Beantwoorden
Loebas81
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Topicvreter! Topicwurm! My smart Valentine All I want for X-mas is YOU

Geen geluid op VTM GO-app op Sony Android TV

Hallo allemaal,

Deze middag installeerde ik vtm go en vrt nu op mijn Sony android tv. Bij de app van de vrt is alles ok maar bij deze van vtm krijg ik geen geluid. Doe ik iets verkeerd? Dank bij voorbaat.

 

Titel gewijzigd door: KimDG (mod) | Vorige titel: VTM go

Tags (2)
0 Likes
10 reacties
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Geen geluid op VTM GO-app op Sony Android TV

@Loebas81 

Ook hier is een Sony android tv

[met laatste (android 10) systeem update en laatste vtm go en vrt nu update].

Beide apps geven geluid.

Eerste poging:

Herstart de TV (duw voldoende lang op on/off en kies 'herstart') ?

Later kunnen meer gerichte pogingen ondernomen worden.

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
Loebas81
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Topicvreter! Topicwurm! My smart Valentine All I want for X-mas is YOU

Geen geluid op VTM GO-app op Sony Android TV

@NofanTasi , tv heropgestart zoals gevraagd, geen resultaat. Daarna stekker ook nog eens verwijderd gedurende 2 minuten maar nog steeds geen geluid. App zelfs al verwijderd en terug gëinstalleerd maar alles blijft gelijk. En vrt nu, is wel ok. In al mijn apps is vtm go de eerste waarmee ik met dat probleem word geconfronteerd.

0 Likes
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Geen geluid op VTM GO-app op Sony Android TV

@Loebas81 

 

Merkwaardig... alsof VTM-Go zijn eigen audio instellingen heeft en hanteert op jouw toestel. Een factory-reset (iets wat men niet voor zijn plezier doet, want, dan moet men alles opnieuw installeren en instellen) helpt eventueel, ik twijfel er wel wat aan ... Vermits het een VTM-Go specifiek probleem is kan je misschien de customer service van VTM contacteren, maar, vermits het ook een toestel specifiek probleem is kunnen die je misschien doorverwijzen naar Sony customer service en forum. Welk model TV heb je en welke versie Android?

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
Loebas81
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Topicvreter! Topicwurm! My smart Valentine All I want for X-mas is YOU

Geen geluid op VTM GO-app op Sony Android TV

@NofanTasi 

 

Mijn tv is de 43XD8305, uit in aug 2016, nog steeds perfect, en met de laatste update V6.7165.

Ik heb nu ook de app van “ Eleven” gëinstalleerd en dat geluid is ook perfect. Daarom denk ik dat het misschien te zoeken is in de richting van vtm go zelf. Ik heb in ieder geval een mailtje gestuurd naar hen maar zal nog, zoals gedacht, een eindje kunnen wachten op antwoord. Misschien iets verkeerd met de app wanneer je hem nu installeert? Ik zie het in ieder geval niet zitten voor een factory set en ik denk ook dat dit weinig soelaas zal brengen.

Groetjes, José.

NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Geen geluid op VTM GO-app op Sony Android TV


@Loebas81  schreef:

@NofanTasi 

 

Mijn tv is de 43XD8305, uit in aug 2016, nog steeds perfect, en met de laatste update V6.7165.

 


Ter mijner informatie : welke major Android versie (mijn KD-55X80J uit 2021 kwam met Android 10)? Ook, hoeveel jaarlijkse major Android versie upgrades kreeg je in 5 jaar tijd? Ik vraag het omdat sommige apps beperkte backward Android versie compatibiliteit blijven ondersteunen en/of testen. Door, pakweg, 3 major Android versie upgrades te garanderen, schuift de start tijd voor dergelijk mogelijke problemen in het beste geval 3 jaar op. Wat telefoon en tablet betreft is Sony redelijk gul met jaarlijkse major Android versie upgrades. Wat TV betreft weet ik dit niet en hoor ik het graag van een ander.

 

Hoe dan ook, dat enkel VTM-Go problemen geeft doet me vermoeden dat die app misschien een bug heeft met betrekking tot oudere major Android versies. Een bug die ze moeten kunnen fixen. Als VTM development dat mag, kan en wil.

 

{*niet* 'like'-en aub}
Loebas81
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Topicvreter! Topicwurm! My smart Valentine All I want for X-mas is YOU

Geen geluid op VTM GO-app op Sony Android TV

@NofanTasi 


Met vele dank, ik hou je verder op de hoogte.

NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Geen geluid op VTM GO-app op Sony Android TV

Als ik goed heb gelezen op Sony support en forum draaide de KD-49XD8305 Android 6 aka M(arshmallow) in Augustus 2016, en Android 7 aka N(ougat) vanaf Mei 2017, en Android 8 aka O(reo) vanaf Januari 2019. Verder vond ik geen informatie. Twee major upgrades dus, en drie major versies in totaal. Tenzij v6.7165 een nog nieuwere Android major versie zou zijn, @Loebas81  : zulks kan je eventueel eens op je toestel checken. FYI: Android 6 kwam uit Oktober 2015 en Android 7 kwam uit Augustus 2016. Het is te zeggen: bij markt introductie heeft een toestel soms (net) niet de laatste Android versie. Dat is niet abnormaal. Vele vendors doen er een paar maand tot half jaar ontwikkelen/testen over om de laatste Android versie uit te rollen. Sommige TVs draaien nu reeds Android 11. En, de eerste Android 12 release komt er weldra aan. De app ontwikkelaars kunnen een mimimum Android versie eisen en coderen tot waar compatibiliteit fixes gaan of ze kunnen meerdere versies van een app uitrollen (dat laatste doet men meestal niet vanwege te veel onderhoud). Maar, als VTM-Go op je toestel kon geinstalleerd worden (Play Store meldt Android 6 als mimimum) wil dat zeggen dat de app je Android versie nog onderteunt. Gelijkaardig voor Android hardware/platform compatibiliteit (Sony KD-49XD8305 in dit geval). Daarom moet men, vind ik persoonlijk, je VTM-Go audio probleem fixen. Of de app/HW ondersteuning expliciet stopzeggen en/of VTM-Go installatie niet toelaten.

{*niet* 'like'-en aub}
Loebas81
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Topicvreter! Topicwurm! My smart Valentine All I want for X-mas is YOU

Geen geluid op VTM GO-app op Sony Android TV

@NofanTasi 


Ik heb de versie gecheckt op mijn tv en ik kom uit op android 9.

 

NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Geen geluid op VTM GO-app op Sony Android TV


@Loebas81  schreef:

@NofanTasi 


Ik heb de versie gecheckt op mijn tv en ik kom uit op android 9.

 


Dat is goed nieuws voor Sony Android TV gebruikers: 3 major upgrades (6->7->8->9 in dit geval)! Maar minder goed nieuws over de VTM-Go app ... 3 versies compatibel blijven werken (9 10 11 in dit geval) lijkt me een minimum betrachting.

{*niet* 'like'-en aub}
Loebas81
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Topicvreter! Topicwurm! My smart Valentine All I want for X-mas is YOU

Geen geluid op VTM GO-app op Sony Android TV

@NofanTasi 

Beste,

Het probleem is opgelost. Mijn tv is permanent gekoppeld aan mijn audio installatie. Wanneer ik die echter ontkoppelde had ik wel geluid via vtm go app. Daarna terug aangesloten, geluid in instellingen terug op extern gezet en alles werkt zolang het geluid van tv niet volledig op 0 staat. En dat maakt nu juist het verschil. Bij alle andere apps zoals you tube, netflix, vrt nu, eleven, heb ik dit fenomeen niet. En praktisch maakt het niet uit wanneer geluid van tv op 0 staat of 15 want er komt toch niks uit.

Intussen contacteerde ik Sony en Vtm go en van allebei kreeg ik mailtje terug, waar ik echter niet veel  mee kon aanvangen.

Nogmaals mijn dank voor je denkwerk.