24749
netweters
|
152305
antwoorden
|
20689
vragen
|
Hallo,
Telenet-tv wéér eens op zijn gat om het lelijk te verwoorden.
Waarom geeft men geen info op de site als er weer eens aan het werken zijn aan de app en dat daarvoor niet kan gekeken worden voor de tweede dag op rij?
Dan zou de klantendienst het véél minder druk hebben!
1. Ik zit in spanje en testte de app op verschillende wifi netwerken, ook in appartement waar ik logeer.
Op 4G netwerk werkt het wél
Maar, ik heb een samsung s10+ geen apple
Volledig akkoord. Telenet verschuilt zich achter zijn user group De Netweters en vertikt het om op eigen website de iOS gebruikers te informeren over dit probleem. Hun oplossing laat trouwens zeer lang op zich wachten.
Netweter Krak heeft mij op de juiste weg gezet (versta nog steeds niet waarom Telenet dat zelf niet kan). Falen van tv app op iOS toestellen heeft te maken met de nieuwe feature van iCloud nl. “Privé doorgifte” (Engels: Private relay). Dit is een protocol dat kan uitgelaten of ingeschakeld worden, dit laatste met het oog op meer privacy bij het aanmelden op websites of andere internet diensten. Bij ingeschakeld wordt het aanmeldproces in twee stappen uitgevoerd en kan de ontvanger niet (meer) zien van welk IP adres de aanvraag komt. Hierbij nu mijn ervaringen met drie iPads die wij in gebruik hebben:
1) iPad Air2, iOS 15.7.2 taalinsteelling Nederlands, regio België, Privé doorgifte UIT. TV-app: éénmaal aanmelden en daarna ok (zoals voordien)
2) iPad Air2, iOS 15,7,2, taalinstelling Engels, regio Belgium, Private Relay ON: TV-app: 30min. geleden ok, op dit ogenblik alweer gesukkel bij aanmelden.
3) iPad 9 gen,iOS 16.2, taalinstelling Engels, regio Belgium, Private Relay ON: geprobeerd TV-app te downloaden van telenet.tv website (had die eergisteren al eens verwijderd en gepoogd terug te downloaden - helpt soms, maar dit keer niet: krijg melding “app niet beschikbaar in uw regio”. Dus geprobeerd om tv te kijken via telenet.tv en zelfde ervaring als geval 2.
Mijn conclusie: Bij iCloud instelling privé doorgifte UIT schijnt de zaak te zijn opgelost maar (nog) niet wanneer die wel in ingeschakeld.
Bijkomende opmerking (en hoop dat de gasten van telent deze post meelezen): de miserie met “Aanmelden” op de tv-app gaat vaak samen met een plotse, en meestal tijdelijke, terugval van de downloadsnelheid. Ik heb dit al meermaals aangekaart met de “help?desk” van telenet maar daar hebben ze geen boodschap aan.
En tenslotte: terwijl ik dit schrijf probeert mijn echtgenote op iPad nr 1 van dit verslag tv te kijken met de app… (drie maal raden): alweer miserie: draaiend wieltje.
Sorry voorde lange post. Hoop dat het wat opbrengt, maar algemene conclusie: Telenet = mooie praatjes van een bende knoeiers en slechte service (helaas is Proximus al even erg, anders was ik allang weg)
@Throhand schreef:
Telenet = mooie praatjes van een bende knoeiers en slechte service (helaas is Proximus al even erg, anders was ik allang weg)
Even erg? Je overdrijft. De Proximus Pickx app heeft een dubbel zo goede score als de Telenet TV app:
Proximus Pickx 3,6: https://apps.apple.com/be/app/proximus-pickx/id1001169079?l=nl
Telenet TV 1,8: https://apps.apple.com/be/app/telenet-tv/id1360986914?l=nl
TV Vlaanderen 3,6: https://apps.apple.com/be/app/tv-vlaanderen/id1002155558?l=nl
De bekendste operator doet gewoon het minste moeite voor haar klanten en de meeste klanten zijn te bang of te lui om eens iets anders uit te proberen.
Met “even erg” bedoel ik de klant-onvriendelijkheid waarbij Proximus nog steeds de vlooien heeft van de voormalige Belgacom, en vroeger nog de PTT - een staatsinstelling met eerste-lijn medewerkers die huiveren bij het woord “klant”. Proximus gebruikt in hun “last mile” nog steeds twisted pair bekabeling maar zal overschakelen op fiber. Als dat niet te duur is zal het bij mij toch jeuken…
probleem is opgelost voor de iPads met iOS 15.7.2, zowel privé doorgifte AAN als UIT. Nog probleem met iOS 16.2 (aangekocht in mei 2022). Kan geen TV-app downloaden (“deze toepassing niet beschikbaar in uw land of regio” - staat op taal Engels en land Belgium) en onmogelijk om aan te melden via telenet.tv.
Ik vind de telenet tv app niet (meer) op de AppStore. Idd vreemd want vroeger was die daar wel te vinden. Heeft Telenet bewust de verspreidigng via AppStore (voorlopig) geblokkeerd?
ok hebbes! Bedankt.