24773
netweters
|
152597
antwoorden
|
20720
vragen
|
Iemand enig idee waarom, bij het overschrijden van de grens, niet automatisch wordt overgeschakeld naar een plaatselijke provider of bij terugkeer terug naar de lokale provider. Veel voorkomende klacht die niet op te lossen is door het toestel aan en uit te zetten. Ligt dat aan het toestel, ligt dat aan telenet wegens slechte overeenkomsten met de plaatselijke providers? Met de vakanties voor de deur gaan de klachten weer toenemen.
Als je even had rondgekeken op het forum is deze vraag beantwoord geweest in dit topic.
Het heeft geen tot weinig zin soortgelijke vragen te stellen omdat er duidelijk door de mods is aangegeven te kijken of er een soortgelijk topic is en of hierop gereageerd is.
Het enige wat er niet specifiek instaat maar logisch is is dat het veelvuldig wisselen van netwerk ook hetzelfde probleem kan geven in het buitenland en dan kan je:
- manueel het netwerk aanpassen
- de sim eens in een ander toestel steken en kijken of dat helpt.
- contact opnemen met de klantendienst om dat proberen recht te trekken (wat niet kan als de oorzaak bij de provider in het buitenland ligt).
Bedankt, maar dit had ik niet gevonden. Dit zijn bull**bleep** oplossingen. Mensen in dezelfde familie maar aangesloten bij een andere provider hebben die problemen niet. Het is nog nooit opgelost geweest met een sim swap. Manueel tot 3 maal toe moeten proberen om een provider te selecteren. Toestel af en aan zetten.
het wordt tijd dat Telenet dit eens goed bekijkt want dit probleem komt telkens terug met de uitleg dat mede reizigers met een andere provider dit probleem niet hebben. Zeer frusterend dat dit een dagelijks terugkerend probleem is. Daarnet terug met 2 iphones.
Ik vraag mij gewoon af hoelang het duurt voor er een alarm afgaat om dit probleem aan te pakken.
Dit is ook een onderdeel van de "beleving" / "feel good" van de klant.
Ik heb niet gesproken over een sim swap in je topic... maar direct gereageerd op je vraag. Wat ik wel zei is dat je mogelijk even de sim in een ANDER toestel dient te steken (bij voorkeur ander merk of ander type).
- Denk je dat soortgelijke dingen niet gebeuren bij andere operatoren? Think again.
- Zou het toestel er iets mee te maken kunnen hebben? Ja.
- Heb je de moeite al eens gedaan om 'iphone roaming problems' op te zoeken? Nope want dan had je geweten dat dit probleem bij zowel iphones als androids opduikt bij diverse providers... dus ook bij proximus, base, mobistar, mobile vikings,... en operatoren in andere landen. Er zijn tevens ook tips te vinden met oplossingen die mogelijk werken.