41982
netweters
|
18473
gesprekken
|
19961
vragen
|
Sinds enkele dagen werkt mijn eSIM op mijn Apple Watch Ultra niet meer.
Ik heb reeds meermaals de eSIM verwijderd van mijn Apple Watch, gedeactiveerd en Mijn Telenet en alles opnieuw geactiveerd.
In de instellingen van mijn Apple Watch op mijn iPhone zie ik Telenet staan onder de netwerken die niet in gebruik zijn en krijg deze niet geactiveerd.
Dit is heel vervelend aangezien ik speciaal een simkaartje bij Telenet heb aangevraagd om de eSIM op smartwatch te kunnen gebruiken.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Die ene muisklik duurt geen 2 weken .... maar jij bent niet de enige die "één muisklik" nodig heeft van de technische dienst.
Er zijn xxx wachtenden voor u
Ik zit met dezelfde problemen, ik heb maanden geleden reeds een klacht ingediend bij de ombudsdienst.
Deze stuurde me deze week een mail met volgende zin in:
"Telenet laat ons in andere dossiers (zoals deze) weten dat een oplossing voorhanden zou zijn na 3 december."
Ik hoop dat er eindelijk een oplossing komt, de problemen slepen al aan sinds april
Dan zou ik aan de ombudsdienst laten weten dat dit antwoord niet bevredigend is want het is vaag en algemeen. Je verwacht een duidelijk antwoord en dat is voor ten laatste een bepaalde datum. Om maar iets te zeggen 18 oktober 2025 is ook na 3 december 2023. Je wilt een meer bindend antwoord van Telenet en bijgevolg moet er een compensatie zijn als Telenet zijn eigen bindend antwoord respecteert.
De ombudsdienst zal je antwoord doorsturen naar Telenet die op zijn beurt opnieuw moet reageren via de ombudsdienst. Mogelijk zal de ombudsdienst de bemiddeling stopzetten met een advies.
Natuurlijk heb ik onmiddellijk een mail teruggestuurd.
Ik heb nogmaals aangedrongen op compensatie en dat dit niet kan wachten tot het opgelost is aangezien er nu geen nadelen zijn voor telenet. Enkel als ze er nu financieel nadeel van hebben zal dit sneller opgelost zijn.
Al iemand ervaring met de nieuwe Apple update 17.1.2 ?
Heb esim werkende maar durf niet meer zo snel updaten aangezien de miserie met de esim in juni na een update is begonnen.
Vorige week die mail gekregen van de ombudsman met de vraag of het al terug werkte.
Deze week werd ik gecontacteerd door telenet met dezelfde vraag. Ik heb toen ook gezegd dat ik mijn esim niet kon loskoppelen op "mijn telenet". Miraculeus werkte mijn ultra esim kort daarna, zonder iets te doen, niet inloggen of aanmelden. Ze vertelde ook dat het na 4 december zou moeten opgelost zijn.
Net de update gedaan van mijn gsm en de esim blijft werken. Het is wel zo dat ik het probleem had, na de elke update van de watch dat de esim niet meer werkte.
@WG94 schreef:
@Moderator Is er ooit bevestiging gekomen dat er effectief een patch ging uitgerold worden op 15/11?
Bij sommigen blijkt het opgelost, bij anderen niet.
@WG94 dankjewel om ons even opnieuw te pingen, terecht!
Het heeft even geduurd, waarvoor onze excuses. Maar we hebben intern verschillende collega's moeten contacteren om de nodige informatie te krijgen. De laatste informatie die wij hebben gekregen, is dat de issues met de connectie en issues met de activatie van de Apple Watch opgelost zouden zijn sinds maandag 20/11.
We willen iedereen in deze thread, die de afgelopen weken/maanden problemen met deze 2 aspecten had, vragen om het opnieuw te testen.
Aanvullend, is het ons onduidelijk waar de ombudsdienst de datums 15/11 en 3/12 haalde. Zijn beide datums die intern bij ons niet gecommuniceerd zijn.
Bij mij werkt het nog steeds niet.
Kan inloggen, alles aanvaarden en dan fout dat het niet kan geactiveerd worden.
Beste suzy,
Ik vind het knap dat u dit allemaal bent gaan uitzoeken en apprecieer dit enorm (geen slecht woord over of aan u), helaas moet ik ook melden dat het geen correcte info is die u geeft en gekregen heeft.
En ik denk dat elke klant dit een beetje beu aan het worden is.
Bij mij werkte alles perfect totdat ik ben overgeschakeld van WIGO naar OneUp.
Dit deed ik op 30/10 omdat ik met de 35GB voor 2 volwassenen en 2 tieners niet altijd toe kwam (vooral tijdens de vakantie).
Leuk om dan ook een week nadien een mail te krijgen dat mijn WIGO (reeds omgezet) kosteloos een upgrade krijgt van 35gb naaar 70gb!
Dus de wijziging was niet nodig geweest. En ook nog eens de problemen met mijn Esim erbij nu. zelfs na terugkeer uit het buitenland in augustus werktte de watch terug in België.
In mijn vorige bericht deed ik de melding dat ik een SMS had gekregen (heb ik op 23/11 gekregen) en alles moest heropstarten (S-19760398). Na heropstarten netjes de SIM (oude abonnement, expired) weg genomen en terug activeren. Dit heeft gewerkt, ik was echt blij.
Om helaas na x aantal tijd terug uit te vallen (meerdere testen gedaan). Ik bel dus op 24/11 terug (geef de info van de SMS) en de dame kon mij melden dat het probleem Esim nog altijd open staat (er is een alarm voor?) en mijn huisige call hier niets mee te maken had (heel bizar). En gaat mij nogmaals (ze kon mij niet terugvinden) koppelen aan het alarm.
Ik heb net nog eens getest. Beide toestellen uit, terug aangezet en ik zie nog altijd 2! Mobile services een Telenet expired staan en een Telenet Not in use (en kan ik niet activeren). Op mijn telenet staat er geen One SIM voor GSM/AppleWatch actief (vroeger wel op mijn Wigo)! Ik kan het mobile plan (beiden) verwijderen, en als ik een nieuwe wil toevoegen krijg ik de melding dat er iets mis is en ik jullie helpdesk moet bellen.
Dus geen plan meer actief op de app. Na amper 2 minuten krijg ik plots weer Telenet Expired en nog wat later (kan soms 15 minuten duren) een Telenet (not in use) te zien. Watch werkt natuulijk niet.
Maar de One-Sim voor mijn Applewatch staat wel netjes op mijn faktuur! Ja het is inbegrepen in mijn abonnement, toch werkt het nog altijd niet.
Ik hoop dat we snel een duidelijk antwoord krijgen en liever snel een oplossing krijgen.
Ik moet je helaas tegenspreken. De ombudsdienst had wel datums doorgekregen. Die werden door de ombudsdienst ook gecommuniceerd.
Vorige week kreeg ik een brief van de ombudsdienst, deze week werd ik opgebeld door iemand van telenet met dezelfde vraag. Op die brief had ik met heel wat commentaar geantwoord. De persoon die me opbelde wist duidelijk wat mijn commentaar was en ik kreeg dezelfde vraag van haar.
Ik heb haar ook geantwoord waar volgens mij het probleem lag, Kort na het telefoongesprek werkte mijn esim zonder dat ik er iets hoefde voor te doen. de persoon gaf ook duidelijk dezelfde datum als de ombudsdienst.
We zullen zien als het blijft werken na de volgende update, en als de beloftes nageleefd worden door telenet.
@Suzy ik denk dat jij niet goed geinformeerd bent.
Bij mij nog steeds niets. Telkens na configureer mobiel netwerk, heel de procedure afgelopen om dan uiteindelijk het bericht "er ging even iets mis,probeer het later opnieuw of contacteer ons op 015 66 66 66" te krijgen.
@mce Ik denk dat ze gewoon je esim even moet loskoppelen, maar je kan het niet meer via mijn telenet
Heb ik laten doen, maar het lukte blijkbaar niet. De persoon sprak van een softwarefout bij hun. Heeft dan alle gegevens naar een andere dienst gestuurd. Nog maar eens...
@mce Klacht indienen bij de ombudsdienst, dan word je op de hoogte gehouden.
Ik heb reeds 2x klacht ingediend bij de ombudsdienst ,2 maand en een 1 maand geleden. Haalt blijkbaar niet veel uit...
Ik vraag me wel af, zijn er nu nu al veel personen waarbij het werkt en ook blijft werken ?