Beantwoorden
AurelSercu
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Al 25 duimen! Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Problemen met mails naar UK met btinternet.com

Mijn e-mails aan aan contact in het UK, met btinternet.com worden sinds enkele dagen steevast geweigerd. Ik zou te veel Spam verspreiden (!), en ze willen hun customers beschermen tot ik beterschap vertoon. En Btinternet zegt ook  : zonder het te weten kan ik besmet geweest zijn door ... mijn provider !

 

Mijn vraag : ligt het echt aan mij ? Ligt het aan Btintenet, dat Telenet niet (meer) vertrouwt ? Of ligt het aan Telenet ?

 

 

 

Aurel

 

@AurelSercu  Ik heb voor u een nieuw topic aangemaakt met uw tekst. Uw tekst heb ik ook herleid tot uw nieuwe vraag. | StefaanH (Krak)

0 Likes
57 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Problemen met mails naar UK met btinternet.com

@AurelSercu   Download eens Malware Bytes en installeer dat en laat het draaien (proefversie) en kuis alles op wat dit programma aangeeft. Ik stuur je een PM met een andere vraag.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5228
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Problemen met mails naar UK met btinternet.com

Besmet door je provider lijkt me pure onzin. Wat wel kan is dat je een IP adres hebt verkregen dat door een spammer misbruikt werd.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
AurelSercu
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Al 25 duimen! Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Problemen met mails naar UK met btinternet.com

Stefaan,

Erg bedankt. Dat was wat ik gehoopt had.

'Kluns' Aurel

AurelSercu
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Al 25 duimen! Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Problemen met mails naar UK met btinternet.com

Ignace,

Malware Bytes (proefversie) draait sinds verleden donderdag 22-10-2020.

PM ontvangen, en beantwoord.

Bedankt.

Aurel

0 Likes
AurelSercu
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Al 25 duimen! Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Problemen met mails naar UK met btinternet.com

Bjorn,

IP adres dat door een spammer misbruikt werd ? Dat weet ik dus niet. Maar andere contacten die (ook) slachtoffer zijn, zouden me dat misschien laten weten, als ze de moeite willen doen ?

 

A propos, wijzigt een IP adres zich niet geregeld ? (Denk ik, misschien verkeerdelijk ...)

 

Er nog even bij zeggen dat ik vele jaren geleden (meer dan 10 ?) een soortgelijk probleem had met een Amerikaans mailadres. Comcast.net  was dat.

 

Aurel

0 Likes
AurelSercu
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Al 25 duimen! Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Problemen met mails naar UK met btinternet.com

Ignace,

Je schreef :

"Ik stuur je een PM met een andere vraag."

 

Die heb ik ontvangen. En ook "beantwoord". Maar ... ik kreeg van Telenet het bericht dat die dienst automatisch is, en dat die antwoorden niet verwerkt worden ... En nu weet ik echt niet hoe mijn 'privé' antwoord je kan bereiken ... 😞

Waarom ben ik digitaal toch zo onhandig ?... 😞

 

Aurel

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Problemen met mails naar UK met btinternet.com

Bezoek eens https://www.ip-tracker.org/blacklist-check.php om te zien wat voor status aangegeven wordt voor jouw ip adres. Wat je wenst te zien is "Blacklist Status: Not Blacklisted".

Dit is geen garantie, elke host kan zijn eigen blacklist bijhouden, maar dit kan toch een indicatie zijn.

 

Je ip adres veranderd niet regelmatig. Deze kan maandenlang dezelfde blijven, anders als bij andere providers waar deze soms elke 24 uur veranderd.

Als je een nieuw IP adres verandering wilt forceren (wanneer zou blijken dat je huidige geblacklist is) kun je een factory reset van je modem doen. Andere instellingen gaan dan natuurlijk verloren.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Problemen met mails naar UK met btinternet.com


@AurelSercu  schreef:

Die heb ik ontvangen. En ook "beantwoord". Maar ... ik kreeg van Telenet het bericht dat die dienst automatisch is, en dat die antwoorden niet verwerkt worden ... En nu weet ik echt niet hoe mijn 'privé' antwoord je kan bereiken ... 😞

Waarom ben ik digitaal toch zo onhandig ?... 😞

 

Aurel


Antwoorden op een privé bericht doe je via de website, niet door op de notificatie email te antwoorden.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Problemen met mails naar UK met btinternet.com

@AurelSercu 

Als het nog niet gelukt is:

Klik op naam @igvfer 

Selecteer dan : een persoonlijk bericht sturen.

Dan lukt het zeker


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
AurelSercu
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Al 25 duimen! Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Problemen met mails naar UK met btinternet.com

Bedankt !

Het lukte. Niet meteen. Want er was eerst : "Oops !", en ik moest een gemarkeerde fout verbeteren. (Een e-mailadres.)

Wéér bijgeleerd !

Aurel

0 Likes
AurelSercu
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Al 25 duimen! Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Problemen met mails naar UK met btinternet.com

Arnie,

Bedankt.

En ik heb je link gevolgd, en resultaat "Blacklist Status : Not blacklisted".

 

Wat het IP adres betreft ... Gisteren, en deze voormiddag, en daarnet nog, heb ik (dus 3 x) mijn IP-adres gecheckt ( op watismijnip.be ). Drie keer een ander. Ze hadden van de 8 cijfers alleen de eerste drie gemeenschappelijk.

 

Aurel

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Problemen met mails naar UK met btinternet.com

@AurelSercu 

 

Dat laatste is wel heel merkwaardig. Je zou driemaal hetzelfde resultaat moeten krijgen. Uw IP adres verandert niet zomaar ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
AurelSercu
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Al 25 duimen! Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Problemen met mails naar UK met btinternet.com

Stefaan,

Als leek heb ik daar geen antwoord op ... Maar ik herinner me, dat ik jaren geleden bij een bepaald soort vrijwilligerswerk, van de leiding het voorrecht kreeg om beter toegang te hebben tot een bepaalde database en (heemkundige) website. En inderdaad ! Dat bleek zo.

Maar 's anderendaags ging dat al weer niet meer.

Ik meldde dat, en ... het ging weer. Voor één dag ...   😞

 

En toen ik dat signaleerde, was toen het antwoord : "Dat komt omdat je IP adres steeds verandert."

 

Ik ben er toen van uitgegaan dat het IP-adres stééds wisselt. (Althans bij ... mensen zoals ik.)

 

Morgen check ik nog eens, en ik vermoed dat ik opnieuw ...

 

Aurel

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Problemen met mails naar UK met btinternet.com

@AurelSercu 

 

Ik ga ervan uit dat jij toch een normale HGW van Telenet hebt staan. En dat je daar dan uw PC of laptop gewoon aan koppelt, hetzij met een UTP kabel hetzij via WiFi.

 

Of ben ik daar verkeerd?

 

Welk OS heb je op uw PC/laptop? En staat daar dan speciale software op voor een of andere speciale toepassing?

 

Maar hoedanook, indien je een normale HGW hebt kan uw IP adres niet zomaar veranderen. Zelfs niet als die elke dag zou gereset worden.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes