Beantwoorden
HerregFra
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! It's your second party!

Streamz bekijken via HDMI-kabel op TV

Heb Streamz via Telenet in vervanging van Play, en wil nu via de Streamz-app gedownloade content bekijken via een HDMI-kabel vanaf een iPhone XR op een TV. Het geluid komt door op de TV, doch de content zelf blijft afgespeeld op de iPhone. Wel kan je op de TV alles zien wat in background beschikbaar is in de app (de tijdsbalk van de duurtijd, de pauze knop, ...) Ik heb deze vraag aan de klantendienst van Telenet gesteld, daar dit zo blijkt te moeten als je dit via Telenet hebt genomen, doch daar stuurt men me wandelen naar Streamz. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn. Alles werkt wel via de Netflix-app, dus aan het materiaal (Apple Lightning Digital AV Adapter en HDMI-kabel) light het niet, want Netflix werkt ook met HDCP. Bedankt voor jullie input.

0 Likes
3 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Streamz bekijken via HDMI-kabel op TV

Of je Streamz hebt via Telenet of rechtstreeks via Streamz, dat maakt niet uit.

De Streamz app wordt ontwikkeld door DPG Media (de groep rond VTM & De Persgroep).

Het enige wat Telenet kan doen is klachten doorsturen naar DPG Media, want als Telenet klant kan je niet rechtstreeks bij Streamz terecht (al kan je het wel proberen).

 

Is de Streamz app niet beschikbaar op je Smart TV?
Alternatief is streamen via Apple TV of Chromecast, maar daar ben ik zelf ook geen fan ben.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Streamz bekijken via HDMI-kabel op TV

Je kan niet via HDMI afspelen, omdat er hoogstwaarschijnlijk een beveiliging hiervoor zit ingebouwd via de app. Er zijn echter genoeg mogelijkheden om Streamz op TV te kunnen kijken: 

  • Chromecast/AirPlay vanuit Streamz app 
  • Op Digicorder/TV-Box (als je Streamz klant bent via Telenet) 
  • Streamz app op Smart TV (Android, Apple, Samsung & LG)
  • Casten vanuit Yelo/Telenet TV app (als je Streamz klant bent via Telenet)

  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
HerregFra
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! It's your second party!

Streamz bekijken via HDMI-kabel op TV

Heb ondertussen rechtstreeks contact genomen met Streamz, zie hierna hun antwoord :

Dat gaat helaas niet lukken. Dit is geen pure HDMI verbinding. Een IPhone gaat die eerder simuleren en een schermopname doorsturen. Maar onze inhoud maakt gebruik van DRM beveiliging die dit tegenhoudt. Deze beveiliging is er zodat deze inhoud niet opgenomen en verspreid kan worden.

Mogelijke oplossing zou erin bestaan om op een Apple TV Box via de Streamz app content te downloaden en deze dan te bekijken. Dit ga ik nu uitzoeken en indien die zal werken zal ik deze info eveneens doorgeven aan Streamz zodat ze dat kunnen toevoegen tot hun FAQ’s en dit op hun vraag.