24815
netweters
|
152885
antwoorden
|
20752
vragen
|
Ik vroeg me af of het klopt als je een probleem hebt met je vaste telefoon er een wachttijd is van 4 weken alvorens Telenet een monteur langs kan sturen. Een vriendin meldde mij dat en ze had geluk blijkbaar dat er een gaatje was, waardoor Telenetmonteur eerder kwam. We hebben al jaren tv van telenet, maar als we met de rest ook over zouden willen stappen zitten we niet te wachten op 4 weken met storing alvorens een monteur kan langskomen. We hopen op een antwoord.
Opgelost! Ga naar oplossing.
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-bij-defect-aan-telenet-toestel-of-kabel/
Meestal heb je een monteur voor herstelling nog binnen een week als je aanwezig kan zijn overdag op een werkdag (maandag-vrijdag 8:00-18:00).
Naar mijn ervaring 2dagen als je je in de week halve dag kan vrijmaken. De techniekers waren in mijn geval zelfstandigen, vriendelijk en met kennis van zaken.
Toen ik een probleem had met mijn internetverbinding heb ik vanop mijn werk gebeld. Ze hebben onmiddellijk de modem getest en merkten dat er inderdaad iets mis was. Als ik had gewild, dan had ik de dag erna een technieker in huis, maar ik kon geen verlof nemen. De technieker is de week erna langsgekomen.
Ik moet er wel bij vertellen dat dat jaren geleden is, op een moment dat TN de kabel nog niet had overgenomen. De technieker in kwestie vertelde er ook bij dat er in Limburg heel weinig oproepen waren, omwille van het goede onderhoud van de kabel door Interelectra (?).
Maar mijn zus had onlangs nog een technieker over de vloer en ze heeft zeker niet meer dan een week moeten wachten.
Telenet probeert voor particulieren binnen de 3 werkdagen een technieker langs te sturen en voor businessklanten binnen de 24 u (die betalen voor hun internetabonnement meer voor die extra service).
Het is natuurlijk zo dat Telenet met agenda's van techniekers werkt voor een bepaalde streek. Als een technieker bvb in de namiddag nog vrij is kan het gebeuren dat jij kans krijgt op die afspraak. Is het toevallig heel druk dan zal je wat langer moeten wachten.
Ik merk dat klanten meer en meer verwachten dat een bedrijf een rek of schuif met techniekers heeft. Eentje uit het rek of de schuif nemen, activeren en de baan op sturen. Maar zo werkt het jammer genoeg niet.