|
26.296
netweters
|
163.454
antwoorden
|
|
21.965
vragen
|
Ik heb een pre order gedaan in de shop "Samsung S26 ULTRA 512GB" voor 11 maart
De betaling is wel onmiddellijk uitgevoerd, maar de status is nog steeds onveranderd sedert de aankoop:
Bestelling wordt verwerkt
Iemand enig idee wanneer uitlevering zal starten?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Om volledig te kunnen genieten van de promo,een voorwaarde is
een jaar bij telenet te blijven.
Wanneer gaat die datum in,bij bestelling of levering ?.
Zoals eerder vermeld download je hiermee enkel een aanrekening met wel alle details van de telefoon, maar geen woord over de garantie en het is geen factuur.
Vandaag nog een antwoord van de ombudsdienst telecommunicatie waaruit blijkt dat Telenet de schuld afschuift...
Geachte
In het kader van uw klacht hebben we het standpunt verkregen van Telenet Group.
Mag ik vragen om hiervan kennis te willen nemen?
Standpunt van Telenet Group:
Hiermee verwijzen wij naar uw e-mail van 16/03/2026 aangaande de klacht van mijnheer xxx.
Mijnheer xxx geeft aan dat hij zijn bestelde toestel (Samsung Galaxy S26 Ultra) nog niet mocht ontvangen, het spijt ons dit te vernemen.
Bij nazicht van de track & trace merken we op dat het toestel inmiddels werd geleverd, dit op 24/03/2026.
Graag lichten wij toe dat Telenet voor de beschikbaarheid en levering van toestellen afhankelijk is van de aanlevering door de fabrikant. Bij de lancering van nieuwe toestellen, zoals de Samsung Galaxy S26, is de vraag vaak zeer groot en zijn de beschikbare volumes initieel beperkt. Dit kan ertoe leiden dat levertermijnen langer zijn dan gebruikelijk of dat deze onderhevig zijn aan wijzigingen.
Hoewel wij er alles aan doen om onze klanten zo correct en tijdig mogelijk te informeren en het toestel zo snel mogelijk te leveren, hebben wij geen directe invloed op de productieplanning en distributie vanuit de fabrikant. De uiteindelijke levering gebeurt op basis van de toestellen die wij effectief ontvangen.
Wij betreuren het eventuele ongemak dat deze situatie heeft veroorzaakt en danken mijnheer voor zijn begrip.
Gezien mijnheer een trouwe Telenet-klant is hebben we uit commerciële geste een compensatie toegekend van 13 euro. De verrekening hiervan gebeurt op de eerstvolgende aanrekening.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Ik veronderstel dat uw klacht hiermee is opgelost.
@Moaner schreef:
...Wanneer gaat die datum in,bij bestelling of levering ?.
Ik zou zeggen vanaf datum van betaling. Wat doorgaans overeenkomt met datum van bestelling.
Als ik bij mij kijk dan zie ik dat de datum de datum van bestelling is.Je kan dit opvolgen bij https://www2.telenet.be/residential/nl/mijn-telenet/je-toestelkortingen
Indien je klant bent natuurlijk. Als je besluit om klant te worden en te genieten van de korting is het de dag dat je Telenet dienst(en) effectief van start gaan en dat de datum word van je maandelijkse afrekening.
@Silverwing schreef:Zoals eerder vermeld download je hiermee enkel een aanrekening met wel alle details van de telefoon, maar geen woord over de garantie en het is geen factuur.
Je hebt wettelijk recht op 2 jaar garantie na het ontvangen van het toestel. Daarom is die afleverbon die je ontving het bewijsstuk voor de garantie.