Beantwoorden
Throhand
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Wereld gedichtendag Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

TV-app melding "Geen verbinding"

Vooraf excuses indien dit een tweede keer op het forum verschijnt maar ik ben niet zeker of het de eerste keer is gelukt: het gaat dus over een probleem met de TV-app (en telenet.tv) op iOS toestellen. Wanneer ik probeer TV te kijken via iPad moet ik eerst aanmelden (wat al ongebruikelijk is) en dat lukt niet want er komt een foutmelding: “Geen verbinding. Deze toepassing is tijdelijk niet beschikbaar. We proberen dit zo snel mogelijk op te lossen. Gelieve later te proberen”. Bij een zeldzaam contact met de “klantendienst” (015666666 al sinds vorige week permanent overbelast/onbereikbaar) vernam ik dat er een compatibiliteitsprobleem is met “Apple toestellen”. Er wordt (hopelijk) aangewerkt…? Vermits mijn download snelheid bij wijlen afzakt tot ca 30 Mb/s en dan na een tijdje terug naar 140 is dat misschien een teken dat ze er bij telenet “mee bezig zijn”. Zijn er nog gelijkaardige gevallen gekend bij de Netweters?

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: TV-app melding

0 Likes
11 reacties
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

TV-app melding "Geen verbinding"

Klopt, is specifiek probleem voor Apple (gaat over de feature "privé doorgiften"). Bij mij is het intussen opgelost, misschien de klassiekers eens proberen: app verwijderen en toestel heropstarten.

  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Throhand
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Wereld gedichtendag Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

TV-app melding "Geen verbinding"

Bedankt voor de melding/bevestiging dat het een algemeen probleem is met Apple toestellen. Maar toch nog een bijkomende vraag: Al sinds maanden gebeurt het af en toe dat, bij het gebruik van de TV-App op iPad, gevraagd wordt om aan te melden. Ik elk van die gevallen was er een substantiële terugval van de downloadsnelheid waar te nemen en kon het probleem geremedieerd worden door de modem uit te schakelen en terug op te starten. Ik heb inmiddels alle verdachte storende elementen geëlimineerd en gisteren nog was er alweer een plotse terugval van 148 Mb/s naar 38 Mb/s (en kort daarop vanzelf terug). Zie jij een verband tussen het ene (TV-App probleem) en het andere (terugval van wifi downloadsnelheid)?

Btw: “klassiekers” al eens geprobeerd maar geen soelaas, erger nog: ik kan de TV-App niet meer terug installeren op mijn iPad(9 gen) vanuit telenet.tv (want app niet meer beschikbaar in AppStore). Ik wacht dus af.

0 Likes
Koeky
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

TV-app melding "Geen verbinding"

Ik heb al een paar weken de app Telenet TV, op mijn 2 iPads staan.

Ik krijg steeds deze melding, als ik de inlog gegevens invul en klik op aanmelden.

Geen verbinding.

Deze toepassing is tijdelijk niet beschikbaar. We lossen dit zo snel mogelijk op. Probeer later opnieuw.

 

Ik heb de app al verwijderd, mijn toestellen  opnieuw herstart, de app opnieuw geïnstalleerd. Maar ik kan nog steeds niet aanmelden.

 

Het is een iPad 2017 en een iPad Air2022 Op beiden met iOS 16.2 .mijn iPhone werkt de app wel gewoon goed daar was aanmelden geen probleem.

0 Likes
Lieselot91
Ex-Moderator
Berichten: 196
De race is begonnen! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Even demarreren...

TV-app melding "Geen verbinding"

@Koeky Ik heb je topic aan deze geplakt.

 

@ allen, dit issue is momenteel in onderzoek bij ons technisch team. We hopen dit uiteraard zo snel mogelijk op te lossen.


Lieselot | Ex-Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Throhand
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Wereld gedichtendag Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

TV-app melding "Geen verbinding"

Re: uw antwoord “heeft te maken met privé doorgeven” (private relay). Bij mij staat die aan. Ligt daar het probleem? Ik gebruik ook vaak VPN, vooral wanneer ik de TV-App buiten Europa wil gebruiken (maar dat was in het verleden de enige oplossing om toegang te krijgen).

graag jouw mening

Groetjes, F

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

TV-app melding "Geen verbinding"

Het probleem ligt daaraan ja, net weer een topic over gepost en @Lieselot91 gaf al aan dat het een algemeen gekend probleem is waar ze aan werken. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Clemceu
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Wereld gedichtendag Complimentendag Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

TV-app melding "Geen verbinding"

Na 3 weken en met alle hulp van de helpdesk kan mij nog steeds niet aanmelden op Telenet TV app, dit vanwege achterliggende problemen ?  mijn toestellen zijn bij hun nog niet aangemeld.

Het ging er vroeger wel iets anders aan toe bij Telenet.

Heb nu eindelijk een dossier nummer gekregen en wat nu ?

 

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

TV-app melding "Geen verbinding"

Afwachten,jij bent niet de enige met dit probleem.Wij kunnen je ook niet verder helpen.

Problemen liggen bij Telenet.Ze werken er aan.

Bij andere providers is het soms nog triestiger gesteld.

Dagen zonder internet.

0 Likes
FVDM
Experienced Veelweter
Berichten: 256
WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

TV-app melding "Geen verbinding"

Join the club .

0 Likes
bert_
Expert Moderator
Berichten: 203
Lees je nog iets anders? ;-) It's your ninth party! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

TV-app melding "Geen verbinding"

Ik heb je post hier samengevoegd aangezien dit reeds in onderzoek is en het zo overzichtelijker is @Clemceu 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBert | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Throhand
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Wereld gedichtendag Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

TV-app melding "Geen verbinding"

Het probleem lijkt (op zijn minst) onder controle bij Telenet. De app reageert terug  normaal. Maar waar ik (en veel anderen) zich ergeren is dat Telenet hierover geen bericht plaatst op hun website om hun klanten gerust testellen dat het a) een algemeen probleem is, b) te maken heeft met een nieuwe privacy instelmogelijkheid voor Apple toestellen en c) dat er aan gewerkt wordt.