24757
netweters
|
152405
antwoorden
|
20700
vragen
|
Wie of wat veranderd nu al voor minstens de 2e keer mijn keuze voor papieren aanrekeningen? Mijn keuze dient gerespecteerd te worden, en zolang Telenet geen korting geeft voor dommiciliëring zoals andere bedrijven doen, moet ik die op papier krijgen.
Ik verkies steeds betalingen via brief omdat je dan een beter overzicht hebt over je rekeningen. Niet enkel bij Tzlenet maar ook andere leveranciers en klanten. Als je bv. maandelijkq een 12 tal domicilliëringen hebt zou het wel eens kunnen zijn dan je voor onaangename verassingen staat; En je hebt ook geen overzicht op je betaling.en. Elektrabel is nog beter die verplichten via domicillieren, maar ik denk dat dit phising is want zij proberen mij een box aan te smeren die ik vroeger had en die ik al jaren niet meer betaal;. Daarom betaal ik ooik nooit iets dat via email komt ik moet alles via overschrijving krijgen.
Hier worden 2 dingen door elkaar gehaald. Het een sluit het ander niet uit.
Domiciliëring bij Telenet is enkel verplicht als je gebruik maakt van een extra zoals de aanschaf van een GSM al of niet op afbetaling maar met korting.
Elektronische aanrekening zorgt er alleen voor dat je uw factuur via mail krijgt en zelf kunt archiveren op je PC of andere harde schijf. De betaling ervan is naar keuze via overschrijving of domiciliëring.
Ik verkies electronische aanrekening omdat het papier spaart en als je een deftig mappen systeem aanmaakt op je PC dan vind je elke factuur binnen enkele seconden terug.
En net zoals ik elke dag mijn brievenbus open trek, kijk ik elke dag in mijn mailbox. En daar heb ik voor de voornaamste levaranciers extra mappen aangemaakt zodat elke mail van die firma daar automatisch terechtkomt.
Een computer hebben is 1 ding, er goed gebruik van maken is een ander ding. Maar wie ben ik? Voor mij is een auto, smartphone, PC een gebruiksvoorwerp waar ik ook plezierig dingen mee kan doen, maar niet alleen dat.
geachte ,
Voortaan wil ik mijn faktuur per schrijven ontvangen, daar ik een beter overzicht heb.
Dank voor u begrip.
Verberckmoes Francine
beste,
graag had ik voor een goede controle van mijn rekening bij jullie telenet de facturen via de post en niet via email.
alvast bedankt
MVG
Kools Wilhelmus
Telenet dringt die keuze op. Je kan en mag naar de facturatie bellen om dit terug op papier te zetten maar wees ervan verzekerd dat de eerste keer dat je terug naar Telenet belt dit terug op elektronisch komt te staan.
Anderzijds begrijp ik de aversie niet. Ik vind dit reuze makkelijk. Mail komt toe, ik sla de pdf op in een map "Telenet". Gaat niet verloren want ik heb nog een backup van die map. Wil ik ze bekijken dan doe ik dat. Het enige die moet genoteerd worden is het bedrag en de referentie om over te schrijven via PC banking. En zelfs dat doe ik niet omdat ik altijd via domicilëring betaal. Geen papier meer om te verzamelen voor de papierslag, moet ik veel minder buitenzetten.
Ik vraag trouwens aan elke firma expliciet om via mail te werken wegen onbetrouwbaarheid van de Post hier.
ik wens een factuur op papier te blijven ontvangen
@igvfer - Ik ben een tijd geleden overgeschakeld naar Doccle. Telenet komt daar toe, mijn loonfiche (Acerta) en CM documenten. Bovendien hebben ze ook een app waarmee je al je documenten makkelijk kan raadplegen op je smartphone. Via sommige banken (KBC?) kan je ook betalen of je kan een betaling uitstellen en dan stuurt Doccle je een herinnering. En als ik me niet vergis, dan houden ze je documenten tot 7 jaar bij. Voorlopig (?) is het gratis.
De uittreksels van de bank heb ik wél graag op papier, maar ik heb besloten om dat vanaf volgend jaar ook volledig digitaal te doen. Maaltijdcheques komen hier eveneens digitaal aan. Naar de toekomst toe zal iedereen toch wel naar digitaal moeten...
betreft uw voorstel aanrekening per e-mail
U gebruikt een adres uit de tijd BASE, ben sinds enige jaren klant bij telenet: nr **********
Mijn e-mail adres is: *******@telenet.be
In verband met mijn leeftijden niet zo vaardig met de pc, zou U mij een plezier doen om de afrekeningen per post en per papier te bezorgen !
Met dank voor uw attentie
Norbert Haans , account nummer ********
@Ex-Netweter dit is een openbaar forum iedereen kan je gegevens zien. Zou je je e-mailadres en je klantennummers zo snel mogelijk willen verwijderen? Er kan daar misbruik van gemaakt worden.
@moderators zouden jullie het e-mailadres en het klantennummer onleesbaar kunnen maken?
Graag mijn facturen per post aub !!!
Dit om misverstanden te voorkomen
Dank u Marc