Beantwoorden
Elipel
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Wereld gedichtendag Star Wars Day Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Telenet-TV defect(nog eens)

Hallo,

Telenet-tv wéér eens op zijn gat om het lelijk te verwoorden.

Waarom geeft men geen info op de site als er weer eens aan het werken zijn aan de app en dat daarvoor niet kan gekeken worden voor de tweede dag op rij?

Dan zou de klantendienst het véél minder druk hebben!

14 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5297
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet-TV defect(nog eens)

@Elipel welk toestel, merk type en software versie???

hier via iPhone werkt het altijd de Telenet tv app, geen problemen mee.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Elipel
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Wereld gedichtendag Star Wars Day Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Telenet-TV defect(nog eens)

1. Ik zit in spanje en testte de app op verschillende wifi netwerken, ook in appartement waar ik logeer.

Op 4G netwerk werkt het wél

Screenshot_20230118_131837_Telenet TV.jpg

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Telenet-TV defect(nog eens)

Er zijn inderdaad problemen met gebruikers van Apple toestellen die de functie privé doorgeven” (private relay) aan hebben staan. Via 4G heb je dat probleem inderdaad niet.

  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Elipel
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Wereld gedichtendag Star Wars Day Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Telenet-TV defect(nog eens)

Maar, ik heb een samsung s10+ geen apple

 

0 Likes
Throhand
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Wereld gedichtendag Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Telenet-TV defect(nog eens)

Volledig akkoord. Telenet verschuilt zich achter zijn user group De Netweters en vertikt het om op eigen website de iOS gebruikers te informeren over dit probleem. Hun oplossing laat trouwens zeer lang op zich wachten.

0 Likes
Throhand
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Wereld gedichtendag Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Telenet-TV defect(nog eens)

Netweter Krak heeft mij op de juiste weg gezet (versta nog steeds niet waarom Telenet dat zelf niet kan). Falen van tv app op iOS toestellen heeft te maken met de nieuwe feature van iCloud nl. “Privé doorgifte” (Engels: Private relay). Dit is een protocol dat kan uitgelaten of ingeschakeld worden, dit laatste met het oog op meer privacy bij het aanmelden op websites of andere internet diensten. Bij ingeschakeld wordt het aanmeldproces in twee stappen uitgevoerd en kan de ontvanger niet (meer) zien van welk IP adres de aanvraag komt. Hierbij nu mijn ervaringen met drie iPads die wij in gebruik hebben:

1) iPad Air2, iOS 15.7.2 taalinsteelling Nederlands, regio België, Privé doorgifte UIT. TV-app: éénmaal aanmelden en daarna ok (zoals voordien)

2) iPad Air2, iOS 15,7,2, taalinstelling Engels, regio Belgium, Private Relay ON: TV-app: 30min. geleden ok, op dit ogenblik alweer gesukkel bij aanmelden.

3) iPad 9 gen,iOS 16.2, taalinstelling Engels, regio Belgium, Private Relay ON: geprobeerd TV-app te downloaden van telenet.tv website (had die eergisteren al eens verwijderd en gepoogd terug te downloaden - helpt soms, maar dit keer niet: krijg melding “app niet beschikbaar in uw regio”. Dus geprobeerd om tv te kijken via telenet.tv en zelfde ervaring als geval 2.

Mijn conclusie: Bij iCloud instelling privé doorgifte UIT schijnt de zaak te zijn opgelost maar (nog) niet wanneer die wel in ingeschakeld. 

Bijkomende opmerking (en hoop dat de gasten van telent deze post meelezen): de miserie met “Aanmelden” op de tv-app gaat vaak samen met een plotse, en meestal tijdelijke, terugval van de downloadsnelheid. Ik heb dit al meermaals aangekaart met de “help?desk” van telenet maar daar hebben ze geen boodschap aan.

En tenslotte: terwijl ik dit schrijf probeert mijn echtgenote op iPad nr 1 van dit verslag tv te kijken met de app… (drie maal raden): alweer miserie: draaiend wieltje.

Sorry voorde lange post. Hoop dat het wat opbrengt, maar algemene conclusie: Telenet = mooie praatjes van een bende knoeiers en slechte service (helaas is Proximus al even erg, anders was ik allang weg)

Ex-Netweter
 

Telenet-TV defect(nog eens)


@Throhand  schreef:

 

Telenet = mooie praatjes van een bende knoeiers en slechte service (helaas is Proximus al even erg, anders was ik allang weg)


Even erg? Je overdrijft. De Proximus Pickx app heeft een dubbel zo goede score als de Telenet TV app:
Proximus Pickx 3,6: https://apps.apple.com/be/app/proximus-pickx/id1001169079?l=nl
Telenet TV 1,8: https://apps.apple.com/be/app/telenet-tv/id1360986914?l=nl
TV Vlaanderen 3,6: https://apps.apple.com/be/app/tv-vlaanderen/id1002155558?l=nl

De bekendste operator doet gewoon het minste moeite voor haar klanten en de meeste klanten zijn te bang of te lui om eens iets anders uit te proberen.

 

 

0 Likes
Throhand
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Wereld gedichtendag Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Telenet-TV defect(nog eens)

Met “even erg” bedoel ik de klant-onvriendelijkheid waarbij Proximus nog steeds de vlooien heeft van de voormalige Belgacom, en vroeger nog de PTT - een staatsinstelling met eerste-lijn medewerkers die huiveren bij het woord “klant”. Proximus gebruikt in hun “last mile” nog steeds twisted pair bekabeling maar zal overschakelen op fiber. Als dat niet te duur is zal het bij mij toch jeuken…

Tags (1)
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Telenet-TV defect(nog eens)

Zonder Fiber is Proximus geen optie hier, geen zin in internet via koper lijntjes

  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Throhand
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Wereld gedichtendag Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Telenet-TV defect(nog eens)

probleem is opgelost voor de iPads met iOS 15.7.2, zowel privé doorgifte AAN als UIT. Nog probleem met iOS 16.2 (aangekocht in mei 2022). Kan geen TV-app downloaden (“deze toepassing niet beschikbaar in uw land of regio” - staat op taal Engels en land Belgium) en onmogelijk om aan te melden via telenet.tv.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Telenet-TV defect(nog eens)

Ik las dat je probeert te downloaden "via de telenet website". Kan je is gewoon proberen naar de App Store te gaan en te zoeken naar 'telenet tv' en zo proberen downloaden?

  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Throhand
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Wereld gedichtendag Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Telenet-TV defect(nog eens)

Ik vind de telenet tv app niet (meer) op de AppStore. Idd vreemd want vroeger was die daar wel te vinden. Heeft Telenet bewust de verspreidigng via AppStore (voorlopig) geblokkeerd?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5862
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet-TV defect(nog eens)

@Throhand 

Als ik zoek in de App store dan vindt ik die wel geen enkel probleem.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Throhand
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Wereld gedichtendag Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Telenet-TV defect(nog eens)

ok hebbes! Bedankt.

0 Likes