@Stefke1974 Ik ga de manier van doen van Telenet niet goed praten, maar ze zitten blijkbaar wel in de SHlT. Door zeer ernstige softwareproblemen kunnen ze op dit ogenblik niet beter. Dus wachten of weggaan zijn de twee mogelijkheden. Er is geen recht op een vergoeding, er is wel recht op creditering. (in sommige gevallen zijn de gebruikte woorden heel belangrijk). Als je van de diensten van Telenet gedurende een langere tijd niet kan genieten, heb je recht op compensatie. Je berekent zelf de schade die je hierdoor had. De schade is het gemis aan genot gedurend de bepaalde periode. De schadeperiode begint vanaf de eerste melding aan Telenet (dat je kan bewijzen). Persoonlijk zou ik de eeerste 24 uur niet meetellen, Telenet moet immers een redelijke termijn hebben om het euvel te herstellen. Pas als het herstelt is ken je de lengte van de schadeperiode. Nu komt er allicht een moeilijke rekenoefening. Iemand die enkel een internetabonnement heeft en zijn internet heeft tien dagen niet gewerkt, heeft het gemakkelijk, die rekent de prijs van negen dagen van het interneteabonnement. Maandprijs gedeeld door het aantal dagen van de maand en vermenigvuldigd in dit voorbeeld met negen. Iemand met een bundel waarbij de de afzonderlijke elementen op de rekening staan, zal eerste de korting moeten verrekenen op de verschillende delen (dit zijn dus de oude bundels die nu niet meer verkocht worden). Iemand met een bundel met een globale prijs moet zelf een (berekende) schatting maken van hoeveel hij betaalt per maan voor het deel dat niet werkt. Finaal dat terug omrekenen ,aar de periode van derving. Als je uw rekening krijgt, betwist je ze (dat mag best met een maand vertraging). Je laat Telenet weten dat je die dienst heb moeten missen van datum tot datum, zijn X dagen, op basis van de tarieven van Telenet stel je vast dat de gemiste dienst(en) Y per maand is. Je rekent daarom (X-1) x Y aan als schade en zegt tevens dat je het betwiste bedrag inhoud op de rekening. Je verwijst hierbij ook naar artikel 5.2 van de Algemene voorwaarden. Zorg ervoor dat je de eventuele permanente opdracht stop zet (te melden aan Telenet, niet aan je financiële instelling). Doet Telenet toch nog een afhaling van je rekening, dan ga je naar je bank en eist die volledige betaling terug. Zodra je het volledig bedrag terug hebt betaal je het niet betwiste gedeelte. Dus bezint eer je begint, want uiteindelijk gaat het zeer waarschijnlijk over een klein bedrag van enkele euro's. Op de website van Telenet kan je zoeken naar Algemene voorwaarden. Hier een extract uit deze voorwaarden: 5. Verplichtingen van Telenet 5.1. Telenet verbindt zich ertoe haar vakkundigheid en zorg aan te wenden om U ononderbroken diensten van de best mogelijke kwaliteit te verstrekken, conform de wettelijke, reglementaire en contractuele voorschriften. Telenet spant zich naar beste vermogen in om eventuele onderbrekingen, storingen of herstellingen op korte termijn op te lossen. 5.2. Onverminderd het voorgaande, hebt U het recht bij voortdurende storingen of onderbrekingen de Overeenkomst kosteloos te beëindigen of creditering te vragen van het abonnementsgeld voor de duur van de hierboven vermelde onderbreking, tenzij deze storing aan Uzelf of aan een andere operator te wijten is. Mijn interpretatie van korte termijn: 24 uur voor iets in te geven in de software (dat die niet werkt is niet uw schuld, maar die van Telenet). Drie werkdagen als er een interventie nodig is buitenhuis (men moet de tijd laten voor inplaten werkzaamheden) (als dat egenzit, zit je wel een week zonder, 3 werkdagen plus een weekend plus een wettelijke feestdag).
... Meer weergeven