Beantwoorden
Tboheeren
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Wereld gedichtendag Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

TV Box uitschakelen met afstandsbediening tv (LG C2)

Hi all,

Sinds kort heb ik een LG C2 (OLED65C24LA) in men bezit. Het is een schitterend toestel en zeker in combinatie met de LG Magic Remote.

Maar de magic remote slaagt er niet in om de telenet tv-box uit te schakelen wanneer ik de tv uitschakel. Ik kan wel de afstandsbediening van telenet gebruiken maar het is nu net de magic remote die alle aparaten (Tv zelf (duh), Telenet tv box, Nvidia Shield) kan bedienen.

Wat werkt wel:

- Met de Magic remote volume bedienen, kanaal veranderen en navigeren op telenet tv box

- Met de Magic remote navigeren op Nvidia Shield.

- Nvidia shield schakelt zich uit en aan wanneer de tv uit- of inschakelt

- Met de telenet remote de tv inschakelen, en tegelijk de tv box inschakelen (duh)

- Met de telenet remote de tv uitschakelen, en tegelijk de tv box uitschakelen

 

Extra info: 

- Simplink is ingeschakeld op LG

- Auto AAN is ingeschakeld op tv box

- Quick start uitgeschakeld op LG

- Auto Sync Power ingeschakeld op LG

- Getest met meerdere HDMI kabels

- Alle apparaten losgekoppeld van stroom, en één voor één terug ingeschakeld op de tv voor een CEC reset uit te voeren, geen succes.

 

Iemand een idee of is het simpelweg niet mogelijk de TV box uit te schakelen met de afstandsbediening van een LG TV?

0 Likes
10 reacties
Ex-Netweter
 

TV Box uitschakelen met afstandsbediening tv (LG C2)

Met de knop met de 3 stipjes op de LG Magic Remote zou je een menu kunnen oproepen om de Telenet TV-box uit te schakelen.

0 Likes
Tboheeren
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Wereld gedichtendag Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

TV Box uitschakelen met afstandsbediening tv (LG C2)

Dat werkt inderdaad maar waarom zou de standaard AAN/UIT knop niet werken?

Ik stel de vraag omdat de andere gebruikers hier thuis (lees: vrouw en kinderen) de functie met de 3 stipjes en Power Set Top Box niet gaan gebruiken.

0 Likes
Ex-Netweter
 

TV Box uitschakelen met afstandsbediening tv (LG C2)

Geen idee, misschien stuurt de LG Magic Remote niet de juiste infrarood-code.

Als je de AAN/UIT-knop manueel kan programmeren in het instellingenmenu van de LG-tv is dat misschien te fixen.

0 Likes
Tboheeren
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Wereld gedichtendag Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

TV Box uitschakelen met afstandsbediening tv (LG C2)

Maar het is via CEC dat deze functie zou moeten werken. Simpelweg: tv schakelt uit dus tv box schakelt zich ook uit.

Via infrarood werkt idd de Universal remote om te navigeren maar niet om uit te schakelen. 

0 Likes
schoene
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

TV Box uitschakelen met afstandsbediening tv (LG C2)

Ter info: ik heb identiek hetzelfde probleem, maar dan met een Sony KD43X85KPAEP (os: Google tv)

0 Likes
Ex-Netweter
 

TV Box uitschakelen met afstandsbediening tv (LG C2)

Misschien werkt CEC op de Telenet TV-box dan niet correct. Je kan eens proberen om CEC uit te schakelen op je tv-toestel aangezien alle functies ook via infrarood zouden moeten werken.

0 Likes
Tboheeren
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Wereld gedichtendag Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

TV Box uitschakelen met afstandsbediening tv (LG C2)

Wanneer ik CEC ga uitschakelen op de tv, gaan alle andere apparaten (nvidia shield, sonons beam via eARC, Nintendo switch) hier ook niet meer mee kunnen werken.

Klopt het dat via infrarood je de tv box ook in en uit kan schakelen? Dan zou ik CEC moeten uitschakelen op de tvbox om te testen, maar dat is ook geen beschikbare optie? Er is enkel de optie AUTO aan/uit.

0 Likes
schoene
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

TV Box uitschakelen met afstandsbediening tv (LG C2)

CEC kan je helaas niet uitzetten voor de TV-Box: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-cec/

Overigens is mijn probleem sinds kort nog erger geworden: ik kan geen enkel commando meer versturen naar de TV-box via de remote van de televisie. Via de "3 stipjes knop" op de tv remote krijg ik wel alle commando's te zien die de tv box kan ontvangen, maar geen enkel commando wordt uitgevoerd. Ik vermoed dat ik recent de 4.44 update heb gekregen en dat dit de oorzaak is (maar helemaal zeker ben ik dit niet).

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

TV Box uitschakelen met afstandsbediening tv (LG C2)


@Tboheeren  schreef:

 

Klopt het dat via infrarood je de tv box ook in en uit kan schakelen?


Ja, de Telenet TV-box is volledig bedienbaar met infrarood. Je kan dit het best manueel configureren. Soms moet je bij de configuratie van je universele afstandsbediening een andere fabrikant/operator kiezen (Ziggo, Virgin, UPC, CBL) als het niet werkt met Telenet of dat niet in het lijstje staat. Als je een code moet invoeren werkt het meestal met 01582 of 1582.

0 Likes
Tboheeren
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Wereld gedichtendag Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

TV Box uitschakelen met afstandsbediening tv (LG C2)

Met infrarood net hetzelfde probleem. De box bedienen (aanzetten, zappen, volume) is geen probleem. Uitschakelen doet hij niet...

0 Likes