Suzy
Community Manager

Moderatie op De Netweters: hoe en wat?

read time2 minuten

Zie je door de bomen het bos niet meer? Zocht je iets, maar kon je het antwoord niet meteen vinden? Het kan al eens gebeuren dat een nieuw onderwerp op het verkeerde bord gestart worden of dat de titel niet concreet genoeg is. Wees gerust, onze moderatoren leiden alles in goede banen.

Wat modereren we? 

Dagelijks controleren onze moderatoren verschillende aspecten van de community. Dat betekent:

  • Ze sturen een welkomstbericht naar elk nieuw lid.
  • Ze controleren elke afbeelding. Wanneer ze jouw afbeelding afkeuren, laten ze je ook weten waarom. Zo weet je waar je de volgende keer op moet letten of kan je mits een aanpassing je afbeelding opnieuw posten.  
  • Wanneer jouw onderwerp niet in de juiste categorie of bord staat, verplaatsen ze het. 
  • Is jouw titel niet concreet of duidelijk genoeg? Dan passen de moderatoren dit aan zodat jouw onderwerp makkelijker gevonden kan worden door anderen met een gelijkaardige vraag. 
  • Ze houden in de gaten of alle nodige labels zijn toegevoegd aan je onderwerp. 
  • En uiteraard waken ze continue over de goede sfeer op De Netweters!  

Goed om te weten: wanneer moderatoren iets inhoudelijk aanpassen in één van jouw berichten, delen ze dit steeds proactief en transparant.  

Suzy_0-1725536479691.jpeg

 

Geen individuele support van Telenet op De Netweters

Je kan op De Netweters uiteraard je eigen specifiek vraag stellen, vaak kunnen andere leden je al op weg helpen of je zelfs helemaal helpen om een oplossing te vinden. De moderatoren daarentegen helpen je niet met individuele vragen over Telenet. Daarvoor neem je contact op met de Telenet-klantendienst via de gekende kanalen. Merken de moderatoren dat er een algemeen probleem wordt gemeld waar meerdere klanten impact van ondervinden, dan geven ze dat uiteraard intern wel door. Privéberichten met persoonlijke vragen of individuele problemen worden niet beantwoord.

Wil je de moderatoren proactief informeren over een onderwerp?

Dan kan je ze vermelden via @Moderator in het onderwerp. De moderatoren krijgen dan een melding en bekijken het onderwerp zo snel mogelijk. Zijn we al op de hoogte over het probleem of hebben we reeds een antwoord op de vraag, delen we deze info in het onderwerp. Is het een ongekend probleem dat meerdere leden ervaren of een vraag waarop we zelf geen antwoord hebben? Dan geven de moderatoren dit intern door. Stel dat er meer informatie nodig is om intern een onderzoek te starten, zullen de moderatoren publiek of via privébericht naar de betrokken leden uitreiken.

Laatst gewijzigd op: 26-09-2025 09:35
Artikel gestart door
In samenwerking met