24773
netweters
|
152596
antwoorden
|
20720
vragen
|
Beste, wifi valt geregeld weg had eerst zwarte modem nu een nieuwe modem witte en nog steeds zelfde probleem ? Heb al alles gedaan stekker uitgetrokken , modem gereset , en de laatste keer zeiden ze dat ik een technieker moet laten langs komen maar als er op dat probleem wifi geen probleem is dus wifi valt niet weg dan moet ik het zelf betalen ? Dus heb ik dit gelaten dacht dat het met nieuwe modem opgelost ging zijn maar dit is niet het geval wie weet er een oplossing ?woon in appartement misschien heeft het daar mee te maken ?
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: wifi valt steeds weg
Opgelost! Ga naar oplossing.
Op een appartement zou ik toch aanraden om je toestellen zoveel mogelijk via netwerkkabel aan te sluiten.
Want het Wifi-spectrum deel je met iedereen die Wifi gebruikt in een straal van ongeveer 20 meter van jouw Wifi-zender.
Om de hoogst mogelijke kwaliteit Wifi te verkrijgen, zou ik de Wifi van de Telenet-modem volledig uitschakelen en zelf een degelijk Wifi 6-toegangspunt in de vakhandel aanschaffen en dit via netwerkkabel centraal in je appartement opstellen.
Eén centraal opgesteld Wifi 6-toegangspunt zou moeten volstaan voor een appartement.
Ik heb sedert de overschakeling naar One hetzelfde probleem. Gekozen voor de standaard versie die 150 Mbps zou moeten leveren, wat op de “piekuren” meestal niet lukt - maar dat is een gekend probleem met coax. Telkens wanneer de wifi uitvalt (melding “geen internet verbinding”, op iPad of geen
@pedro4 is uw signaalsterkte op uw pc voldoende of weinig ?
Als je pc weinig wifi heeft kan het zijn dat je af en toe uw signaal verliest.
Check zeker eens op uw gsm dat je wifi hebt als je dichter bij de modem staat op het moment dat je uw signaal verliest op uw pc.
Op gsm valt wifi niet weg is enkel op computer signaal valt maar even weg en dan komt het terug en dit meerdere keren per dag
Ik denk dat het komt door dat ik in appartement woon en mijn computer is draadloos
Mogelijk maakt uw GSM een verbinding via 2,4Ghz band en de PC op de 5GHz band.
Als ge in de buurt woont van een radar ( vliegveld of weer) kan het zijn dat de 5 GHz band afschakelt om de radar niet te storen.
Dit is geen fabeltje. Ik laat mijn GSM regelmatig hotspot spelen om met mijn laptop op internet te gaan.
Als ik dit doe in Bredene heb ik geen problemen op de 2 banden.
Nu ben ik in Wezembeek oppem, dus dicht bij luchthaven zaventem. Hier geen probleem met de 2,4 GHz band maar op de 5 GHz band kan ik nauwelijks iets doen.
@pedro4 hetgeen @Janneke_Dust zegt kan wel juist zijn. De kanalen die niet gebruikt mogen worden in dit geval is 52, 56, 60, 64, 100, 104, 108, 112, 116, 120, 124, 128, 132, 136, 140, and 144. Buiten deze kanalen kan je gebruiken zonder problemen. De dfs kanalen worden ze wel genoemd. Dus gewoon uw 5Ghz signaal op een vast kanaal zetten die niet in bovenstaande lijst staat en uw probleem zou opgelost zijn. Probeer je dit eens en laat ons weten of het opgelost is.
Ik gebruik integraal de 2.4 GHz band, dus aan interferentie met 5Ghz kan het niet liggen. Ik moet dus idd ook mijn IPhone gebruiken als hotspot en wacht nog steeds op een bevredigende oplossing van Telenet, een bedrijf waarvoor de boutade geldt: “Leuk om bij Telenet te werken, … alleen zijn die klanten er wat te veel aan”. En het management doe dan ook zijn uiterste best om dát probleem op te lossen: lange wachttijden voor telefonisch contact, email contactformulier goed verstopt, goed zichtbare FAQ’s (waarmee ge voor dit soort problemen niets kunt doen), en natuurlijk de Netweters, aka “los het maar onder elkaar op”
Hallo,
Op een windows computer windows toets +r => msdt.exe -id DeviceDiagnostic => ok ik heb de indruk dat uw wifi kaart kuren heeft ook kunnen toestellen in huis zoals een microgolfoven of een babyfoon uw wifi signaal negatief beïnvloeden .
heb dat ingebracht komt dan een programma in het engels op wat moet ik dan doen ?
dit werkt ook niet maar toch bedankt
Dat commando gaat windows probleemoplosser starten en je moet dan al die stappen doorlopen op het einde krijg je het resultaat te zien .
heb dit geprobeerd lukt ook niet toch bedankt