Beantwoorden
lesfetes
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Happy New Year! Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

VTMGo / Streamz / Telenet app surround via AppleTV

Bij mij geven geen van deze 3 apps op een 4k AppleTV een echt surround sound door (denk ik); ik kan ook nergens een aanduiding vinden dat een film (recent of niet) of serie 5.1 kanaal zou bevatten.

 

De AppleTV is via HDMI verbonden met een Denon 2600 AV; via de Denon app kan in perfect zien wat het input signaal is en bij alle 3 de apps geeft deze stereo aan. Natuurlijk laat ik de Denon nu Virtual:X upmixen, maar dit is natuurlijk niet native.

In de settings staat audio structuur op "wijzigen uit" (zo wordt een ongecomprimeerde LCPM doorgestuurd die in de stream zit en wordt eventueel Atmos ook meegegeven waar aanwezig), dus eigenlijk een passthrough.

 

Bij Disney+, Prime, Netflix, Infuse Pro (NAS) en Apple TV komt het signaal perfect door als 5.1, 7.1 of Atmos. De instellingen en aansluitingen zijn dus in orde en hier kan ik de Denon gewoon via de audio direct het voorziene native kanaal krijgen. Bij Streamz, Telenet en VTMGo is dat dus stereo tenzij AppleTV laat upmixen naar DD5.1

 

Ik mag misschien in Belgie geen 4K Dolby Vision & Atmos verwachten op een streamings platform, maar simpele 5.1 moet toch lukken.

Wat zie ik over het hoofd?

0 Likes
3 reacties
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

VTMGo / Streamz / Telenet app surround via AppleTV

Streamz gebruikt Dolby Digital. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
lesfetes
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Happy New Year! Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

VTMGo / Streamz / Telenet app surround via AppleTV

Via de TVBox krijg is bij een handvol films DD5.1 exact dezelfde films via Streamz DD2.0

Dus ja DolbyDigital echter stereo en dat is net de vraag of ik iets fout heb

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

VTMGo / Streamz / Telenet app surround via AppleTV

@lesfetes ik vrees dat dit via de apps niet kan of ze geen licentie hebben voor de app versies om dit er op te zetten, ook om verbruik te minderen als je streamt.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes