24776
netweters
|
152627
antwoorden
|
20723
vragen
|
Mijn e-mails aan aan contact in het UK, met btinternet.com worden sinds enkele dagen steevast geweigerd. Ik zou te veel Spam verspreiden (!), en ze willen hun customers beschermen tot ik beterschap vertoon. En Btinternet zegt ook : zonder het te weten kan ik besmet geweest zijn door ... mijn provider !
Mijn vraag : ligt het echt aan mij ? Ligt het aan Btintenet, dat Telenet niet (meer) vertrouwt ? Of ligt het aan Telenet ?
Aurel
@AurelSercu Ik heb voor u een nieuw topic aangemaakt met uw tekst. Uw tekst heb ik ook herleid tot uw nieuwe vraag. | StefaanH (Krak)
Opgelost! Ga naar oplossing.
@AurelSercu Download eens Malware Bytes en installeer dat en laat het draaien (proefversie) en kuis alles op wat dit programma aangeeft. Ik stuur je een PM met een andere vraag.
Stefaan,
Erg bedankt. Dat was wat ik gehoopt had.
'Kluns' Aurel
Ignace,
Malware Bytes (proefversie) draait sinds verleden donderdag 22-10-2020.
PM ontvangen, en beantwoord.
Bedankt.
Aurel
Bjorn,
IP adres dat door een spammer misbruikt werd ? Dat weet ik dus niet. Maar andere contacten die (ook) slachtoffer zijn, zouden me dat misschien laten weten, als ze de moeite willen doen ?
A propos, wijzigt een IP adres zich niet geregeld ? (Denk ik, misschien verkeerdelijk ...)
Er nog even bij zeggen dat ik vele jaren geleden (meer dan 10 ?) een soortgelijk probleem had met een Amerikaans mailadres. Comcast.net was dat.
Aurel
Ignace,
Je schreef :
"Ik stuur je een PM met een andere vraag."
Die heb ik ontvangen. En ook "beantwoord". Maar ... ik kreeg van Telenet het bericht dat die dienst automatisch is, en dat die antwoorden niet verwerkt worden ... En nu weet ik echt niet hoe mijn 'privé' antwoord je kan bereiken ... 😞
Waarom ben ik digitaal toch zo onhandig ?... 😞
Aurel
Bezoek eens https://www.ip-tracker.org/blacklist-check.php om te zien wat voor status aangegeven wordt voor jouw ip adres. Wat je wenst te zien is "Blacklist Status: Not Blacklisted".
Dit is geen garantie, elke host kan zijn eigen blacklist bijhouden, maar dit kan toch een indicatie zijn.
Je ip adres veranderd niet regelmatig. Deze kan maandenlang dezelfde blijven, anders als bij andere providers waar deze soms elke 24 uur veranderd.
Als je een nieuw IP adres verandering wilt forceren (wanneer zou blijken dat je huidige geblacklist is) kun je een factory reset van je modem doen. Andere instellingen gaan dan natuurlijk verloren.
@AurelSercu schreef:Die heb ik ontvangen. En ook "beantwoord". Maar ... ik kreeg van Telenet het bericht dat die dienst automatisch is, en dat die antwoorden niet verwerkt worden ... En nu weet ik echt niet hoe mijn 'privé' antwoord je kan bereiken ... 😞
Waarom ben ik digitaal toch zo onhandig ?... 😞
Aurel
Antwoorden op een privé bericht doe je via de website, niet door op de notificatie email te antwoorden.
Als het nog niet gelukt is:
Klik op naam @igvfer
Selecteer dan : een persoonlijk bericht sturen.
Dan lukt het zeker
Bedankt !
Het lukte. Niet meteen. Want er was eerst : "Oops !", en ik moest een gemarkeerde fout verbeteren. (Een e-mailadres.)
Wéér bijgeleerd !
Aurel
Arnie,
Bedankt.
En ik heb je link gevolgd, en resultaat "Blacklist Status : Not blacklisted".
Wat het IP adres betreft ... Gisteren, en deze voormiddag, en daarnet nog, heb ik (dus 3 x) mijn IP-adres gecheckt ( op watismijnip.be ). Drie keer een ander. Ze hadden van de 8 cijfers alleen de eerste drie gemeenschappelijk.
Aurel
Dat laatste is wel heel merkwaardig. Je zou driemaal hetzelfde resultaat moeten krijgen. Uw IP adres verandert niet zomaar ...
Stefaan,
Als leek heb ik daar geen antwoord op ... Maar ik herinner me, dat ik jaren geleden bij een bepaald soort vrijwilligerswerk, van de leiding het voorrecht kreeg om beter toegang te hebben tot een bepaalde database en (heemkundige) website. En inderdaad ! Dat bleek zo.
Maar 's anderendaags ging dat al weer niet meer.
Ik meldde dat, en ... het ging weer. Voor één dag ... 😞
En toen ik dat signaleerde, was toen het antwoord : "Dat komt omdat je IP adres steeds verandert."
Ik ben er toen van uitgegaan dat het IP-adres stééds wisselt. (Althans bij ... mensen zoals ik.)
Morgen check ik nog eens, en ik vermoed dat ik opnieuw ...
Aurel
Ik ga ervan uit dat jij toch een normale HGW van Telenet hebt staan. En dat je daar dan uw PC of laptop gewoon aan koppelt, hetzij met een UTP kabel hetzij via WiFi.
Of ben ik daar verkeerd?
Welk OS heb je op uw PC/laptop? En staat daar dan speciale software op voor een of andere speciale toepassing?
Maar hoedanook, indien je een normale HGW hebt kan uw IP adres niet zomaar veranderen. Zelfs niet als die elke dag zou gereset worden.