Throhand
Freshman Weetjesweter
Throhand
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
06-12-2023
22:20
|
Lid sinds: 14-01-2023
Datum laatste bezoek: 06-12-2023 22:20
Ranking
Freshman Weetjesweter
23-04-2023
16:17
Ik gebruik integraal de 2.4 GHz band, dus aan interferentie met 5Ghz kan het niet liggen. Ik moet dus idd ook mijn IPhone gebruiken als hotspot en wacht nog steeds op een bevredigende oplossing van Telenet, een bedrijf waarvoor de boutade geldt: “Leuk om bij Telenet te werken, … alleen zijn die klanten er wat te veel aan”. En het management doe dan ook zijn uiterste best om dát probleem op te lossen: lange wachttijden voor telefonisch contact, email contactformulier goed verstopt, goed zichtbare FAQ’s (waarmee ge voor dit soort problemen niets kunt doen), en natuurlijk de Netweters, aka “los het maar onder elkaar op”
... Meer weergeven
21-04-2023
17:03
Ik heb sedert de overschakeling naar One hetzelfde probleem. Gekozen voor de standaard versie die 150 Mbps zou moeten leveren, wat op de “piekuren” meestal niet lukt - maar dat is een gekend probleem met coax. Telkens wanneer de wifi uitvalt (melding “geen internet verbinding”, op iPad of geen
... Meer weergeven
24-01-2023
07:20
2
Het probleem lijkt (op zijn minst) onder controle bij Telenet. De app reageert terug normaal. Maar waar ik (en veel anderen) zich ergeren is dat Telenet hierover geen bericht plaatst op hun website om hun klanten gerust testellen dat het a) een algemeen probleem is, b) te maken heeft met een nieuwe privacy instelmogelijkheid voor Apple toestellen en c) dat er aan gewerkt wordt.
... Meer weergeven
21-01-2023
08:56
Ik vind de telenet tv app niet (meer) op de AppStore. Idd vreemd want vroeger was die daar wel te vinden. Heeft Telenet bewust de verspreidigng via AppStore (voorlopig) geblokkeerd?
... Meer weergeven
20-01-2023
08:31
probleem is opgelost voor de iPads met iOS 15.7.2, zowel privé doorgifte AAN als UIT. Nog probleem met iOS 16.2 (aangekocht in mei 2022). Kan geen TV-app downloaden (“deze toepassing niet beschikbaar in uw land of regio” - staat op taal Engels en land Belgium) en onmogelijk om aan te melden via telenet.tv.
... Meer weergeven
19-01-2023
12:53
Met “even erg” bedoel ik de klant-onvriendelijkheid waarbij Proximus nog steeds de vlooien heeft van de voormalige Belgacom, en vroeger nog de PTT - een staatsinstelling met eerste-lijn medewerkers die huiveren bij het woord “klant”. Proximus gebruikt in hun “last mile” nog steeds twisted pair bekabeling maar zal overschakelen op fiber. Als dat niet te duur is zal het bij mij toch jeuken…
... Meer weergeven
- Tags:
- .
19-01-2023
10:47
1
Netweter Krak heeft mij op de juiste weg gezet (versta nog steeds niet waarom Telenet dat zelf niet kan). Falen van tv app op iOS toestellen heeft te maken met de nieuwe feature van iCloud nl. “Privé doorgifte” (Engels: Private relay). Dit is een protocol dat kan uitgelaten of ingeschakeld worden, dit laatste met het oog op meer privacy bij het aanmelden op websites of andere internet diensten. Bij ingeschakeld wordt het aanmeldproces in twee stappen uitgevoerd en kan de ontvanger niet (meer) zien van welk IP adres de aanvraag komt. Hierbij nu mijn ervaringen met drie iPads die wij in gebruik hebben: 1) iPad Air2, iOS 15.7.2 taalinsteelling Nederlands, regio België, Privé doorgifte UIT. TV-app: éénmaal aanmelden en daarna ok (zoals voordien) 2) iPad Air2, iOS 15,7,2, taalinstelling Engels, regio Belgium, Private Relay ON: TV-app: 30min. geleden ok, op dit ogenblik alweer gesukkel bij aanmelden. 3) iPad 9 gen,iOS 16.2, taalinstelling Engels, regio Belgium, Private Relay ON: geprobeerd TV-app te downloaden van telenet.tv website (had die eergisteren al eens verwijderd en gepoogd terug te downloaden - helpt soms, maar dit keer niet: krijg melding “app niet beschikbaar in uw regio”. Dus geprobeerd om tv te kijken via telenet.tv en zelfde ervaring als geval 2. Mijn conclusie: Bij iCloud instelling privé doorgifte UIT schijnt de zaak te zijn opgelost maar (nog) niet wanneer die wel in ingeschakeld. Bijkomende opmerking (en hoop dat de gasten van telent deze post meelezen): de miserie met “Aanmelden” op de tv-app gaat vaak samen met een plotse, en meestal tijdelijke, terugval van de downloadsnelheid. Ik heb dit al meermaals aangekaart met de “help?desk” van telenet maar daar hebben ze geen boodschap aan. En tenslotte: terwijl ik dit schrijf probeert mijn echtgenote op iPad nr 1 van dit verslag tv te kijken met de app… (drie maal raden): alweer miserie: draaiend wieltje. Sorry voorde lange post. Hoop dat het wat opbrengt, maar algemene conclusie: Telenet = mooie praatjes van een bende knoeiers en slechte service (helaas is Proximus al even erg, anders was ik allang weg)
... Meer weergeven
18-01-2023
22:51
Volledig akkoord. Telenet verschuilt zich achter zijn user group De Netweters en vertikt het om op eigen website de iOS gebruikers te informeren over dit probleem. Hun oplossing laat trouwens zeer lang op zich wachten.
... Meer weergeven
18-01-2023
10:52
Re: uw antwoord “heeft te maken met privé doorgeven” (private relay). Bij mij staat die aan. Ligt daar het probleem? Ik gebruik ook vaak VPN, vooral wanneer ik de TV-App buiten Europa wil gebruiken (maar dat was in het verleden de enige oplossing om toegang te krijgen). graag jouw mening Groetjes, F
... Meer weergeven
18-01-2023
09:13
Bedankt voor de melding/bevestiging dat het een algemeen probleem is met Apple toestellen. Maar toch nog een bijkomende vraag: Al sinds maanden gebeurt het af en toe dat, bij het gebruik van de TV-App op iPad, gevraagd wordt om aan te melden. Ik elk van die gevallen was er een substantiële terugval van de downloadsnelheid waar te nemen en kon het probleem geremedieerd worden door de modem uit te schakelen en terug op te starten. Ik heb inmiddels alle verdachte storende elementen geëlimineerd en gisteren nog was er alweer een plotse terugval van 148 Mb/s naar 38 Mb/s (en kort daarop vanzelf terug). Zie jij een verband tussen het ene (TV-App probleem) en het andere (terugval van wifi downloadsnelheid)? Btw: “klassiekers” al eens geprobeerd maar geen soelaas, erger nog: ik kan de TV-App niet meer terug installeren op mijn iPad(9 gen) vanuit telenet.tv (want app niet meer beschikbaar in AppStore). Ik wacht dus af.
... Meer weergeven
17-01-2023
15:27
Vooraf excuses indien dit een tweede keer op het forum verschijnt maar ik ben niet zeker of het de eerste keer is gelukt: het gaat dus over een probleem met de TV-app (en telenet.tv) op iOS toestellen. Wanneer ik probeer TV te kijken via iPad moet ik eerst aanmelden (wat al ongebruikelijk is) en dat lukt niet want er komt een foutmelding: “Geen verbinding. Deze toepassing is tijdelijk niet beschikbaar. We proberen dit zo snel mogelijk op te lossen. Gelieve later te proberen”. Bij een zeldzaam contact met de “klantendienst” (015666666 al sinds vorige week permanent overbelast/onbereikbaar) vernam ik dat er een compatibiliteitsprobleem is met “Apple toestellen”. Er wordt (hopelijk) aangewerkt…? Vermits mijn download snelheid bij wijlen afzakt tot ca 30 Mb/s en dan na een tijdje terug naar 140 is dat misschien een teken dat ze er bij telenet “mee bezig zijn”. Zijn er nog gelijkaardige gevallen gekend bij de Netweters?
Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: TV-app melding
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
TV-app
Berichten die Throhand geliked heeft
Berichten die {login} geliked heeft
Onderwerp | Likes | Auteur | Laatste bericht |
---|---|---|---|
1 | |||
1 | |||
1 | |||
1 | |||
1 |
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
2 | 24-01-2023 07:20 | |
1 | 19-01-2023 10:47 |