Beantwoorden
Ganshorenois
Experienced Weetjesweter
Berichten: 28
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Hoe geld besparen - beperkte mogelijkheden...

Het is heel moeilijk geld te besparen bij telenet; toch bestaan er mogelijkheden : combinatie van basisabonnement internet + TV, (!) zonder decoder, dus "TV met een kaartje". Vaste telefoonlijn gebruik ik niet. Ik moest enkel een adapter kopen bestemd voor de common interface ofwel bestemd voor je TV ofwel voor je decoder die CI+ compatiebel moet zijn. Op die manier bespaar je de huur van een digicoder (-8 € per maand). Met een moderne TV kan je een externe vaste schijf aansluiten en daarop je zenders opnemen. Ofwel je koopt een decoder (heb een van de merk "Vantage", gekocht in Duitsland, met 1 TB vaste schijf opslagplaats). Loopt alles zonder problemen.

Wat op die manier niet meer toegankelik is : yelo play en pay per view gaan enkel via de decoder van telenet, gij hebt wel toegang tot een beperkte EPG (program guide), voor 24 uur, maar meer niet. Natuurlijk blijft het mogelijk toegang te krijgen op yelo tv / yelo play via computer of tablet/smartphone.

Veel plezier bij het besparen !

0 Likes
Beantwoorden
6 reacties
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

Hoe geld besparen - beperkte mogelijkheden...

Goeie tip..... al kan het type van de vantage ook helpen mits niet alles compatibel is met de ci+ modules van telenet :).

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7785
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe geld besparen - beperkte mogelijkheden...

Ik zou ook wel het type willen weten want ik vond er geen met 1TB aan HDD.

De vraag is wat je bespaart.

De digicorder van Telenet kost 249€ aankoop.

Die Vantage zal je ook wel niet hebben voor minder dan 150€ vermoed ik. Een goed HDD van 1 TB kost al 100€.

Andere externe HDD kost ook geld en een TV met 2 tuners of meer kost ook een stukje meer.

Niettemin heb ik interesse voor die vantage als is het maar wat de eventuele mogelijkheden zijn om in te schakelen in een netwerk.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Ganshorenois
Experienced Weetjesweter
Berichten: 28
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Hoe geld besparen - beperkte mogelijkheden...

Antwoord op de vraag welke type: Vantage VT-100C 320 GB HDD; kan zijn dat ik mij een beetje vergist heb in de omschrijving (verwisselt met mijn Sat receiver van de zelfde merk, een Vantage VT-100 HD+; deze heeft wel 1 TB interne HDD), maar ik heb een externe schijf via USB aangesloten van 1TB.

0 Likes
Beantwoorden
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Hoe geld besparen - beperkte mogelijkheden...

een 1 TB hdd kost in de 50 euro over het algemeen 🙂 (WD Blue) je moet gewoon goed zoeken 🙂

als je wilt besparen op elektronica kun je het best in Duitsland alles kopen bv Amazon.de vaak is Nederland ook veel goedkoper bv Azerty.nl of 4launch.nl
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7785
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe geld besparen - beperkte mogelijkheden...

Voor HDD laat ik mij meestal verleiden door de RED versies die wat duurder zijn maar "meer" geschikt "zouden" zijn voor zwaarder gebruik in bijvoorbeeld NAS e.d. Verlegen smiley

Het is maar wat je gelooft zeker?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Hoe geld besparen - beperkte mogelijkheden...

@igvfer ja die zijn beter van kwaliteit 🙂 maar ook dubbel zo duur denk ik 😮
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden