24757
netweters
|
152458
antwoorden
|
20709
vragen
|
Ik heb net een nieuwe Chromecast aangekocht bij Telenet.
Ik heb deze in de HDMI poort verbonden van mijn TV en stekker in stopcontact gestoken.
Op mijn Samsung A70, de recentste Google app + Google Home geïnstalleerd.
Via de app Google Home installeer ik de Chromecast en vindt hij ook deze. De volgende stap is om met elkaar te verbinden maar daar vindt hij deze niet. Met de foutmelding na 5-tal min, kan Chromecast niet vinden.
Wat heb ik al gedaan/onderzocht:
- Google app + Google Home zijn de recentste versies
- Chromecast en Samsung A70 zitten op hetzelfde wifi netwerk
- Wifi/modem (origineel van Telenet) gereset
Wie kan mij verder helpen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Tom1974 ik vrees er voor om dit nog eens te herhalen. De app er ook eens afgooien en opnieuw beginnen. Mijn partner heeft ook hetzelfde gehad met de Google Nest hub en de gsm. Maar na een paar keer proberen er toch een verbinding mee gekregen. En met een paar keer was toch drie keer.
@patrick37, wat in de handleidingen een "piece of cake" lijkt was eerder "van de drup naar de regen..."
Ik heb meerdere malen geprobeerd met mijn gsm maar telkens ging het niet. Dan heb ik met een andere gsm (ouder toestel) het geprobeerd en lukte de installatie wel. Maar na de volledige installatie kon ik niet casten... Wat bleek stond mijn Wifi netwerk op "veilig" en moest dit stoppen om te kunnen casten.
Dus eind goed al goed !
Toch bedankt voor uw hulp !
@Tom1974 schreef:Ik heb net een nieuwe Chromecast aangekocht bij Telenet.
Ik heb deze in de HDMI poort verbonden van mijn TV en stekker in stopcontact gestoken.
Kleine opmerking (niet direct gerelateerd aan het probleem, maar ter info).
Ik zie bij veel mensen dat ze voor de stroomvoorziening van hun Chromecast de bijgeleverde USB-lader gebruiken, en dus permanent in het stopcontact laten.
De meeste TV toestellen hebben naast de HDMI poorten, ook nog één of meerdere niet gebruikte USB poorten. In plaats van de Chromecast in het stopcontact te steken, kan je dus gerust de USB poort van je TV toestel gebruiken in plaats van de USB-lader. Voordelen: