24.889
netweters
|
153.410
antwoorden
|
20.810
vragen
|
waarom ben ik weeral verplicht om een domiciliering af te sluiten bij het promopack met die samsung J5 ?
Is niet de eerste en de laatste keer dat er fouten zitten in jullie facturering, enigste verschil is dat jullie nu zomaar nemen wat jullie willen en ik zelf achter mijn geld kan aangaan bij fouten.
En als je dan belt naar de klantendienst lachen ze je vierkant uit omdat je klaagt over die verplichting. Medewerker antwoorde gewoon niet meer op mijn vragen, zweeg gewoon, ik herhaalde mijn vraag en bleef zwijgen. Had verwacht dat ik dan gewoon ging inleggen. En dat noemen ze dan klantenservice bij telenet. Ik wacht hoopvol de komst van mobistar af op de kabel. Dan is eindelijk het monoplie van telenet op de kabel doorbroken.
Wat heeft de kabel nu te maken met een mobiel abonnement?
Bij bepaalde akties horen bepaalde voorwaarden . Je hebt zelf de keuze of je bij deze promotie die bepaalde voorwaarde aanvaard of niet.
Nu is het wel zo dat de mandaat(domi) wetgeving veranderd is. Het zit zo, een fictef geval.
Het bedrag wordt op de 4de van de maand van je rekening gehouden. De bank dient wettelijk dit bedrag bij te houden tot de 14de (10dagen) zodat de eindklant de mogelijkheid krijgt om deze opdracht toch nog tegen te houden.
Dus geen domi willen in combinatie met een promo is geen excuus meer.
Bij een lening voor een auto moet je dit toch ook doen , anders geen auto.
-
@carmania2000 schreef:waarom ben ik weeral verplicht om een domiciliering af te sluiten bij het promopack met die samsung J5 ?
Is niet de eerste en de laatste keer dat er fouten zitten in jullie facturering, enigste verschil is dat jullie nu zomaar nemen wat jullie willen en ik zelf achter mijn geld kan aangaan bij fouten.
Er gebeuren soms fouten bij de facturering, waar niet? Maar heel zelden en ze worden dan direct bij het eerste seintje rechtgezet als het terecht is.
Maar geloof mij vrij, ik heb al voor heel veel klanten gebeld naar de facturatie en meestal klopt het wel maar soms gebeurt het dat een creditnota niet direct volgt ofzo. Bovendien lezen klanten hun factuur niet altijd goed. Ingewikkeld? Misschien wel maar niets is simpel. Telenet heeft al veel pgingen gedaan om het simpel te maken.
En een provider is vrij om bapaalde voorwaarden te koppelen aan zijn aanbod. Jij bent vrij om niet op het aanbod in te gaan.
omdat ik verplicht word om mijn factuur van mijn kabel te betalen via domiciliering omdat mijn vrouw een abbonement neemt bij telenet. Dat heeft de kabel te maken met mobiel abbo.
een antwoord geven ok, maar lees eerst tegoei wat er geschreven word.
Het gaat mij vooral over de manier waarop ik behandeld ben door de klantendienst van telenet. Gewoon zwijgen tot ik zelf opleg. Als dat service is ???
Neen dat is niet verplicht. Bij aanvraag van een mobiel abonnement kan je een aparte factuur vragen voor je mobiel abonnement en daar dan een domi laten op lopen.
De keuze blijft nog steeds aan jou of je deze promo wil of niet.
En dat een medewerker zwijgt is natuurlijk geen optie maar het hangt er soms ook vanaf (en ik bedoel dit niet persoonlijk) hoe ze worden aangesproken. Zwijgen is dan soms de beste oplossing vooraleer er domme dingen worden gezegd.
Het is niet altijd even gemakkelijk.
Was vorige week nog op Radio1 bij een interview met iemand van Testaankoop. Ze kunnen je _nooit_ verplichten om een domiciliering te nemen, ook al vertellen ze het zo aan de telefoon. Dat is blijkbaar zelfs wettelijk verboden! Als je voldoende aandringt en op je strepen staat, zal je die promo ook wel krijgen zonder...
@BertXL schreef:Was vorige week nog op Radio1 bij een interview met iemand van Testaankoop. Ze kunnen je _nooit_ verplichten om een domiciliering te nemen, ook al vertellen ze het zo aan de telefoon. Dat is blijkbaar zelfs wettelijk verboden! Als je voldoende aandringt en op je strepen staat, zal je die promo ook wel krijgen zonder...
Ik kan verkeerd zijn maar ik dacht dat Test aankoop de voorwaarde stelt om te kunnen genieten van een promo bij hun,je een domiciliering moet nemen,dat is dan heel raar.
vanop de site van test aankoop:
Om van al die voordelen te profiteren, volstaat het om u in te schrijven door uw familienaam op te geven, uw voornaam, uw adres en e-mailadres samen met uw bankgegevens die nodig zijn voor de domiciliëring waarmee het bedrag van de 2 maanden proefperiode wordt betaald en uw abonnement dat na de proefperiode van start gaat.
dus ze doen het zelf!!!
grappig eigenlijk
BertXL
eerder triestig dan grappig.
Maar het is niet omdat Testaankoop het ook doet, dat Telenet het dan ook mag...
--------------------------------------------------------------------
Bewijs jij eens dat Telenet het niet mag,en Test Aankoop wel
@robatoras schreef:BertXL
eerder triestig dan grappig.
Maar het is niet omdat Testaankoop het ook doet, dat Telenet het dan ook mag...
--------------------------------------------------------------------
Bewijs jij eens dat Telenet het niet mag,en Test Aankoop wel
Bewijs jij eerst maar eens dat Telenet en Test Aankoop het wel mogen 🙂
Ik moet toegeven,ze kunnen je niet verplichten een domiciliering te nemen
Domiciliëring nemen
Wil je je aanrekeningen graag automatisch betalen? Handig, eenvoudig en altijd op tijd! Klik onderaan om je gegevens door te geven.
Ieder bedrijf is vrij om zijn voorwaarden te stellen, zolang die niet indruisen tegen de geldende wetgeving. Het zou bijvoorbeeld niet mogen dat ze de waarborg op het toestel laten wegvallen als voorwaarde voor de korting.
Aan jou om erop in te gaan of niet.
Wat mij wel stoort bij Telenet is dat dit niet vermeld wordt onder de voorwaarden bij hun publiciteit. Ook niet dat toestellen aan 1 euro dat dit een heus krediet op afbetaling is.