Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Slecht beeld met TV box

Ik heb de laatste weken enorm veel last van geblokt beeld, tot er bijna niets meer is te zien, via de TV box.

Vorige week tijdens de uitzendingen van de Tour de France en ik stak het op de slechte verbinding.
Vandaag nog bij de uitzending van de vrouwentour en andere zenders gecheckt en daar ook (Classiac San Sebastian enz.).
En deze voormiddag ook op VRT1 een statische uitzending van het programma van Radio2.
Ik krijg ook regelmatig voor een paar seconden "deze zender kan niet worden weergegeven".
Is dit een verspreid euvel of enkel voor onze regio. 

Op zondagavond is er ook een uitzending over mediterane tuinen op VRT2. Dit staat geprogrammeerd om op te nemen maar is nog geen enkele keer opgenomen. Ik zie alleen het nieuws en daarachter opnieuw het nieuws.

Blijkbaar zijn opnames van lokale zenders (in dit geval AVS Eeklo) ook niet mogelijk.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
9 reacties
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Slecht beeld met TV box

Begin eens met je aansluitingen na te kijken, veel kans dat er een kabel niet goed zit. Als je echt zeker bent dat alles ok is dan gerust een technieker vragen, kan ook aan de buitenaansluiting gelegen zijn. Maar wees zeker dat je zelf eerst alles in huis nakijkt, indien een technieker een fout vaststelt aan je binnenhuis installatie die geen technisch defect is zal je alles moeten betalen en goedkoop is dat niet! 

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Slecht beeld met TV box

@Silverwing 

Had ik vroeger voor als ik hier net kwam wonen, blokjes, digicorder viel altijd weg. En de gewone techniekers konden niks doen.

Voordeel van digicorder Versus tvbox, is dat je op de digicorder in menu instellingen en netwerk Enzo kon zien naar: signaal sterkte, kwaliteit enz. Aan de hand van deze gegevens wist ik of het of buiten lag of binnen het probleem. Nu met die tvbox kan ik dit niet meer.

1ding (weet niet meer onder wat dat juist viel,) kon je het signaal zien dat  in dbmv was uitgedrukt.

En zolang (in mijn geval) die niet boven de -7.0dBmv ging was er niets aan de hand, eens erboven had ik altijd prijs.

Door deze info kon ik dan aan Telenet de juiste info verschaffen waardoor zij een swat-technieker konde, sturen die aan de verdeelbakjes aan de paal mag werken. Tijdens dat ie de kaneel nieuw connector Enzo gaf, zak ik op men digicorder signaal fel verbeteren omdat hoe lager getal hoe beter. Moment dat ie bakje terug afsluit zakt lijn signaal terug, hij geloofde het niet maar kon het bewijzen door de technische gegevens op men digicorder lol.

Hij terug de ladder op en 5min later was ie klaar, alles opgelost en nooit geen problemen meer. Zijn oplossing was gewoon mijn verbinding op een ander zijn huis steken en omgekeerd, en moest hopen dat in toekomst, niemand zelfde probleem had en een andere collega deze truk ook zou toepassen.

Was eerlijker en kwalitatiever geweest als die gans dat bakje had vervangen maarja 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Slecht beeld met TV box

Van mijn aansluiting ben ik vrij zeker. Ik heb trouwens jaren in een Center gewerkt en ken een beetje de klappen van de zweep.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Slecht beeld met TV box

@igvfer 

Moet je in Oudenaarde niet kijken naar avs Oudenaarde ????

avs Eeklo is voor wie in Eeklo woont en aan de rand van gent west (deze kan daar ook bekeken worden).

vorige week heb ik ook voorgehad dat bepaalde muxen geen signaal hadden (deze waar avs gent op zit) en was na een dag opeens weer opgelost, denk dat ze een aantal dingen aanpassen in het Gentse op de kabel, ofwel hebben ze last van de warmte die onderdelen in de kastjes (gebeurde vroeger ook al eens als het te warm of te koud was)


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Slecht beeld met TV box

Volgens mij is dat allemaal hetzelfde. Er verschijnen items zowel uit de streek rond Eeklo als Gent en de Vlaamse Ardennen. Maar ik had ook al zo'n vermoeden dat ze ofwel werken uitvoeren of op bepaalde momenten last hebben. Want moest het echt bij mij zijn dan zou ik constant last hebben. Maar nu is het op sommige tijdstippen en enkele minuten later totaal geen probleem meer. Mijn internet blijft op 920 Mbps down. De Up op 38 Mbps (Wanneer gaan ze dat eens optrekken?). Het is al meer dan een jaar dat ze nog eens een upgrade hebben gegeven aan hun producten.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Slecht beeld met TV box

Je kan op de tv box ook nog altijd de kwaliteit van je signaal zien, maar niet meer in cijfer. Bij instellingen>systeem>Diagnose heb je nog wel een indicatie en daar helemaal onderaan staat ook nog de verbindingssnelheid als heel goed enz. ...

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Slecht beeld met TV box

@Silverwing 

Yup weet ik, maar tis niet omdat die zegt dat kwaliteit goed is, dat er niets mis is.

Bij digicorder had ik 99% kwaliteit of onder welke noemer het ook stond. Maar door de hoge dbmv, had ik alleen last op de digicorder en niet op internet. Vandaar ik teleur gesteld was dat ik deze gegevens niet meer kon zien. 

Je kan op bol of dergelijke je kabel aansluiten op zo een digitaal toestel waar je alle waardes op kunt zien, en weet je wanneer je ze moet contacteren, maar kost toch een beetje voor die enkele keren dat je het gebruikt. En bij digicorder ist ingebouwd 😉

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Slecht beeld met TV box

Morgen toch eens contact opnemen. Deze namiddag om 17u gedurende zowat een minuut heel slecht signaal. En dan de aankomst van de Tour de France. Niets kunnen zien van de laatste 2 kilometer, triestig en op alle zenders hetzelfde slecht signaal ook op VTM dat een andere mux is.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Slecht beeld met TV box


@Silverwing  schreef:

Maar wees zeker dat je zelf eerst alles in huis nakijkt, indien een technieker een fout vaststelt aan je binnenhuis installatie die geen technisch defect is zal je alles moeten betalen en goedkoop is dat niet! 


Dat is 85€, toch het einde van de wereld niet?

0 Likes