Beantwoorden
KPS
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Verander-je-wachtwoord-dag Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Controleert Check & Smile wel verbruik en abonnement?

De nieuwe TN-tool 'Check&Smile' belooft oa te testen of je verbruik bij je abo past.  Totaal niet dus!  Ik deed net de test voor mijn schoonvader die al sinds geruime tijd in een ONE-abo 2 'unlimited' mobiele nummers heeft.  Je zou dus al denken/hopen dat TN over de gebruikte volumes beschikt van beide nummer en op die basis al dan niet bevestigt dat alles prima is.  En ja hoor: alles is prima zegt de tool, ondanks het feit dat verbruik van beide nummers RUIM en consistent onder de 10GB valt.  Een eerlijke tool zou dus aangeven dat een downgrade van mobiele-abo's aangewezen is (-20€/maand!!), maar nee hoor, dat doen we bij TN niet.  Wat een domper!

Ben benieuwd naar reactie van TN, die brave mensen (beide 85j) betalen dus al geruime tijd véél en véél te veel ...

TIP voor het forum: mss ook ff label Check&Smile aanmaken?

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Check&Smile ... eerder een marketing truk vrees ik?

43 reacties
K-330
Experienced Veelweter
Berichten: 290
Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! WOW! De magic number!

Controleert Check & Smile wel verbruik en abonnement?

Deze ochtend nog even een nieuwe test gedaan met een andere Telenet simkaart mobiel. Er was internet (dus dat zit goed) en de 'Check en smile' test gedaan. Wat bleek; We hebben geen verbinding en u heeft het beste product.

Ik heb een paar vragen waarmee ik gans de voormiddag loop:

1. Heeft men Check en smile op een klein publiek getest?

2. Moet de Telenet modem aanstaan om je internet mobiel te te testen? Of kan je ook appart je mobiel testen, zoals we hier gedaan hebben.

3. Waarom zegt Check en smile, dat je product goed is i.p.v. we kunnen geen beoordeling geven van je product, aangezien we geen verbinding kunnen maken?

 

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 3254
Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Controleert Check & Smile wel verbruik en abonnement?

Goed dat je het meld dat kan niet de bedoeling zijn

Als er te veel fouten in zijn zullen ze even offline moeten hallen

Best dat je door geeft aan telenet

https://www2.telenet.be/residential/nl/contact/mytelenet-help/chat-via-whatsapp.html

 

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 528
Opgeruimd staat netjes! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij? JACKPOT!

Controleert Check & Smile wel verbruik en abonnement?


@luc55  schreef:

Best dat je door geeft aan telenet

https://www2.telenet.be/residential/nl/contact/mytelenet-help/chat-via-whatsapp.html


Telenet had beter een eigen chat applicatie met ticket systeem geïmplementeerd in hun MyTelenet app in plaats van te investeren in Check and Smile. 

Zo kunnen de niet whatsapp gebruikers ook eenvoudiger de helpdesk bereiken. 😉


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



DeMMi
Expert Moderator
Berichten: 43
Een bus vol! Warming up? Topicwurm! Al 25 duimen!

Controleert Check & Smile wel verbruik en abonnement?

Hey allen, 

Ik wil alvast even melden dat we dit topic aan het volgen zijn en al enkele vragen hebben uitgezet. We houden jullie op de hoogte! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewDeMMi | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

KPS
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Verander-je-wachtwoord-dag Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Controleert Check & Smile wel verbruik en abonnement?

Bericht is idd van 10j geleden, maar nog steeds geldig, dus TN gaat hier zwaar in de fout door wettelijke verplichting niet na te komen, of zie ik iets over het hoofd?

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 3254
Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Controleert Check & Smile wel verbruik en abonnement?

Er staat op je factuur een link naar goedkoopte abo

https://www.bestetarief.be/#/home

 

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2305
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Controleert Check & Smile wel verbruik en abonnement?

Naar mijn ervaring is die Check & Smile inderdaad zéér basic en vooral marketing, beetje zoals alles in de Telenet app helaas 😕. Ik geloof echter niet in de duurdere abonnementen aansmeren theorie, het zal wel de bedoeling hebben klanten het juiste abonnement te kiezen of ze aan te sporen functies van je abonnement (waarvan je misschien niet wist dat je ze had), te gebruiken. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5399
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Controleert Check & Smile wel verbruik en abonnement?

 Dan denk ik  aan klanten met oudere formules zoals de Whop en Whoppa en de nog oudere.  Daar zijn er die beter af zullen zijn met een one limited dan met hetgeen ze nu hebben. Ze moeten goed uitkijken niet enkel naar wat ze nu hebben maar naar wat ze gebruiken en verbruiken en voor welke prijs hebben ze dat in een One.

Ik denk ook aan de One klanten met weinig mobiel dataverbruik.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7514
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! Tag away, my dear! TAGGING MASTER!

Controleert Check & Smile wel verbruik en abonnement?


@KPS  schreef:

Bericht is idd van 10j geleden, maar nog steeds geldig, dus TN gaat hier zwaar in de fout door wettelijke verplichting niet na te komen, of zie ik iets over het hoofd?


Telenet is inderdaad wettelijk verplicht om klanten te informeren over het beste tarief. Dit wordt 1x per jaar gedaan via de aanrekening/factuur. Er wordt dan gekeken of er puur qua prijs en verbruik een beter abonnement voor de klant bestaat. Er wordt dus geen rekening gehouden met andere voordelen van onze abonnementen (bv. Safespot of specificaties). De parameters waar rekening mee wordt gehouden, worden bepaald door het BIPT.

@K-330  schreef:

Deze ochtend nog even een nieuwe test gedaan met een andere Telenet simkaart mobiel. Er was internet (dus dat zit goed) en de 'Check en smile' test gedaan. Wat bleek; We hebben geen verbinding en u heeft het beste product.

Ik heb een paar vragen waarmee ik gans de voormiddag loop:

1. Heeft men Check en smile op een klein publiek getest?

2. Moet de Telenet modem aanstaan om je internet mobiel te te testen? Of kan je ook appart je mobiel testen, zoals we hier gedaan hebben.

3. Waarom zegt Check en smile, dat je product goed is i.p.v. we kunnen geen beoordeling geven van je product, aangezien we geen verbinding kunnen maken?


We pikken ook graag even op deze vragen in:

  1. De Check & Smile werd in juni toegevoegd aan de MyTelenet-app zonder campagne. Zo konden we organisch al enkele aanpassingen en verbeteringen inwerken. Er werd dus zeker een testperiode voorzien.
  2. De Check & Smile voert geen test uit van je mobiele netwerk, de 'netwerk-check' die wordt uitgevoerd gaat over je thuisnetwerk (modem). Je kan de Check & Smile vanop eender welke locatie uitvoeren, maar je test dus wel degelijk je verbinding op je thuisadres. 
  3. Je laatste vraag begrijpen we niet zo goed, wanneer heb je deze melding precies gekregen? 
@m-jan20  schreef:

Naar mijn ervaring is die Check & Smile inderdaad zéér basic en vooral marketing, beetje zoals alles in de Telenet app helaas 😕. Ik geloof echter niet in de duurdere abonnementen aansmeren theorie, het zal wel de bedoeling hebben klanten het juiste abonnement te kiezen of ze aan te sporen functies van je abonnement (waarvan je misschien niet wist dat je ze had), te gebruiken. 


@m-jan20 we zullen even opsommen wat de Check & Smile precies allemaal controleert.

  1. Netwerk
    Heb je als klant een optimale verbinding? Werkt de modem zoals het hoort? Kan je best wifi-pods installeren? Het controleert ook of je als klant mogelijks een te oude modem nog geïnstalleerd hebt.
  2. Product
    Zit je als klant nog op het juiste product? Of is er een abonnement dat beter aansluit bij je surf- en/of kijkgedrag? Gebruik je als klant alle inbegrepen opties of functionaliteiten? Zo niet, leggen we dit via de Check & Smile uit.
    • WIGO > ONE(up)
    • Prijs Volgens Verbruik > Telenet Mobile
    • Entertainment abonnement dat je niet of nauwelijks gebruikt?
    • een ongebruikte datasimkaart inbegrepen in ONE
    • een eSIM voor smartwatches inbegrepen in ONE of KLIK
    • hoe je jouw decoder omruilt voor een Telenet TV-box
    • hoe je terugkijk-TV, stembediening of de Telenet TV-app gebruikt

  3. Veilig surfen
    Safesurf is gratis inbegrepen in Easy Internet, All-Internet, Giga Internet, ONE, KLIK en Business Fibernet. Safespot+ is inbegrepen in ONEup of kan elke klant nemen tegen betaling. Heb je als klant Safesurf nog niet geactiveerd? Dan leggen we uit via Check & Smile hoe je dat kan doen. We delen ook extra tips rond phishing en wat je kan doen om je te beschermen tegen online gevaren. 

  4. Klantvoordelen
    De Klantenprijs wordt in de kijker gezet en voor SOHO-klanten ook de Digitale Versnelling.

Goed om te weten! Het voorstel dat je als klant krijgt is altijd gebaseerd op de gegevens die wij van jou als klant hebben (zoals kijk- en/of surfgedrag). Staat jouw privacy level ingesteld op 'Algemeen' dan kunnen we geen voorstel doen. Je kan jouw privacy level steeds aanpassen via MyTelenet.

Alles over de Check & Smile


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

KPS
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Verander-je-wachtwoord-dag Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Controleert Check & Smile wel verbruik en abonnement?

Dank voor jouw uitgebreide antwoord.

Had graag contact om samen te zien waar en waarom de check dan blijkbaar bij mijn schoonouders niet gewerkt heeft met 2 unlimited mobile abo's in ONE-pakket die nauwelijks gebruikt werden.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 6069
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Controleert Check & Smile wel verbruik en abonnement?

@KPS 

Neem dan eens contact met de klantendienst op om het te bespreken. Suzy is enkel onze moderator hier en geen persoonlijk contact binnen dit forum over dergelijke zaken. Zij kan enkel de informatie geven die ze ook maar intern heeft en krijgt maar een persoonlijk contact is via de klantendienst 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Bas
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Controleert Check & Smile wel verbruik en abonnement?

Je hebt het verkeerd begrepen, zo werkt Check&Smile toch helemaal niet?

Check&Smile pusht klanten naar duurdere abonnementen of extra producten zoals Wifi-pods of Safespot+.

Allez, je mag daarin niet naïef zijn. Telenet gaat via hun app die op de smartphone van meer dan 1 miljoen klanten is geïnstalleerd toch geen melding tonen dat je best naar een goedkoper abonnement overstapt?

Iedereen die minder dan 10 GB verbruikt zou dan in een handomdraai 7,40 euro per maand minder betalen. Dat zou Telenet miljoenen euro's verlies opleveren.

KPS
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Verander-je-wachtwoord-dag Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Controleert Check & Smile wel verbruik en abonnement?

Ik begrijp wat je bedoelt, maar dat is niet wat TN in de beschrijving van dit tool schrijven/beweren ... analyseren of abo nog bij je past gaat in 2 richtingen, tenzij TN er een (onzichtbaar) sterretje erbij zet en in de kleine lettertjes verduidelijkt dat de tool enkel naar verhogingen/verzwaringen vh abo gaat kijken, maar dat heb ik voorlopig nog niet gevonden hoor ...

Bas
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Controleert Check & Smile wel verbruik en abonnement?

Twee richtingen is jouw persoonlijke interpretatie. Telenet zegt nergens dat Check&Smile jou een goedkoper abonnement zal voorstellen.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5327
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Controleert Check & Smile wel verbruik en abonnement?


@Bas  schreef:

Twee richtingen is jouw persoonlijke interpretatie. Telenet zegt nergens dat Check&Smile jou een goedkoper abonnement zal voorstellen.


"Past je abonnement bij je verbruik?"

Voor mij werkt dat in 2 richtingen. Wie maandelijks amper 20 GiB (bijv. mijn moeder van 73) verbruikt heeft in principe geen onbeperkt internet nodig. Telenet zegt nergens dat Check&Smile iemand géén goedkoper abonnement zal voorstellen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.