24759
netweters
|
152478
antwoorden
|
20713
vragen
|
Nog geen klein beetje ontgoocheld in telenet, sinds kort wigo met 10 mobiele data te verdelen onder de 2 kinderen omdat wij onze gsm via werkgever hebben, maar nu blijken al de eerste problemen, telenet beweert dat ze berichtjes sturen als je data overschreden gaat worden en deze smsjes heeft mijn dochter niet ontvangen waardoor ze 60 euro over haar verbruik zit en er eigenlijk nog 3 mobiele data overblijven bij haar broer. Maar dit kan ze niet overzetten of gebruiken. Wij hebben de gsm smsjes gecontroleerd en nooit geen smsje van telenet ontvangen niet op 75 of 90 procent verbruik, geen enkel smsje en ze blijven maar beweren dat het zo ingesteld is maar kunnen zelfs niet zeggen wanneer deze smsjes zouden verstuurd zijn....een nieuwe cententeller dus voor telenet om te beweren dat je verwittigd was terwijl dit niet zo is. 2de probleem, ik bel juist een half uur geleden en ze beweren nog altijd dat telefoon onbeperkt is, maar zeggen er nooit bij dat het enkel in belgie is, ze zouden die fout eindelijk eens mogen aanpassen wanneer je om informatie belt dat ze hun werk 100 procent doen en de juiste informatie doorgeven ipv beperkte informatie, nadien als je er op inspeelt zeggen ze dan wel dat je via tring een applicatie die je kunt downloaden dit kan, maar niet bij het afsluiten van een wigo contrakt, zodat je dan 90 euro extra moet betalen om te bellen vanuit het buitenland wegens onvolledige informatie. En die onvolledige informatie heb ik natuurlijk doorgegeven aan de kinderen die dan even bellen vanuit het buitenland op reis.....met alle gevolgen vandien 60 euro wegens overschrijding mobiele data en 90 euro telefoonkosten... het loopt aardig op,
We gaan dan ook vlug overstappen op andere informatieve correcte provider....
iemand tips om zoiets te tolereren????
Ik begrijp uw ontgoocheling maar ik weet ook dat mensen soms maar horen wat ze willen horen. Het enige dat blijft hangen is het woordje "onbeperkt".
Anderzijds een klein woordje in google "WIGO" en ik kom direct op deze site terecht:
https://www2.telenet.be/nl/tarieven/wigo/ Die aan duidelijkheid niets overlaat.
Bij installatie van uw Telenet internet krijgt iedereen een login en paswoord om via "mijn.telenet.be" zijn producten te bekijken aan te passen enz.
Maaar hoeveel hebben dit nog? Je kan niet geloven hoeveel er hun gmail, hotmail, Apple Id, telenet login enz. kwijtraken.
En nogmaals, direct contact in een winkel of shop is nog vele malen beter dan via telefoon en daart kan je de juiste vragen stellen en achteraf de persoon die je te weinig informatie heeft gegeven nog eens aanspreken.
Spijtig dat er zulke misverstanden ontstaan.
Heb je zelf (via Mijn Telenet) wel eens nagekeken of de instellingen ook écht zo zijn ingesteld om je te waarschuwen als je erover gaat? Ik heb geen WIGO, maar Prijs volgens verbruik en zelfs met dat tariefplan heb ik de optie om limieten in te stellen en om een waarschuwing te krijgen in geval die limieten bereikt zijn. Maar als ik het me goed herinner, dan heb ik die instellingen wel zelf moeten doen...
@sb schreef:Maar als ik het me goed herinner, dan heb ik die instellingen wel zelf moeten doen...
Of je kan het vragen in een shop of Center..... Die kunnen dit ook instellen.
Het gaat mij hier niet om mensen horen wat ze willen horen, zelfs twee dagen geleden bel ik nog en krijg ik nog steeds dezelfde informatie, onbeperkt bellen.... die twee woorden als enige bijdrage aan informatie tenzij je zelf er dieper op ingaat vermelden hun telefoonassistenten niets meer... en dat wringt een beetje dat ze hun mensen niet de opdracht geven volledig te zijn in informatie, mijn wigo contakt is nu 3 maand denk ik van in het begin en nog steeds antwoorden ze u bij vragen met die twee woorden...onbeperkt bellen (probeer het maar) en inderdaad op de vaste lijn is het onbeperkt bellen door de free pay bijdrage, maar ze moeten volledig zijn in mondelinge informatie en onmiddelijk vermelden dat bij gsm beperkingen zijn....of oplossingen, maar die beperkingen of oplossingen bieden ze maar aan na problemen en dat is juist een imago beschadiging voor telenet
Die WIGO formule is een grote valkuil.Geef de mensen contrlole over de grenzen van WIGO en ik ben er zeker van dat ze 30 procent meer klanten hebben voor een mobiel abbonement.
Wat bedoel ik
In plaats van 1gig per sim een minimum van 250mb.
De keuze om in te stellen dat gesprekken ontvangen van overal mag maar uitgaande gesprekken via WIGO enkel in Belgie.
Als de mobiele data van een sim op is dan is het wachten op de volgende factuurdatum,enkel natuurlijk als de klant dit zelf wil via de instellingen..
Dit is de enige manier om maandelijks de factuur te bekijken zonder hartkloppingen ,zeker voor gezinnen met kinderen.
Zolang aan deze voorwaarden niks gedaan wordt is WIGO voor ons gezin onbespreekbaar.Ik betaal nu liever een paar euro meer per maad maar ik ben wel zeker van het maximumbedrag.
Ja kan op 'mijn.telenet.be' toch een herinnering instellen die op een ander gsm nummer EN email adres wordt verzonden?
Op die manier krijgen de kids een waarschuwing, net als het andere gsm nummer en mail adres dat je hebt ingesteld.
Akkoord, het gaat allemaal niet automatisch, maar het is toch maar een kleine moeite om dit zelf even aan te passen via de site?
Wat betreft het buitenlands verkeer: dat kan je voor zowel de vaste lijn als de mobiele nummers ook aanpassen via 'mijn.telenet.be'. Je kan hier perfect aangeven welke oproepen/sms/mms/data kan en mag gebruikt worden.
Hier ook: je moet even de moeite doen om dit in te stellen.
Ik snap eerlijk gezegd het hele 'probleem' niet. Ik heb ZELF de voorwaarden bekeken, ik heb ZELF de herinneringen en blokkeringen ingesteld. Hier dus geen verrassingen met onze WIGO 10GB voor 5 personen (waarvan 3 tieners). De kids weten perfect wat ze mogen en niet mogen, het is mijn verantwoordelijkheid om hen dit allemaal duidelijk uit te leggen.
@iRo212 schreef:
Ik snap eerlijk gezegd het hele 'probleem' niet. Ik heb ZELF de voorwaarden bekeken, ik heb ZELF de herinneringen en blokkeringen ingesteld. Hier dus geen verrassingen met onze WIGO 10GB voor 5 personen (waarvan 3 tieners). De kids weten perfect wat ze mogen en niet mogen, het is mijn verantwoordelijkheid om hen dit allemaal duidelijk uit te leggen.
idem dito....