24772
netweters
|
152594
antwoorden
|
20720
vragen
|
Ik heb een Kong abo, maar gebruik de freephone niet. 17.93€ + bt wat ik dus per maand weggooi. Kan ik hier vanaf geraken maar toch de rest behouden? Zonder dat het abo duurder ipv goedkoper zal worden zoals men in de winkel vertelde?
En nog steeds snappen ze het niet. Ik zal dan even de vergelijking maken. Stel dat in de Colruyt enkel pakketten worden aangeboden van Cote d'Or met daarin 3 pakken melkchocolade én 3 pakken pure chocolade, waarop je dan een combinatievoordeel krijgt van 2 pakken gratis. Heb ik daar iets aan? Nee want ik lust geen pure chocolade, dus betaal ik nog steeds 1 pak pure chocolade dat ik moet weggooien. Conclusie: biedt pakketten aan met alleen melkchocolade.
Nu bekijk jij het verkeerd.
Je gaat naar een garage en je wilt 2 opties voor je wagen. Neem je beide opties kom je op 95 euro uit. Er is echter een promo waar beide opties inzitten die jij wil... maar een derde die jij eigenlijk niet nodig hebt en daarvoor zou je dan in totaal 75 euro voor betalen.
Wil je die derde optie echt niet heb je pech en zal je de volledige 95 euro betalen.
Waarom? Omdat de promo enkel geldig is op de 3 opties en niet op slechts 2.
Wat mensen vinden om te doen is niet noodzakelijk wat een bedrijf moet doen.
Kijk bij proximus:
- internet comfort : 36.95 euro
- internet comfort en telefonie: 53,95 euro
(Telefonie apart kost 20.99 euro)
Een marginaal verschil van 4 euro op de eigenlijke prijs van 57,49 euro met het bijbehorende risico dat je internetsnelheden niet gehaald worden enmogelijkl maar 1 decoder voor tv kan aangesloten worden waardoor internet nog trager zal verlopen. Het is uiteindelijk hoe je de dingen bekijkt. Beide bieden soortgelijke producten... maar qua specificaties krijg je bij telenet meer en is het aan de klant op zich om uit te maken waqar hij/zij voor kiest.
Je zegt het zelf: het KAN als je 70 mbps haalt en in de praktijk blijft een grote meerderheid steken op 16,5 mbps. Dat is dus het punt uiteindelijk.
Telenet kan snelheden garanderen wat bij proximus niet kan. Zelfs wanneer vectoring er is gaat dat vooral voordelig zijn voor mensen die x aantal meter van de rop zitten en dat gaat de afweging uiteindelijk zijn.