelijk grijs beeld

Wanneer de fout op dezelfde plaats zit na stuk terugspoelen is het toch de opname op de server en niet de verbinding ??? Of zit daar zo'n grote cache tussen dat men al ver moet terugspoelen om zeker te zijn ?

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Opnames met veel blokvorming - gedeeltelijk grijs beeld

@Theo2 

Dezelfde fouten op verschillende platformen kan alleen betekenen dat de opname van deze uitzendingen mislukt is. Dat is ook af te leiden uit het feit dat bij terugkijktv deze fouten ook voorkomen. Ik heb hierbij een slechte opname verwijderd om zeker te zijn dat ik terugkijktv gebruikte als toegang en niet de mislukte opname.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
GillesVB
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Opnames met veel blokvorming - gedeeltelijk grijs beeld

Terugkijk tv is al enkele dagen zeer slecht. Voornamelijk Discovery Channel, om de 5 tal seconden grijze blokken over het hele scherm, ook de audio zeer slecht. Praktisch onmogelijk van je programma te volgen.

 

Zelfs wanneer ik via mijn TelenetTV app stream naar Chromecast krijg ik bij het terugkijken deze grijze blokken. Dit wijst er inderdaad op dat het programma slecht ‘opgenomen’ op de servers is.

 

IMG_1539.jpgIMG_1540.jpg

0 Likes