Heb maar naar de technische dienst van Telenet gebeld, wat een avontuur weer. De Nederlandse man deed eerst alsof hij de vraag niet begreep en liet me een opname doorspoelen met stemcommando op volgende vreemde manier, "kijk op welk tijdstip u wil beginnen doorspoelen, zeg dan die tijd + 10 minuten doorspoelen" De box ging gewoon tegen de laagste snelheid doorspoelen. "ziet u mijnheer er is niets aan de hand" Ik maak de man duidelijk te stoppen met onzin uit te kramen en vraag of hij eigenlijk iets echt weet want bij alles wat hij zei klonk het van "ik denk dat het ..." Het antwoord was neen waarop ik vroeg wat de man daar dan deed op de technische dienst. Toen ik duidelijk maakte dat ik het probleem ook al op de netweters had aangekaart wist hij plots alles! Hij had hierover een mail gekregen... Het zou al bijna een jaar geleden zijn ingegaan, iedereen heeft toen een mail gehad dat het vanaf 29 /8/ 2021 niet meer mogelijk zou zijn om reclame en opnames door te spoelen in terugkijk tv. “Alle reclameblokken tijdens het programma zullen niet-doorspoelbaar zijn.” Hij wist ook te vertellen dat het stemcommando volledig geblokkeerd is om te voorkomen dat men in een opgenomen programma zou gaan doorspoelen met een commando waar je half in de reclame zou terecht komen. Dan zou de box een error moeten geven omdat reclame niet meer geskipt zou kunnen worden. Op de vraag waarom dit dan nu in alle stilte is doorgevoerd antwoorde de man dat het al sinds vorig jaar zo was. Ik trachte nog met hem te verbeteren dat het alleen voor gemiste programma's was die via de tv gids werden opgevraagd, maar zijn plaat bleef hangen dat het altijd al zo geweest is. We mogen dus blij zijn dat er nog normaal tegen hoge snelheid kan doorgespoeld worden, maar straks kijken we hier zoals in de USA, meer reclame dan inhoud zonder mogelijkheid om door te spoelen. Als de zenders dat echt denken dan kennen ze de Vlaming nog niet.
... Meer weergeven