Beantwoorden
AurelSercu
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Al 25 duimen! Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Problemen met mails naar UK met btinternet.com

Mijn e-mails aan aan contact in het UK, met btinternet.com worden sinds enkele dagen steevast geweigerd. Ik zou te veel Spam verspreiden (!), en ze willen hun customers beschermen tot ik beterschap vertoon. En Btinternet zegt ook  : zonder het te weten kan ik besmet geweest zijn door ... mijn provider !

 

Mijn vraag : ligt het echt aan mij ? Ligt het aan Btintenet, dat Telenet niet (meer) vertrouwt ? Of ligt het aan Telenet ?

 

 

 

Aurel

 

@AurelSercu  Ik heb voor u een nieuw topic aangemaakt met uw tekst. Uw tekst heb ik ook herleid tot uw nieuwe vraag. | StefaanH (Krak)

0 Likes
57 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5202
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Problemen met mails naar UK met btinternet.com

@AurelSercu 

 

Om even in te pikken op depost van  @Arnie :

 

We zijn hier inderdaad even off-topic gegaan met dat publiek adres. De reden is dat uw publiek adres in alle andere gevallen (dus niet in geval van mail) steeds de sleutel is voor de blacklisting. Het bezoeken van bepaalde websites wordt daardoor verhinderd. Het ben jij die met uw publiek adres via een browser op een bepaalde website komt alwaar je niet meer welkom bent.

 

Daarom dat mensen die dat voorhebben trachten een ander publiek adres te krijgen, wat bij Telenet niet simpel is.

 

In het geval van mail is het dus een andere zaak zoals de collega's dat reeds hebben uitgelegd. Hier spelen de gegevens van de mailserver een rol. En niet met welk IP adres je dat stuurt.

 

Dit gewoon om het even uit te klaren waarom daar een beetje "discussie" over geweest is. Bij blacklisting wordt meteen aan publiek IP adres gedacht. En dat was in dit geval niet correct.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
AurelSercu
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Al 25 duimen! Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Problemen met mails naar UK met btinternet.com

Bedankt, Stefaan.

Op geen websites blijk ik geblacklist (denk ik). Zeker nog niet ondervonden.

En ik zwijg als vermoord van nu af aan over dat **-adres (zowel publiek als intern), want het leidt inderdaad off Topic.

(Al zal ik het wel eens signaleren als het eerstdaags of eerstweeks of eerstmaands veranderd blijkt te zijn.)

Aurel

Suzy
Community Manager
Berichten: 7399
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Problemen met mails naar UK met btinternet.com

@StefaanH @Arnie lijkt het jullie nodig dat ik dit intern navraag of laat onderzoeken?

 

Als ik het goed begrepen heb is het niet mogelijk om te mailen naar een btinternet.com e-mailadres en dit vanuit een Telenet mailadres. Ook is er geen verschil als dit vanuit Telenet Webmail wordt gedaan of via Thunderbird. Mailen vanuit Gmail daarentegen lukt wel. Correct? 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1751
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Problemen met mails naar UK met btinternet.com

@Suzydat is correct. Ja, misschien zou je eens intern kunnen navragen. Bedankt alvast.

Het schijnt dat BTinternet strenge regels hanteert voor de externe mailservers (zoals bijvoorbeeld newton.telenet.be) wanneer die mail willen afgeven. Voldoet Telenet niet aan de strenge regels?


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7789
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Problemen met mails naar UK met btinternet.com

@Arnie  @AurelSercu @Suzy  Vandaag zoals verwacht de reject teruggekregen in verband met het probleem van Aurel.

Dit is de tekst, blijkbaar blokkeren ze kompleet het maildomein van Telenet. De betrokken namen heb ik vervangen door xxxxx.

 

Reporting-MTA: dns; newton.telenet-ops.be
X-Postfix-Queue-ID: 4CL8g55B8YzMrJdV
X-Postfix-Sender: rfc822; @xxxxxxx@telenet.be
Arrival-Date: Tue, 27 Oct 2020 12:31:45 +0100 (CET)

Final-Recipient: rfc822; mick.xxxxxxx@btinternet.com
Original-Recipient: rfc822;mick.xxxxxxx@btinternet.com
Action: failed
Status: 4.0.0
Remote-MTA: dns; mx.lb.btinternet.com
Diagnostic-Code: smtp; 421-Policy (1.2.1.3) Too much SPAM received from
195.130.132.45 on 2020/10/31 11:34:31 GMT. As we detected too much spam, we
protected our customers by not allowing any more emails from this IP 421
till we notice an improvement. You may have been affected unknowingly
through your email provider. Please contact your email provider to assist.
Our Postmaster will be unable to help you.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
AurelSercu
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Al 25 duimen! Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Problemen met mails naar UK met btinternet.com

Inderdaad. Ik had de voorbije dag een dozijn testmails verzonden, en de "Weigeringen" stromen binnen ... Vier dagen en een half uur ongeveer na het verzenden destijds ...

Aurel

 

 

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Problemen met mails naar UK met btinternet.com

Dit is wat ze “ip reputation” noemen. Dit is geen zwart/wit gegeven zoals een blacklist, maar het IP wordt constant gemonitorred naar aandeel spam tov goede mail wat verzonden wordt vanaf dit IP.

Er wordt dus geen “domein” geblocked, wel een IP.

Als vanaf het IP adres van deze mailserver (195.130.132.45) mails zouden verstuurd worden voor een ander domein, zouden deze even goed geblokt worden. Als Telenet zou versturen vanaf een ander IP, dan wordt het een ander verhaal.

Maar dat doe je niet zomaar: een goede reputatie wordt vooral bereikt door VEEL mails te sturen die geen spam zijn en dit over een lange tijd.

 

En dan heb je ook nog blacklists (veel minder intelligent en ook wel een achterhaalde methode om spam tegen te houden):

https://mxtoolbox.com/SuperTool.aspx?action=blacklist%3a195.130.132.45&run=toolpage


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7789
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Problemen met mails naar UK met btinternet.com


@Steven-E  schreef:



Er wordt dus geen “domein” geblocked, wel een IP.

Als vanaf het IP adres van deze mailserver (195.130.132.45) mails zouden verstuurd worden voor een ander domein, zouden deze even goed geblokt worden. Als Telenet zou versturen vanaf een ander IP, dan wordt het een ander verhaal.

Ik had mij even verkeerd uitgedrukt met maildomein, ik bedoelde er wel degelijk mee hetgeen je uitlegt. Als ik en jij een domein hebben bij bvb one.com dan worden onze mails ook verstuurd vanaf hetzelfde IPadres maar met verschillende domeinnaam.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1751
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Problemen met mails naar UK met btinternet.com

Het probleem is niet beperkt tot één mailserver van Telenet (newton). Ik ontving nu juist een "undelivered" bericht betreffende server leibniz.telenet-ops.be

Natuurlijk kan dit inderdaad het gevolg zijn van een groot spam volume vanaf deze servers richting btinternet. Telenet zou dat gemakkelijk moeten kunnen controleren of er misbruik van de mailservers gebruikt wordt om grote volumes spam te versturen.

Toch vraag ik me af of het ook niet de config van de mailserver kan zijn, en dat de foutboodschap misschien gewoon misleidend is. Vaak zijn dit soort problemen terug te voeren tot de DNS instellingen van het maildomein en de betreffende servers.

Maar, dat is dan inderdaad werk voor het Telenet team.

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
AurelSercu
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Al 25 duimen! Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Problemen met mails naar UK met btinternet.com

Ik durf niet op "Oplossing" klikken, omdat er dus (voor mij persoonlijk) nog geen echte oplossing is. Al kan ik het probleem wel omzeilen met Gmail.

Wie de oplossing moet brengen, Telenet (die kan duidelijk maken aan BTinternet dat de servers geen spam-verspreiders zijn) of BTinternet (die minder streng kan optreden tgo. Telenet), daar spreek ik me niet over uit ... En de Brexit zal niet bijdragen tot een verzoening ? 😉  Maar jullie antwoorden brachten wel veel verheldering.

Vroeg of laat zal misschien blijken dat de zaak opgelost is. Dat gebeurde "opeens" ook 4 jaar geleden. En dan laat ik het weten.

 

Aurel

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5202
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Problemen met mails naar UK met btinternet.com

@AurelSercu 

 

Je kunt het ook zo bekijken:

  • Je weet nu wat het probleem is
  • Je weet dat je er zelf niks aan kan doen
  • Je weet hoe je het kan "omzeilen"

 

Dan kun je het eigenlijk wel als "opgelost" beschouwen. In zekere zin. Het is geen raadsel meer. Je zou dus eigenlijk de post die het licht in de duisternis liet schijnen kunnen aanduiden als oplossing.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
AurelSercu
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Al 25 duimen! Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Problemen met mails naar UK met btinternet.com

Stefaan,

En dat gaan we doen dus.

Aurel

0 Likes
AurelSercu
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Al 25 duimen! Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Problemen met mails naar UK met btinternet.com

Stefaan,

En dat doen we dus.

Aurel

0 Likes