Beantwoorden
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

"Telenet mag niet zomaar privacy inpikken"

Staatssecretaris voor Privacy Philippe De Backer (Open VLD) en de Privacycommissie vinden het niet kunnen dat Telenet-klanten binnenkort zonder expliciete toestemming een deel van hun privacy zullen afstaan. Het kabelbedrijf wil tv-reclame op maat aanbieden en daarvoor worden de gebruiksvoorwaarden aangepast.

 

Het volledige artikel hier.

 

Toch iets waar ik me zorgen om maak, reclame op maat.Klanten kunnen het blijkbaar wel aanpassen, maar standaard zal Telenet iedereen op het een na laagste privacyniveau zetten en dat betekent reclame op basis van kijkgedrag (niet op het surfgedrag, nog niet).

 

Proximus is hierover al teruggefloten door de Privacycommissie, dus ik hoop voor Telenet hetzelfde. Als ze deze weg inslaan, wat houdt hen dan nog tegen om hetzelfde te doen op basis van het surfgedrag?

 

Het privacybeleid van Telenet:

 

4. Waarvoor gebruiken we deze gegevens?

 

Om je gepersonaliseerde TV reclame aan te bieden.
Aan de hand van je consumentenprofiel kunnen we de TV reclame aanpassen aan je interesses en voorkeuren. Je TV ervaring wordt gepersonaliseerd. Hoe je je daarvoor afmeldt, lees je in punt 8 van dit privacybeleid.

 

Edit: In deze video verklaart staatssecretaris voor Privacy Philippe De Backer ook dat hij voorstander is van een opt-in (Europese wetgeving) ipv een opt-out zoals nu het geval is.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
21 reacties
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

"Telenet mag niet zomaar privacy inpikken"

Om reclame kan je toch niet heen. Als de eindgebruiker de diensten niet volledig willen betalen (zijnde de programma's op traditionele TV-zenders) is er iemand nodig die bereid is om die kosten deels te dragen. Dit zijn de adverteerders die door hun reclame betalen voor de diensten die de consument niet rechtstreeks wil betalen (de consument zal dit toch betalen via de aankopen die hij in de winkel doet). Ik ben er dan ook een voorstander van dat er gepersonaliseerde zal komen. Als je er toch niet om heen kunt, kan je er beter het beste van maken door reclame te zien waar je eindelijk iets aan hebt.

Persoonlijk vind ik de huidige instellingen waarbij enkel naar je kijkgedrag wordt gekeken nog ok. Dat mensen niet willen dat hun surfgedrag mee in rekening genomen wordt, kan ik begrijpen. Hoewel, reclame gebaseerd op je surfgedrag is er nu ook al dagelijks vanaf het moment dat je op het internet surft (zijnde retargetting reclame bijvoorbeeld).

Voor wat betreft het opt-out of opt-in verhaal kan je de vergelijking trekken met orgaandonatie na overlijden in ons land. Iedereen is een donor tot hij opt-out. Je acht het toch ook niet wenselijk dat er weinig organen ter beschikking zijn omdat de meesten, om het cru te zeggen, te lui zijn om naar de gemeente te gaan en zeggen dat ze een donor willen zijn.

Nogmaals, dit is mijn persoonlijke mening en iedereen is vrij om te beslissen wat hij wil met zijn privacy maar gezien het huidige tijdperk heb ik het al lang opgegeven om te strikt om te gaan met mijn privacy. Zolang mijn gegevens niet voor oneigenlijk doeleinden worden gebruikt, heb ik er geen probleem mee dat men mijn gegevens gebruikt voor een voor mij interessantere wereld.

 


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
igvfer1
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
De vernieuwde WIGO? On a roll... Tien op tien! Handje vol!

"Telenet mag niet zomaar privacy inpikken"

Privacy is een modewoord geworden. Er is niets aan de hand zolang het niet misbruikt wordt door overheid of andere instellingen. Tijdens de 2e wereld oorlog was er van privacy nog geen sprake maar toch wist de vijand perfect de joden (en andere) eruit te pikken om te transporteren.

benny12
Experienced Meerweter
Berichten: 200
Nieuwe TV-theek? Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up?

"Telenet mag niet zomaar privacy inpikken"

Die privacy daar blijven ze af ik bepaal of wel of niet mag gedeeld wordt dus ik snap niet hoe of wat dat jullie bij komt om reclame op tv tegeven of aparte zender heledag reclame gesponsord door telenet wat denk jullie daar over
riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

"Telenet mag niet zomaar privacy inpikken"

Ik heb mij onmiddelijk op niveau "Algemeen" ingesteld.
Mij gaat het echter ook om het kostenplaatje.
Telenet gaat met onze gegevens extra geld verdienen.
Wat gaan wij daarvan krijgen? Nog maar eens een opslag?
Ik denk zo: de verkoper-adverteerder betaalde voorheen aan de zendermaatschappij en nu komt TN daar tussen.
Krijgt de zendermaatschappij minder, dan riskeren we minder (kwalitaitef) aanbod.
Krijgt de zender even veel, dan we riskeren we duurdere prijzen bij de verkoper-adverteerder.
Bijkomend zal TN uitpakken met gepersonaliseerd en daardoor effectievere publiciteit en zal er op die manier wellicht meer voor vragen.
We zitten dan ook nog eens met dat feitelijk duopolie dat veel te veel toelaat.
Ik vrees dat wij nogmaals de dupe zullen worden.

0 Likes
Beantwoorden
Ab33506
Experienced Meerweter
Berichten: 168
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. My smart Valentine

"Telenet mag niet zomaar privacy inpikken"

Denk je werkelijk dat de klanten van TN er beter van zullen worden?

Ik denk het niet.

Enkel de zon gaat smorgens gratis op.

De dagen van afdingen, in de westerse wereld, zijn voorbij.

 

De duopolie (ik vind het een mooi woord) kan enige soelaas in de prijzen drukken.... Of zou dit enkel maar fantasie zijn?

Het is wel zo dat dankzij concurrentie op de kabel, er een mogelijkheid vrijkomt om de prijzen te drukken.

 

Maar ik kom bij de aloude vraag van vraag en aanbod.

We wensen meer, maar willen er minder voor betalen.

O ja, voor een selecte groep aandeelhouders gaat dit niet op. Zij bepalen de hun wedde.

 

We zijn de speelbal geworden, zo denk ik, van onze eigen luxe en comfort.

écht hebben we een gsm nodig? En een tablet? En internet? En twitter...Facebook...

We zijn onze eigen verslaaving. "We moeten mee met onze tijd".... Is het wel onze "tijd" ...

Neen, in ik wil niet leven in de tijd van de grootste uitvinding aller tijden: het wiel...

En de "dark ages" zeggen me ook niet veel....

 

Maar we MOETEN niet, omdat het ons wordt opgelegd.

 

 

Ik heb 2 honden, en die eten. En die zakken met eten moeten ergens in, droogvoeding. Hebben we een winkel 2 gelijke vuilnisbakken gekocht van CocaCola....

En, ik neem enorm veel medicatie, daarin zit lithium, een zout-metaal. Om die metaalsmaak en de dorst (zou) drink ik veel Dat is dus Cola Zero.

 

Dus ja, ik maak me er ook schuldig aan.... Aan de consumptie maatschappij.

addiction 

Neen ik ben geen moraal ridder... Maar eventjes stilstaan....

________________________________________
Laten we elkaars mening respecteren,
hoe fout die van u ook is.
0 Likes
Beantwoorden
riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

"Telenet mag niet zomaar privacy inpikken"

@Ab33506  schreef:

" Denk je werkelijk dat de klanten van TN er beter van zullen worden?

Ik denk het niet."

 

Ik denk het ook niet, wel de aandeelhouders en managers.

 

Ik ben nooit een voorstander geweest van de consumptiemaatschappij, die inderdaad vanuit economische motieven de mensen tot steeds meer verbruik aanzet en inderdaad risico's op te grote materiële afhankelijkheid inhoudt.

 

Ik denk dat als het bergaf gaat met de vrije markt economie, het nodig is de klanten beter te beschermen. In het bijzonder in situaties waarin het heiligdom van vraag en aanbod niet echt kan spelen.

Dit geld bij uitstek in de telecomsector waar een feitelijke duopolie staat tegenover miljoenen enkelingen.

Het zit structureel mis met de overheid die rechter (regelgever) en partij (hoofdaandeelhouder van PX) is. Het zit ook organisatorisch mis, hoe kan het BIPT anders instemmen met de prijsverhogingen boven op  reeds te hoge prijzen in Europees verband. Het zit tenslotte commercieel fout door het toelaten van het bundelen van diverse diensten en producten, zodat de duopolie positie nog versterkt wordt.

 

0 Likes
Beantwoorden
Ab33506
Experienced Meerweter
Berichten: 168
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. My smart Valentine

"Telenet mag niet zomaar privacy inpikken"

Misschien ga ik een beetje de "grote complottherie" achterna.

 

Denk je niet dat onze wereld er nu al een beetje uitziet als 1984 van Orwell?

Of Metropolis, van Fritz lang (1927)...

 

We worden, willens nillens geïndoctrineerd door de gaten....De gaten in de markt...

 

 

Creeer eerst een behoefte, en maak er dan een produkt voor...

een cresendo van eeuwen ver. kort geleden, de esoterische trend... Welk geld is er toen niet gerold?

Marlboro man ....

The Clydesdale horses

Adds, wat doe je ermee

 

For some advertisers it’s a price worth paying.

The 50th Super Bowl won’t occur until Feb. 7, 2016, but broadcaster CBS is already celebrating.

A 30-second Super Bowl ad is selling for as much as $5 million, the network president and chief executive Leslie Moonves said during a Wednesday earnings call.

That’s 11% higher than the base price of $4.5 million that NBC charged advertisers during the previous Super Bowl, according to ESPN. Between 2005 and 2014, the price of a 30-spot has increased 75%, generating a total of $2.19 billion in sales.

 

Komt hiervan

 

 

ach het is vrijdag....

 

 

Iemand zei me ooit:

"mijn week begint op donderdag, 2 dagen werken, e, dan 2 dagen verlog. Daarna nog 3 dagen, en de week is om"

't is maar hoe je het begkijkt

________________________________________
Laten we elkaars mening respecteren,
hoe fout die van u ook is.
0 Likes
Beantwoorden