41778
netweters
|
18305
gesprekken
|
19785
vragen
|
De nieuwe TN-tool 'Check&Smile' belooft oa te testen of je verbruik bij je abo past. Totaal niet dus! Ik deed net de test voor mijn schoonvader die al sinds geruime tijd in een ONE-abo 2 'unlimited' mobiele nummers heeft. Je zou dus al denken/hopen dat TN over de gebruikte volumes beschikt van beide nummer en op die basis al dan niet bevestigt dat alles prima is. En ja hoor: alles is prima zegt de tool, ondanks het feit dat verbruik van beide nummers RUIM en consistent onder de 10GB valt. Een eerlijke tool zou dus aangeven dat een downgrade van mobiele-abo's aangewezen is (-20€/maand!!), maar nee hoor, dat doen we bij TN niet. Wat een domper!
Ben benieuwd naar reactie van TN, die brave mensen (beide 85j) betalen dus al geruime tijd véél en véél te veel ...
TIP voor het forum: mss ook ff label Check&Smile aanmaken?
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Check&Smile ... eerder een marketing truk vrees ik?
Deze ochtend nog even een nieuwe test gedaan met een andere Telenet simkaart mobiel. Er was internet (dus dat zit goed) en de 'Check en smile' test gedaan. Wat bleek; We hebben geen verbinding en u heeft het beste product.
Ik heb een paar vragen waarmee ik gans de voormiddag loop:
1. Heeft men Check en smile op een klein publiek getest?
2. Moet de Telenet modem aanstaan om je internet mobiel te te testen? Of kan je ook appart je mobiel testen, zoals we hier gedaan hebben.
3. Waarom zegt Check en smile, dat je product goed is i.p.v. we kunnen geen beoordeling geven van je product, aangezien we geen verbinding kunnen maken?
Goed dat je het meld dat kan niet de bedoeling zijn
Als er te veel fouten in zijn zullen ze even offline moeten hallen
Best dat je door geeft aan telenet
https://www2.telenet.be/residential/nl/contact/mytelenet-help/chat-via-whatsapp.html
@luc55 schreef:Best dat je door geeft aan telenet
https://www2.telenet.be/residential/nl/contact/mytelenet-help/chat-via-whatsapp.html
Telenet had beter een eigen chat applicatie met ticket systeem geïmplementeerd in hun MyTelenet app in plaats van te investeren in Check and Smile.
Zo kunnen de niet whatsapp gebruikers ook eenvoudiger de helpdesk bereiken. 😉
Bericht is idd van 10j geleden, maar nog steeds geldig, dus TN gaat hier zwaar in de fout door wettelijke verplichting niet na te komen, of zie ik iets over het hoofd?
Naar mijn ervaring is die Check & Smile inderdaad zéér basic en vooral marketing, beetje zoals alles in de Telenet app helaas 😕. Ik geloof echter niet in de duurdere abonnementen aansmeren theorie, het zal wel de bedoeling hebben klanten het juiste abonnement te kiezen of ze aan te sporen functies van je abonnement (waarvan je misschien niet wist dat je ze had), te gebruiken.
Dan denk ik aan klanten met oudere formules zoals de Whop en Whoppa en de nog oudere. Daar zijn er die beter af zullen zijn met een one limited dan met hetgeen ze nu hebben. Ze moeten goed uitkijken niet enkel naar wat ze nu hebben maar naar wat ze gebruiken en verbruiken en voor welke prijs hebben ze dat in een One.
Ik denk ook aan de One klanten met weinig mobiel dataverbruik.
@KPS schreef:
Bericht is idd van 10j geleden, maar nog steeds geldig, dus TN gaat hier zwaar in de fout door wettelijke verplichting niet na te komen, of zie ik iets over het hoofd?
Telenet is inderdaad wettelijk verplicht om klanten te informeren over het beste tarief. Dit wordt 1x per jaar gedaan via de aanrekening/factuur. Er wordt dan gekeken of er puur qua prijs en verbruik een beter abonnement voor de klant bestaat. Er wordt dus geen rekening gehouden met andere voordelen van onze abonnementen (bv. Safespot of specificaties). De parameters waar rekening mee wordt gehouden, worden bepaald door het BIPT.
@K-330 schreef:
Deze ochtend nog even een nieuwe test gedaan met een andere Telenet simkaart mobiel. Er was internet (dus dat zit goed) en de 'Check en smile' test gedaan. Wat bleek; We hebben geen verbinding en u heeft het beste product.
Ik heb een paar vragen waarmee ik gans de voormiddag loop:
1. Heeft men Check en smile op een klein publiek getest?
2. Moet de Telenet modem aanstaan om je internet mobiel te te testen? Of kan je ook appart je mobiel testen, zoals we hier gedaan hebben.
3. Waarom zegt Check en smile, dat je product goed is i.p.v. we kunnen geen beoordeling geven van je product, aangezien we geen verbinding kunnen maken?
We pikken ook graag even op deze vragen in:
@m-jan20 schreef:
Naar mijn ervaring is die Check & Smile inderdaad zéér basic en vooral marketing, beetje zoals alles in de Telenet app helaas 😕. Ik geloof echter niet in de duurdere abonnementen aansmeren theorie, het zal wel de bedoeling hebben klanten het juiste abonnement te kiezen of ze aan te sporen functies van je abonnement (waarvan je misschien niet wist dat je ze had), te gebruiken.
@m-jan20 we zullen even opsommen wat de Check & Smile precies allemaal controleert.
Goed om te weten! Het voorstel dat je als klant krijgt is altijd gebaseerd op de gegevens die wij van jou als klant hebben (zoals kijk- en/of surfgedrag). Staat jouw privacy level ingesteld op 'Algemeen' dan kunnen we geen voorstel doen. Je kan jouw privacy level steeds aanpassen via MyTelenet.
Dank voor jouw uitgebreide antwoord.
Had graag contact om samen te zien waar en waarom de check dan blijkbaar bij mijn schoonouders niet gewerkt heeft met 2 unlimited mobile abo's in ONE-pakket die nauwelijks gebruikt werden.
Neem dan eens contact met de klantendienst op om het te bespreken. Suzy is enkel onze moderator hier en geen persoonlijk contact binnen dit forum over dergelijke zaken. Zij kan enkel de informatie geven die ze ook maar intern heeft en krijgt maar een persoonlijk contact is via de klantendienst
Je hebt het verkeerd begrepen, zo werkt Check&Smile toch helemaal niet?
Check&Smile pusht klanten naar duurdere abonnementen of extra producten zoals Wifi-pods of Safespot+.
Allez, je mag daarin niet naïef zijn. Telenet gaat via hun app die op de smartphone van meer dan 1 miljoen klanten is geïnstalleerd toch geen melding tonen dat je best naar een goedkoper abonnement overstapt?
Iedereen die minder dan 10 GB verbruikt zou dan in een handomdraai 7,40 euro per maand minder betalen. Dat zou Telenet miljoenen euro's verlies opleveren.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar dat is niet wat TN in de beschrijving van dit tool schrijven/beweren ... analyseren of abo nog bij je past gaat in 2 richtingen, tenzij TN er een (onzichtbaar) sterretje erbij zet en in de kleine lettertjes verduidelijkt dat de tool enkel naar verhogingen/verzwaringen vh abo gaat kijken, maar dat heb ik voorlopig nog niet gevonden hoor ...
Twee richtingen is jouw persoonlijke interpretatie. Telenet zegt nergens dat Check&Smile jou een goedkoper abonnement zal voorstellen.
@Bas schreef:Twee richtingen is jouw persoonlijke interpretatie. Telenet zegt nergens dat Check&Smile jou een goedkoper abonnement zal voorstellen.
"Past je abonnement bij je verbruik?"
Voor mij werkt dat in 2 richtingen. Wie maandelijks amper 20 GiB (bijv. mijn moeder van 73) verbruikt heeft in principe geen onbeperkt internet nodig. Telenet zegt nergens dat Check&Smile iemand géén goedkoper abonnement zal voorstellen.